april 29, 2024, 04:28:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bytte komplett høyre side fra bak dør til bakspissene  (Lest 909 ganger)
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« på: mai 13, 2012, 11:00:01 am »

Hei, jeg vurderer å kjøpe komplett høyre side NOS, siden jeg har regnet over bytte av de delene på karosseriet som må repareres, og det uansett vil koste omtrent det samme med 4-5 smådeler som komplett side.
Er det noen som har gjort dette? Jeg regner med det innebærer en hel del tilpassing, og om man gjør en feil, kan man vel sitte igjen med en stor dyr del som ikke kan brukes..?
Enten må jeg ha komplett side, eller så må jeg byte bakspiss m støtfangerfeste, nedre del av veggen bak døren, deler av hjulbuen (innerskjermen) samt litt ilapping av sveisemuttere der skjermen skal festes.
Dette vil koste omtrent like mye som NOS delen, komplett bakre høyre side av karosseriet. =)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #1 på: mai 13, 2012, 11:17:33 am »

Bilde av rustskade nede på veggen, og rustskade etter fjerning av festene til understell/karosseri.
Her er det åpent rett inn til veggen bak baksetet.
Kanalene skal byttes, og høyre side av "torpedoveggen" under baksetet (der rørene fra varmepottene kommer inn i karosseriet.


* PIC_0046small.jpg (53.94 KB, 512x381 - vist 102 ganger.)

* PIC_0103small.jpg (70.45 KB, 512x384 - vist 103 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: mai 13, 2012, 23:56:23 pm »

høyrest ut som du kan spara tid og peng på  å byta heila sido ja. har sett detta gjort fleire plassar på nettet men hugsar ikkje att i farten kor..
men dersom du tar snittet under sideruta so er da eigentlig berre å ta punktsveisane som held plato på plass og litt tilpassning før montering(nos er jo heldigvis weld on stort sett) du kan jo og ta snittet i rutestolpane , og du unngår den lange sveisen i panelet. men er ville muligens holdt meg vekke ifrå takrenno,og heller latt skjøyten gå ned litt ifrå den
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #3 på: mai 14, 2012, 10:55:28 am »

Jepp, enig med takrenna, den tror jeg kan  bli vanskelig å få fin. Takk for tips, kommer med oppdateringer underveis =)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #4 på: mai 14, 2012, 11:17:41 am »

Jeg hadde ikke byttet hele siden for de skadene der, for det første er det nå nærmest umulig å få de hele sidene. Men også fordi du mister alle referansepunkter når du gjør det på den måten. Kapp av de nederste 5 cm på quarterpanelet for å få ut kanalen, fjern "trekantene" under baksetet ved å bore punktene.
På den måten kan du skru de nye kanalene og de nye trekantene på bunnplaten og så sette restene av skallet ned på disse. Mye lettere å finne ut hvordan dette blir best på denne måten. Har gjort en bil sånn og det ble meget bra. Rusten i hjulhuset fikser du separat. For eksempel sånn: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,2344.0.html
Loggført

Speed is no substitute for direction
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #5 på: mai 14, 2012, 11:43:51 am »

Jeg har en komplett side holdt av om jeg trenger det, men jeg skal se nermere på hvordan jeg kan slippe den reperasjonen. Bra link du la her =)
Her er nermere bilde av skadene


* PIC_0101medium.jpg (131.33 KB, 720x540 - vist 102 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: mai 14, 2012, 12:24:49 pm »

Har du vinkelkutter, migsveis og papp/saks så ordner du dette her. Delen du holder i hånden får du kjøpt repro som nok kan masseres så den passer. Du får også det du har fjernet i hjulhuset. Generelt bør du kappe bort så mye du kan fra reprodelen før du sveiser inn, som oftest er det bare midten på reprodelen som ligner... resten er bare rynker og bør fjernes.
Loggført

Speed is no substitute for direction
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #7 på: mai 14, 2012, 12:26:43 pm »

Hehe, nice to know =)
Takk for tips, jeg ser litt lysere på både økonomien og reperasjonene nå Blunker
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!