mai 19, 2025, 22:50:25 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Byttet bremserør fra hovedpumpe, til koblingspunkt bak+begge pumper bak, men
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Byttet bremserør fra hovedpumpe, til koblingspunkt bak+begge pumper bak, men (Lest 1649 ganger)
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 605
Bosted: Moss
1967 T2
Byttet bremserør fra hovedpumpe, til koblingspunkt bak+begge pumper bak, men
«
på:
april 19, 2012, 00:17:40 am »
Jeg får ikke trykk, ingen lekkasjer å se noe sted, hva kan jeg gjør for å få på plass bremsene?
Haster litt da jeg skal på eu på fredag
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
Sv: Byttet bremserør fra hovedpumpe, til koblingspunkt bak+begge pumper bak, men
«
Svar #1 på:
april 19, 2012, 00:19:07 am »
Justert ut båndene?
Loggført
'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018
Norges raskeste luftkjølte gatebil?
'59:
Snart
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 605
Bosted: Moss
1967 T2
Sv: Byttet bremserør fra hovedpumpe, til koblingspunkt bak+begge pumper bak, men
«
Svar #2 på:
april 19, 2012, 07:35:06 am »
Jepp, de subber, vurderer å prøve trykkluft idag etter jobb, holder det å holde luftpistol ned i reservat hvis man tetter rundt og skrur opp en nippel? Blåse til det renner og så skru igjen?Er alene. Er noen kr å hente hvis noen forbarmer seg over dette idag, 400,- til den som får pedal jeg kan ta med til eu
står på Jeløy i Moss.
Loggført
BERGER
Supermedlem
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad
Sv: Byttet bremserør fra hovedpumpe, til koblingspunkt bak+begge pumper bak, men
«
Svar #3 på:
april 19, 2012, 08:10:58 am »
Du kan ikke bare sette trykk på beholderen, da blir det mye klin...
Kjøp deg en slik
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Bremselufter-trykkluftdrevet-191271/
Om du skal lufte på vanlig måte etter å ha byttet det lange røret, tar det laaaang tid. Tolmodighet er nøkkelordet.
Slipp pedalen sakte slik at pumpen får tid til å fylles med ny bremseveske. Og du må minst ha en slik
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Bremselufter-19146/
når du holder på alene.
Pass på å jevnlig etterfylle med bremseveske på beholderen, for går den tom, rykker du tilbake til start
Og en ting til, vær HELT sikker på at båndene er maks justert ut. Juster ut til trommelen står dønn, og så litt tilbake. Da er du sikker.
Loggført
This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
1303SS
Supermedlem
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
Sv: Byttet bremserør fra hovedpumpe, til koblingspunkt bak+begge pumper bak, men
«
Svar #4 på:
april 19, 2012, 10:07:24 am »
Har du gammel hovedpumpe og har starta med å trampe pedalen i bunn kan du bytte pumpe med en gang.Pakningene ryker.
Loggført
1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun
1937 swithun s98
Meld deg inn i klubben vår:
http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
sleggemekk
Medlem
Innlegg: 125
Bosted: Båstad, Østfold
Sv: Byttet bremserør fra hovedpumpe, til koblingspunkt bak+begge pumper bak, men
«
Svar #5 på:
april 19, 2012, 19:38:12 pm »
igjengrodde gummislanger?
helt vanlig hvis bilen har stått en stund
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
Sv: Byttet bremserør fra hovedpumpe, til koblingspunkt bak+begge pumper bak, men
«
Svar #6 på:
april 19, 2012, 20:57:48 pm »
Pump inn væsken fra hjulsylindrene er også en løsning.
Loggført
1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 605
Bosted: Moss
1967 T2
Sv: Byttet bremserør fra hovedpumpe, til koblingspunkt bak+begge pumper bak, men
«
Svar #7 på:
april 19, 2012, 22:39:27 pm »
Sitat fra: HansO på april 19, 2012, 20:57:48 pm
Pump inn væsken fra hjulsylindrene er også en løsning.
Den skal jeg prøve, smart
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...