april 29, 2024, 09:24:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forgasser/motor- spørsmål  (Lest 806 ganger)
Wollert
Nybegynner
*
Innlegg: 46
Bosted:


Vis profil

« på: april 24, 2012, 19:10:08 pm »

Hei

... til min store overaskelse idag, fant jeg ut at motormerkingen på min 69 1300, leser : AS133038 , noe som vel skal bety at jeg har en 1600cm motor. Forgasseren som står i bilen er en 30 PICT 2, kan jeg fortsette å bruke denne forgasseren, eller vil jeg merke en effektøkning med en annen type  (34 PICT 3)?

..og i såfall, må jeg ha noe annet nytt, feks luftfilter ?

-Thomas
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 24, 2012, 21:35:55 pm »

Legg ut et bilde av motoren. En 1600 DP (dobbeltport) har originalt Solex 34 gasser.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Wollert
Nybegynner
*
Innlegg: 46
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: april 24, 2012, 21:43:17 pm »

her kommer bilde....


* motor1.jpg (120.43 KB, 1002x552 - vist 163 ganger.)
Loggført
Eivind 1300S
Juniormedlem
**
Innlegg: 98
Bosted: Tromsø



Vis profil
« Svar #3 på: april 24, 2012, 22:07:01 pm »

30 PICT-3
1970
This model is similar to the 30 PICT-2 except that redesigned idling permits the throttle to completely close at idel, while idle speed is controlled by air bypass around the throttle.

34 PICT-3 and 34 PICT-4
1971 - 1974
These two carburetors are similar to the 30 PICT-3 except a bypass mixture cuttoff valve replaces the pilot jet cutoff valve, and the venturi is larger. Although all 1971 thru 1974 carburetors are 34 PICT types, differing choke parts prevents interchangeability. On the 1972 models, preheating was improved and so a new element was used. These are identified with 60 on the choke cover.

http://www.type2.com/library/fuel/kuhn1.htm

Fant dette om forgasseren. Uansett tror jeg du trenger et repsett til forgasseren hvis du får tak i?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!