oktober 09, 2024, 02:42:56 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Slurer på clutsjen ved fult pådrag  (Lest 2925 ganger)
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« på: april 28, 2012, 15:41:49 pm »

Jeg har en 1915 som går fint,men når jeg ligger i 4gear så begynner den å slure på clutsjen. Alt er nytt!
Må jeg ha noe bedre en std clutsj?
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 28, 2012, 17:21:59 pm »

Sliter med noe av det samme på min 1835. Dog mellom girskiftene. Og med ny trykkplate og lamell på 1300s kasse.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #2 på: april 28, 2012, 17:29:52 pm »

Sliter med noe av det samme på min 1835. Dog mellom girskiftene. Og med ny trykkplate og lamell på 1300s kasse.

Blir vel en tur til Unneberg til uka Gliser
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #3 på: april 28, 2012, 18:02:04 pm »

Jeg har en stage 2 trykkplate liggende jeg ikke bruker..
Loggført
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #4 på: april 28, 2012, 19:55:56 pm »

Jeg har en 1915 som går fint,men når jeg ligger i 4gear så begynner den å slure på clutsjen. Alt er nytt!
Må jeg ha noe bedre en std clutsj?
Hærre gud se å få kjøpt deg 6trins kasse da mann, så slipper du slutinga på 4 gir Osteaktig
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 28, 2012, 20:00:00 pm »

Stage1 og en bra lamell holder fint :-)

Kush lock eller daiken
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #6 på: april 28, 2012, 21:50:28 pm »

Jeg har en 1915 som går fint,men når jeg ligger i 4gear så begynner den å slure på clutsjen. Alt er nytt!
Må jeg ha noe bedre en std clutsj?
Hærre gud se å få kjøpt deg 6trins kasse da mann, så slipper du slutinga på 4 gir Osteaktig

Blir for mye giring Gliser
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #7 på: april 28, 2012, 22:03:43 pm »

Jeg har en stage 2 trykkplate liggende jeg ikke bruker..

Koster dette da?
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #8 på: april 28, 2012, 22:30:16 pm »

Jeg har en stage 2 trykkplate liggende jeg ikke bruker..

Koster dette da?

Kom med bud du. Blunker  Fant den igjen her om dagen. brukt på min gamle 2276. er avbalansert.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #9 på: april 29, 2012, 07:49:28 am »

Hei,

Det kan også være andre ting som får en clutch til å slure, feks oljelekkasje fra simeringen bak svinhjulet. Noen få dråper er nok. For mye fett på rullelageret i mutteren kan også føre til at fettet slynges ut og blir glatt. Dette ser dere når dere tar ut motoren. En Stage 1 med en ny lamell skal holde en hel del hvis alt er rent og pent bak der. Selv pleier jeg måle med momentnøkkel hvor mye moment som skal til før lamellen slipper når den er kald.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #10 på: mai 13, 2012, 12:36:33 pm »

Hei,

......Selv pleier jeg måle med momentnøkkel hvor mye moment som skal til før lamellen slipper når den er kald.

Mvh
BB

Kan du fortelle litt hvordan du gjør dette i praksis? Høres fornuftig ut, også som ren funksjonstest av clutchen.
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #11 på: mai 14, 2012, 01:02:32 am »

ta ein gammal inngåande aksel frå ei girkassa og sveis på ei pipa på enden
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!