november 01, 2024, 01:04:31 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bremsetrøbbel  (Lest 1970 ganger)
61 Pettersen
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Skui


Boble er coolt


Vis profil WWW
« på: april 19, 2012, 23:10:13 pm »

Hallo folkens.
Noen som kan hjelpe meg? Har bytte fra tromler til skiver forran på min 61 mod boble.Alt er nytt fra rør og slanger til hoved pumpe, samt nye skiver og kalippere.Får bremser bak der er det tromler, men forran får jeg ikke trykk på kalipperne.Kan dette ha noe med slaglengden på pinnen som dytter stemplet på hovedpumpa og gjøre?Noe som har hatt dette probleme?
Loggført

61 Pettersen
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3453
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #1 på: april 19, 2012, 23:16:38 pm »

ikke i det heletatt? sitter luftenippel på caliperne oppover ?
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
61 Pettersen
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Skui


Boble er coolt


Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 19, 2012, 23:47:29 pm »

Ja,det gjør de.
Loggført

61 Pettersen
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: april 25, 2012, 16:42:10 pm »

Har du byttet til 2 krets masterpumpe??Hvis ikke må du nok gjøre det.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 25, 2012, 16:48:05 pm »

Har du byttet til 2 krets masterpumpe??Hvis ikke må du nok gjøre det.

Hvorfor det?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #5 på: april 25, 2012, 16:56:11 pm »

Skivebremser er selvjusterende, trommelbremser er ikke det. Hovedsylinder laget for trommelbremser skal holde på noe av bremsetrykket etter en oppbremsing, slik at det blir mindre dødgang på pedalen ved neste oppbremsing. Noe som kan gi veldig varme skivebremser, om du har byttet til det.

Nå er vel neppe det grunnen til at du ikke får trykk på forbremsene, men det er nok en grunn til å skaffe hovedpumpe som passer til bremsene du har nå.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 25, 2012, 17:29:37 pm »

Så det finnes 1 krets for skiver og 1 krets for tromler, samt 2 krets for skiver og 2 krets for tromler?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #7 på: april 25, 2012, 18:32:57 pm »

Nå har jeg ikke full oversikt over antallet typer hovedsylindre. Men hvorfor ikke bare oppgradere til 2-krets når du først er i gang? Billig livsforsikring, hilsen en som har opplevd at ene kretsen tok kvelden, og var sjeleglad for at han ikke mista bremsene på alle fire hjula samtidig Glad
Loggført
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #8 på: april 26, 2012, 05:08:55 am »

Hadde samme problem, bremsene bak må justeres. Da får du trykk foran.

Mvh
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
61 Pettersen
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Skui


Boble er coolt


Vis profil WWW
« Svar #9 på: april 26, 2012, 17:52:07 pm »

Takk for gode svar, og god hjelp.
Fant ut av d til slutt,trodde nipplene stod på topp jeg.
Hadde montert bremsekaliperne med luftenippelen ned, byttet side på kalipperne og fikk luftingen på d høyeste pungtet så ble d bremser med en gang. Glad
Loggført

61 Pettersen
Engedal vw67
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg



Vis profil
« Svar #10 på: april 26, 2012, 22:15:36 pm »

jeg har to luftenipler på mine helt nye calippere, noen som vet hvorfor?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #11 på: april 26, 2012, 22:22:10 pm »

Universale for å montere på enten eller høyre eller venstre side
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!