mars 28, 2024, 12:45:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dokumentasjon.  (Lest 63842 ganger)
JTB
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« på: mai 07, 2008, 00:57:49 am »

Det finnes masse biler der ute som har div godkjenninger i vognkortert, hvorfor ikke samle disse under en tråd slik at alle som bruker dette forumet kan ha noe å vise gutta på tilsynet. Har selv brukt godkjenninger fra andre biler med stort hell ved visning. Kopi av vognkort der ting er skrevet inn funker som bare f, de tørr ikke overprøve hverandre.  Blunker
Loggført

faceman
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: sarpsborg


Vis profil

« Svar #1 på: mai 07, 2008, 15:00:58 pm »

Dette håper jeg mange gjør. Gliser Kan være til stor hjelp for mange 
Loggført
FrodR
Seniormedlem
****
Innlegg: 416
Bosted: Dokka, Oppland



Vis profil
« Svar #2 på: mai 07, 2008, 21:25:53 pm »

Kjempebra forslag, en moderator som kunne lage en låst tråd kanskje?
Loggført
Eide
Medlem
***
Innlegg: 247
Bosted: Uskedalen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 08, 2008, 09:57:30 am »

dette har eg også tenkt på.bra forslag å samle alle slike ting på ein plass  Gliser
Loggført
FrodR
Seniormedlem
****
Innlegg: 416
Bosted: Dokka, Oppland



Vis profil
« Svar #4 på: mai 12, 2008, 05:52:34 am »

Da mangler vi bare dokumentasjon da... Gliser
Loggført
GamleNydal
Supermedlem
*****
Innlegg: 659
Bosted: 2335 Stange


93011499


Vis profil
« Svar #5 på: mai 14, 2008, 17:18:13 pm »

Jeg fikk denne i en tidligere topic:
http://www.vwnorge.no/index.php?action=dlattach;topic=4109.0;attach=15428;image
Loggført

Bergrenner

93011499
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #6 på: mai 15, 2008, 15:39:11 pm »

Vilken kanon idé Glad

Hoppas någon har kopi på papper för ex: Kercher bromsar..

/n.
Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #7 på: mai 15, 2008, 16:02:10 pm »

Problemet er at det ikke er lov å kopiere/scanne slike TUV papirer.
Blir de lagt ut på forumet kan webmaster bli saksøkt.
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #8 på: mai 15, 2008, 16:13:09 pm »

Låter underligt....

/n.
Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #9 på: mai 16, 2008, 19:25:46 pm »

Vist nokon har ein kopi, samt photoshop er det vel godt mulig att dei kan endra maks hestar med eit par 100...

Men eg veit ikkje om det er det dei er redde for..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
bjosva
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted: Hemsedal


Vis profil

« Svar #10 på: mai 17, 2008, 21:57:50 pm »

Dette høres veldig bra ut, jeg prøver og få godkjent en 1303 cab med 10X18 bak og 8X18 foran og skulle gjerne hatt noe som jeg kunne vist til han på biltilsynet, har og et Flat 4 ratt som han måtte ha papirer på. Hadde vert veldig takknemelig om noen kunne hjelpt meg med dette.
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 720
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #11 på: mai 19, 2008, 09:57:36 am »

Det finnes masse biler der ute som har div godkjenninger i vognkortert, hvorfor ikke samle disse under en tråd slik at alle som bruker dette forumet kan ha noe å vise gutta på tilsynet. Har selv brukt godkjenninger fra andre biler med stort hell ved visning. Kopi av vognkort der ting er skrevet inn funker som bare f, de tørr ikke overprøve hverandre.  Blunker

Skal ikke ødelegge optimismen her men jo, de tørr faktisk overprøve hverandre, det har jeg vært borti ved flere anledninger der motargumentasjon har vært "det får bli deres problem, vi går ikke god for dette".  Det er mye forskjellige praksis der ute. Denne forskjellige praksisen har vegdirektoratet selv uttalt er uheldig, og det er pga forskjellig kunnskapsnivå rundt omkring i det ganske land. Faktum er at det går noen biler der ute som aldri skulle vært godkjent. Men for all del, kjør på folkens. Skal ikke ødelegge moroa, men vær forberedt på at det ikke er sikkert at det går å henvise til andre godkjente biler.
Loggført
bjosva
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted: Hemsedal


Vis profil

« Svar #12 på: mai 19, 2008, 18:49:00 pm »

Er det noen som vet om noen som har bobble med 17" eller 18" som er godkjent.??
Loggført
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #13 på: juni 24, 2008, 10:20:53 am »

for engang skyld så prøver en og gjøre alt etter boka... men det her jævla landet her er så umulig og få gjort noen ting i,og ja jeg mener biltilsynet nå.

har holdt på med bobleprosjektet mitt nå en lenger tid og søkt og vist og gjortom det som er blitt på pekt av utbedringer.

det som er gjort er

nye bremser fra porsche

foran: 993turbo 408hk 290km toppfart 1500kg egenvekt

bak :965turbo2 320hk 270km toppfart 1430 egenvekt

coilovers rundt om fra kerscher som er tuv godkjent

motor er en skinebros bygget type 4 motor, som er kjørt og testet i rullende lande vei og bremset da 136hk på hjula.

av dokumentasjon sente jeg med et skriv fra auto tuning i råde på va bremsene er gode for, kopi av et tuv papir som ligger i et bremse kit du får kjøpt til boble på 160hk som er bygget av kerscher+ at jeg sendte med en haug med vongnkort som jeg har samlet på(kopier så klart) som har masse mer hk og er godkjent med det, alt i fra 112hk til 429 hk

men vet du faen i meg ikke va dem henger seg opp i.. jo motoren på 136 men ikke den totale ombygningen av bremsene.. skjønner ingen ting jeg. møller sier dem bare godkjenner opp til 100 hk, og på biltilsynet sier dem at har du tuv papirer så er alt greit... arg... er så sinna nå så får bare sette inn en 1600 og få den godkjent med det.

Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #14 på: juni 26, 2008, 00:07:56 am »

Skal ikke alltid være like lett her i steinrøysa, eller Norge som det heter, men det visste vi jo. For å løse dette på "enkleste" måte, hadde jeg: solgt Porsche bremsene til noen som driver med slikt, og kjøpt ett sett TÜV godkjente bremser fra Kerscher på 136-160 hk, så har du jo de etterlyste TÜV papirene på bremsene med da tillatt økt motoreffekt. Ergo bil blir godkjent med bedre bremser og større motor MED TÛV papirer Blunker

Gudd løkk videre i paprirkrigen.
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #15 på: juni 26, 2008, 21:58:40 pm »

nopp..har ikke noe og si. møller godkjenner ikke noe utover 100 hk så da godkjenner heller ikke biltilsynet det heller.. foruten dokumentasjon... så blir motor bytte til søndag:(
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #16 på: juni 26, 2008, 22:40:24 pm »

øøøøh, har du ikke dokumentasjon om du kjøper bremsesett med Tuf papirer?
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #17 på: juni 28, 2008, 07:20:36 am »

øøøøh, har du ikke dokumentasjon om du kjøper bremsesett med Tuf papirer?

Det var på en måte det poenget jeg også ville frem til. TÜV papirer ER dokumentasjon, og som Martin Schanke en gang sa: "det som er TÜV godkjent er som velsigna av vår herre"  Blunker
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #18 på: juni 28, 2008, 14:34:26 pm »

bremsene mine er godkjent uten tuv papirer. det var mer en bra nok. men for det så vil dem ikke godkjenne motoren min... er liksom ikke mulig...men men...
Loggført
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #19 på: juli 01, 2008, 23:04:25 pm »

bremsene mine er godkjent uten tuv papirer. det var mer en bra nok. men for det så vil dem ikke godkjenne motoren min... er liksom ikke mulig...men men...
Bremsene dine er ikke godkjente uten tuf papirer. Kan hende de mener de er bra nok. Ibrevet fra Møller står det "vi vet tuf strekker seg lenger enn det antall hester vi godkjenner" Dermed Tuf papir som gjelder. Det "opphever" grensen på 100hk som det er prøvd å bli forklart deg flere ganger her.
Løsningene er enkle, men enkelte vil bare ikke forstå de.
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #20 på: juli 02, 2008, 00:32:21 am »

Kjent problemstilling dette - de godkjenner lett skivebremsene dine - men ikke pokker om de vil godkjenne effektøkningen - DET påstår de er en annen dans - men jeg har sjekket dette med nemda for ombygde kjøretøyer og trafikkstasjonen skal ha VEKTIGE grunner til å overprøve en TUV godkjenning - men deff er det enklest å si nei til hele greiene om det senere skulle skje no Blunker
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #21 på: juli 05, 2008, 16:31:24 pm »

ja skjønner det nå:) da er spørsmålet...er det noen som har noen kopier på dem papirene og vil dele dem med seg da:)
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #22 på: juli 18, 2008, 09:16:39 am »

da broderen fikk godkjent subaru turbo i sin 1303 så var det ett skriv som sa maks 136hk den ble godkjent m ventilerte skiver foran m talbot calippere tror det var 46mm stempler i dem.bak var det t3 bremser bilen har forresten reg.nr BL32096 biltilsynet hadde bilen inne å sjekka att delene var montert.hadde bilen inne mange ganger og opplevde han på biltilsynet som en meget hyggelig og intressert mann som hadde peiling dem er det vel ikke så mange av i dette landet han brukte og vognkort fra andre godkjente biler for å sjekke opp mot hva som gikk og var godkjent.han sa det med egne ord att har du reg.nr på en bil som er godkjent så kunne han finne ut hva som var godkjent.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #23 på: juli 19, 2008, 16:10:20 pm »

har gitt dem 8 stk vognkort som er på mye mer hk en det jeg har, men det hjelper ikke, må ha et skriv, og jeg ser jo nå egentlig hvor moro den her tråden er for er jo folk som sitter på det papiret eller flere papirer rundt i norges land, men herregud.. bare sitt på dem. skal nok greie det selv:)
Loggført
vwdokaeffen
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted: VWestCoast


alle biler lavere 40cm er ubrukelige


Vis profil
« Svar #24 på: juli 19, 2008, 18:18:57 pm »

En enkel løsning er og håpe alt går bra Gliser rett og slett gi f... i det helvetes byrokratiet. så lenge det går utover en selv og ingen andre...........
Loggført

member of VWCREWTEAM
JTB
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #25 på: juli 20, 2008, 00:19:44 am »

Prøv å godkjenne bilen ved en annen trafikkstasjon, selv har jeg god erfaring med Fagernes. Har benyttet de når Gjøvik har slått seg vrange. Blunker
Loggført

Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #26 på: september 09, 2008, 22:04:00 pm »

gjøvik trafikkstajon har de mest firkanta folka som finns( i alle fall de på førerkort avdelinga.....)
skulle ta moped lappen og kom med alt i orden....trudde  vi.
fikk beskjed om je måtte ta med skriv der kjørelærer hadde skrevet under på at kjæreopplering var gjennom ført enda vi sto der med kvitteringa for betalt kjøreopplæring Sint og kan da tenke seg åssen det er og godkjenne en bil Øyerulling
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
JTB
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #27 på: oktober 04, 2008, 01:47:26 am »

gjøvik trafikkstajon har de mest firkanta folka som finns( i alle fall de på førerkort avdelinga.....)
skulle ta moped lappen og kom med alt i orden....trudde  vi.
fikk beskjed om je måtte ta med skriv der kjørelærer hadde skrevet under på at kjæreopplering var gjennom ført enda vi sto der med kvitteringa for betalt kjøreopplæring Sint og kan da tenke seg åssen det er og godkjenne en bil Øyerulling
Det er ikke de samme folka som sitter på godkjenning av kjøretøy. Har ikke opplevd noe annet enn forståelse for mine ønsker, og enkelte konflikter med regelværket som de forholder seg til.  De trekker litt på smilebådet når jeg kommer med en luftkjølt`en, og er alltid klare til å bistå så godt de kan. Når det er sagt så er den avdelingen som er "greiest" pr dd. Fagernes trafikkstasjon.(hvis den fortsatt eksisterer). Det satt en eldre kar der oppe med sundt bondevett som var gennuint intresert i biler, han var i stand til å vurderer dokumentasjon, og kunne fatte selvstendige avgjørelser. Hører med til historien at vi måtte ta oss en tur i 69 med en Gjestland 1776 motor etter visningen. bredere smil har jeg ikke sett på lenge. Ikke minst, det var gøy å snakke bil med han.
Loggført

justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #28 på: januar 14, 2009, 01:29:15 am »

vet dette er gammel tråd men har akkurat kommet inn på forumet da jeg kjøpte en 67 boble her om dagen..
sjekket litt rundt omkring med godkjenning med 2,1 transporter motor før jeg kjøpte bilen, pratet med biltilsynnet på risløkka avd for ombygde biler. de sa det ikke var noe stress med motorskifte så lenge du spurte først hva du skulle ha inn i bobla ref. bremser,motor og annet moro så lenge de viste hva som skulle gjøres så var de helt med og de virket som de var interissert i bil. 

Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 720
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #29 på: januar 14, 2009, 16:24:49 pm »

Har en meget god dialog med de på Risløkke jeg også. Min bil er ombygd på en slik måte at jeg må søke om godkjenning. Det meste gikk orden, vi ble ikke helt enig på det med motor, men vi får se. Uansett, jeg vil også anbefale oslo trafikkstasjon på risløkka.
Loggført
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!