november 14, 2019, 05:52:57 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dokumentasjon.  (Lest 43003 ganger)
oval drag
Seniormedlem
****
Innlegg: 269
Bosted: vestfold Våle


Vis profil

« Svar #60 på: desember 03, 2010, 11:07:47 am »

de er festet men hva gjør jeg hvis jeg mot alle ods blir stoppet i teknisk det er ikke noe som er orginalt på hele bilen???
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5350
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #61 på: desember 03, 2010, 11:53:21 am »

de er festet men hva gjør jeg hvis jeg mot alle ods blir stoppet i teknisk det er ikke noe som er orginalt på hele bilen???

Hvorfor får du ikke godkjent bilen istedenfor så slipper du evnt problemer i tilfelle du er uheldig i trafikken?

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
oval drag
Seniormedlem
****
Innlegg: 269
Bosted: vestfold Våle


Vis profil

« Svar #62 på: desember 03, 2010, 12:43:36 pm »

er jo det som er planen men det er kansje ikke så lett og få godkjent.
har ikke hørt om noen som er godkjent med flipp front..
noe kommer nok til å bli bygd tilbake til org men ikke fronten .
Loggført
Motor Ed
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted:



Vis profil
« Svar #63 på: mai 12, 2011, 10:01:20 am »

Det er nok slik at biltilsynet godtar nærmest alt som er grundig dokumentert. MEN man må naturlig nok dokumentere sin egen bil, ikke naboens bil eller 8 andre vognkort for den saks skyld. Det som står i andres vognkort sier bare at noe er godkjent, ikke på hvilket grunnlag det er godkjent.
Så må man selvfølgelig også dokumentere de delene man faktisk har brukt, ikke helt andre deler. Kärscher dokumentasjonene kan man ikke forvente skal kunne dokumentere alle mulige typer fantasifulle bremseombygginger. Samsvar er et stikkord.

Men skulle ikke dette være tråden for de som hadde dokumentasjoner å dele? Arnt Dahle skrev veldig mange dokumentasjoner da han jobbet hos HA Møller. Kom fram med dem. Jeg skal legge ut mine , straks jeg finner og får skannet dem..

Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #64 på: august 08, 2011, 10:27:47 am »

hei noen som har tuv papirer.på ombygging til 1600.? hilsen en sørlending som sitter litt i dritten.eventuelt en billi 1200 som sviver
Loggført
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #65 på: oktober 10, 2011, 23:57:31 pm »

hei noen som har tuv papirer.på ombygging til 1600.? hilsen en sørlending som sitter litt i dritten.eventuelt en billi 1200 som sviver

Hva slags boble dreier det seg om?
Har du skivebremser foran orginalt, er de vel godkjent med 1600 uten noen form for papirer!
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
volvoburner
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted: Hønefoss


Vis profil

« Svar #66 på: april 19, 2012, 11:35:48 am »

Prøver å lese rundt innpå forumet her, men finner ikke helt det jeg leter etter.

Mulig jeg ender opp med en 58 beach buggy nå. Hvordan er det å få godkjent det nå fortiden?
Det er lenge siden bilen ble ombyggd, men de har aldri vært å godkjent bilen.

Noen tips til hva man kan gjøre, eller er det helt umulig?
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6713
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #67 på: februar 13, 2014, 23:39:01 pm »

SN33422 1302 godkjent med:
1915 turbo
Avkappa tak
Nedkorta frontrute
Veltebøyle
Fjerna alle låser og dørhåndak
12cm bredding
195/65 og 235/60
Senket
Motor stikker ut av motorlokket
Sidescoop stikker utforbi karrosseriet
4 punktsbelter
Hjemmelagd eksos
Alle ombygginger er gjort etter alle forskrifter, i dialog med SFOOR, BT og Statens Vegvesen.
Selv om jeg bare er snekker, har jeg bygd og funnet ut det meste selv.
Men prosjektet kostet mer enn en ny Polo, og tok 36mnd. Alt går :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!