mai 16, 2025, 22:06:14 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Full varme hele tiden, justeringsskrue gir ingen respons. (T1 - 1963)
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Full varme hele tiden, justeringsskrue gir ingen respons. (T1 - 1963) (Lest 2201 ganger)
Urge-Boy
Juniormedlem
Innlegg: 61
Bosted:
Full varme hele tiden, justeringsskrue gir ingen respons. (T1 - 1963)
«
på:
mai 07, 2008, 14:21:13 pm »
Har en 1963 T1 som har justeringsskrue for varme ved siden av girspaken.
Når jeg skrur på skruen skjer det ingenting, "blåser" like mye.
Hvordan fungerer justeringen? Går det en vaier fra skruen og bakover?
Loggført
HaraldL
Seniormedlem
Innlegg: 250
Bosted:
Sv: Full varme hele tiden, justeringsskrue gir ingen respons. (T1 - 1963)
«
Svar #1 på:
mai 07, 2008, 20:27:55 pm »
Ja det går vaiere bak til spjeldene på varmekassene.
Loggført
x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
Urge-Boy
Juniormedlem
Innlegg: 61
Bosted:
Sv: Full varme hele tiden, justeringsskrue gir ingen respons. (T1 - 1963)
«
Svar #2 på:
mai 07, 2008, 20:42:37 pm »
Ligger denne vaieren skjult eller er det mulig å se den..?
Hvor er varmekassene?
Loggført
HaraldL
Seniormedlem
Innlegg: 250
Bosted:
Sv: Full varme hele tiden, justeringsskrue gir ingen respons. (T1 - 1963)
«
Svar #3 på:
mai 07, 2008, 20:48:35 pm »
Varmekassene ligger rundt eksosrørene fra de fremste sylinderne.
Den lysere store saken som ligger under motoren...hehe..
Bak demperen på bildet ser du slangen, som transporterer varmluften mellom varmekasse og kupé.
Spjeldarmen er vanskelig å se på bildet, men den er rett der slangen kobles til varmekassen.
Loggført
x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
Sv: Full varme hele tiden, justeringsskrue gir ingen respons. (T1 - 1963)
«
Svar #4 på:
mai 07, 2008, 21:02:28 pm »
Heiter dei ikkje varmepotter då
Loggført
-tlf. 97419035
T-Mek AS
Urge-Boy
Juniormedlem
Innlegg: 61
Bosted:
Sv: Full varme hele tiden, justeringsskrue gir ingen respons. (T1 - 1963)
«
Svar #5 på:
mai 07, 2008, 21:23:35 pm »
Sitat fra: HaraldL på mai 07, 2008, 20:48:35 pm
Varmekassene ligger rundt eksosrørene fra de fremste sylinderne.
Den lysere store saken som ligger under motoren...hehe..
Bak demperen på bildet ser du slangen, som transporterer varmluften mellom varmekasse og kupé.
Spjeldarmen er vanskelig å se på bildet, men den er rett der slangen kobles til varmekassen.
Supert! Da skal jeg lete når jeg får bilen ut fra vinterlagringen
Litt varmt å kjøre hele sommeren med full varme!
Loggført
HaraldL
Seniormedlem
Innlegg: 250
Bosted:
Sv: Full varme hele tiden, justeringsskrue gir ingen respons. (T1 - 1963)
«
Svar #6 på:
mai 07, 2008, 22:11:24 pm »
Sitat fra: Tistlo på mai 07, 2008, 21:02:28 pm
Heiter dei ikkje varmepotter då
like....whatever, dude!
Loggført
x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
Sv: Full varme hele tiden, justeringsskrue gir ingen respons. (T1 - 1963)
«
Svar #7 på:
mai 07, 2008, 23:00:36 pm »
Loggført
-tlf. 97419035
T-Mek AS
VeteranBobla
Supermedlem
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar
Sv: Full varme hele tiden, justeringsskrue gir ingen respons. (T1 - 1963)
«
Svar #8 på:
mai 08, 2008, 10:55:15 am »
Mange pleier å stripse fast disse spjeldene på max åpning under vinteren. Dette krever at stripsene kuttes av igjen når det blir vår og sommer. Sikkert det eller røket wire som er problemet.
Loggført
T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961
Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) -
http://www.MbMproduction.net
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...