juni 01, 2024, 16:35:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lett trimmet 1600 trøbbel.  (Lest 813 ganger)
bergus
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted:


Vis profil

« på: april 19, 2012, 20:04:58 pm »

Hei.. Har en 1600 med 2 Weber gassere som bare dør ved pådrag. Må gi sakte gass for at den ikke skal fuske og rykke. Trenger sårt en justering, å lurer på i hvilken ende man skal begynne. Har kjøpt nytt fordelerlokk, rotor, stift, kondensator, pluggkabler, plugger.(ikke montert enda) Hvordan er beste måte å justere/synkronisere gasserene på? Hvilken rekkefølge skal motoren justeres mtp tenning, forgassere osv.  Link til det som er brukt til å trimme.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,31931.msg318233.html#msg318233
« Siste redigering: april 19, 2012, 20:45:00 pm av bergus » Loggført
bergus
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: april 22, 2012, 19:07:35 pm »

Har nå byttet stift,rotor, fordelerlokk, kondensator, plugger og pluggkabler. Ble en hel del bedre. Justerte stiftåpning til 0,40mm. Så da står bare forgassere igjen. Er det noen som kan gi et hint om hvordan man kan få det optimalt. Må man bare prøve seg fram, eller kan man finne ut hva gasserne skal justeres til? Skal sette jobben bort til en som har vakumutstyr.. Er som sakt 2 Weber 34 ICT gassere.
« Siste redigering: april 23, 2012, 19:30:08 pm av bergus » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!