N F
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #30 på: juli 25, 2012, 22:33:41 pm » |
|
Fikk satt på førerdøren i dag  . Sveiste også ferdig gulvet inni varerommet, så da håper jeg at jeg er ferdig med sveisingen for nå...
 (146.42 KB. 718x548 - vist 543 ganger.) Det manglet visst et speil på denne døren. Noen som har det liggende tilfeldigvis? Låsen til skyvevinduet er ødelagt på førerdøren, noen som har det også? Forsøkte å sveise det, men det er visst ikke vanlig stål 
 IMG_1506.JPG (145.13 KB. 750x427 - vist 347 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
unge lovende
Seniormedlem
   
Innlegg: 271
Bosted: jessheim
|
 |
« Svar #31 på: juli 25, 2012, 23:52:20 pm » |
|
Begynner å bli hel bil jo  Kan snart kjøre sammen i høst regnet vi da 
|
|
|
Loggført
|
If it was meant to go fast, it wouldn't be brick shaped !
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #32 på: juli 26, 2012, 02:59:49 am » |
|
Med denne farten så må jo målet være scc, med enten røde eller hvite skilter 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
N F
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #33 på: juli 26, 2012, 08:43:59 am » |
|
Yepp, det er målet  Skal starte på motoren i kveld. Skifte ut stempelringene og slipe ned ventilene. Den har visstnok dårlig kompresjon, så jeg regner med at en av de er årsaken.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
t2panel
Seniormedlem
   
Innlegg: 287
Bosted: Toten
|
 |
« Svar #34 på: juli 28, 2012, 12:16:21 pm » |
|
Artig å se framgangen her 
|
|
|
Loggført
|
Mine Nåværende biler: 1950 Vw Boble Splitt, Senket og 17" Porschehjul 1954 Vw Boble Oval, Senket og nylakkert 1961 Vw T2 Splitt, med Ragtop, Senket og breie stålfelger 1962 Vw T2 Splitt, med 1915 Motor, Senket og Porsche felger 1991 Vw Golf 2, 2 Dørs 2013 Vw Passat R-Line Exclusive Jeg kjører ikke gammel luftkjølt folkevogn fordi jeg må, men fordi jeg kan.. -----------GET LOW------------ 
|
|
|
N F
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #35 på: juli 30, 2012, 21:37:31 pm » |
|
Har tatt av toppene og sylindrene og tatt av stemplene nå. To av stempelringene hadde røket og på det ene stempelet var det et merke. Noen som har noen formening om det må skiftes ut eller kan brukes en stund til?
 IMG_1533.JPG (132.26 KB. 735x483 - vist 359 ganger.)
 IMG_1532.JPG (136.88 KB. 805x477 - vist 313 ganger.)
 IMG_1531.JPG (142.85 KB. 610x614 - vist 330 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
N F
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #36 på: juli 30, 2012, 21:38:22 pm » |
|
Skal selvsagt sette på nye stempelringer 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #37 på: juli 31, 2012, 01:13:47 am » |
|
byt stempelet du har bilde av ivertfall, sjekk korleis sylindarveggane ser ut, må/bør honast, men den eine kan jo ha eit stort arr, må ha vert noko som har komt nedi sylindaren der ivertfall.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
T2man
Supermedlem
    
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog
Termos er bra
|
 |
« Svar #38 på: juli 31, 2012, 07:31:09 am » |
|
Fikk satt på førerdøren i dag  . Sveiste også ferdig gulvet inni varerommet, så da håper jeg at jeg er ferdig med sveisingen for nå... [ Vedlegg ] Det manglet visst et speil på denne døren. Noen som har det liggende tilfeldigvis? Låsen til skyvevinduet er ødelagt på førerdøren, noen som har det også? Forsøkte å sveise det, men det er visst ikke vanlig stål  [ Vedlegg ] Ca midt nedpå siden her ser du noen vinduslåser jeg har, som man kan se av bildet er de forsterket versjon da det er mere gods på dem. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10154.30.htmlDisse er NOS og kan selges for kr 100 pr. stk.
|
|
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
|
|
|
N F
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #39 på: juli 31, 2012, 08:43:04 am » |
|
Takk for tilbakemelding Tistlo, jeg skal sjekke sylinderen når jeg kommer hjem. Tingen med gjenbruk her er at jeg har planer om å bytte ut 1500 motoren med en 1600 motor fra en 1303 som jeg liggende. Mest trolig kommer jeg til å bli ferdig med å sette opp den i løpet av vinteren og så bytter jeg den ut til neste år, så 1500 motoren trenger kun å vare et års tid. Tror du at du kanskje har en 1500 stempel/sylinder liggende jeg kunne bruke i stedet for denne ødelagte? Eller vil det funke å bruke denne et års tid? Jeg vet ikke hvor mye denne skaden har å si for effekten og evt om den kan sprekke opp mere slik at jeg får totalt motorhavari av det. T2man, sender en epost til deg jeg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #40 på: august 01, 2012, 01:27:00 am » |
|
du får den sikkert til å gå, for da virkar jo som den har gått med skaden, men fil-slip vekk grader og få på nye stempelringar oghon opp sylindarane so går da nok fint
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
N F
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #41 på: august 02, 2012, 10:00:57 am » |
|
Hmh, bestilte time for visning av bilen på Jessheim trafikkstasjon nå, første ledige time er 14 september, så det blir nok ikke noe SCC tur på bilen. Ante ikke at det var så lange ventetider på visning, men det er vel ferien som er årsaken til det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
   
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
 |
« Svar #42 på: august 02, 2012, 10:18:21 am » |
|
Du kan sikkert få prøveskilter?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
N F
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #43 på: august 02, 2012, 10:33:28 am » |
|
Får prøve det 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #44 på: august 02, 2012, 10:48:22 am » |
|
Hva med lillestrøm da? Oslo?
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
N F
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #45 på: august 02, 2012, 10:53:57 am » |
|
Alle papirene på bussen ligger på Jessheim, dessuten er det vel normalt ikke noe mindre kø i Oslo og Lillestrøm?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #46 på: august 02, 2012, 20:00:55 pm » |
|
Kjøp deg røde for en helg, det er jo bare testing i nærmiljøet da 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
   
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm
|
 |
« Svar #47 på: august 02, 2012, 20:20:38 pm » |
|
lillestrøm har kun oppkjøring og førerkort de nå... ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gilbert
Seniormedlem
   
Innlegg: 264
Bosted: Jessheim/Maura
|
 |
« Svar #48 på: august 02, 2012, 22:49:20 pm » |
|
Grattis med buss, og takk for praten på mc.donald`s. Morro med flere busser på Jessheim. Og enda flere Jessheim gutter har splittbusser stående, som en dag sikkert kommer på vegen. Stå på videre!!!
|
|
|
Loggført
|
1958 vw boble
|
|
|
t2panel
Seniormedlem
   
Innlegg: 287
Bosted: Toten
|
 |
« Svar #49 på: august 03, 2012, 16:22:02 pm » |
|
Jo flere busser jo bedre er det 
|
|
|
Loggført
|
Mine Nåværende biler: 1950 Vw Boble Splitt, Senket og 17" Porschehjul 1954 Vw Boble Oval, Senket og nylakkert 1961 Vw T2 Splitt, med Ragtop, Senket og breie stålfelger 1962 Vw T2 Splitt, med 1915 Motor, Senket og Porsche felger 1991 Vw Golf 2, 2 Dørs 2013 Vw Passat R-Line Exclusive Jeg kjører ikke gammel luftkjølt folkevogn fordi jeg må, men fordi jeg kan.. -----------GET LOW------------ 
|
|
|
N F
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #50 på: august 03, 2012, 22:52:52 pm » |
|
Takk takk  Hyggelig med prat ja, fint at det er så mange i området som har splittbusser!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
N F
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #51 på: august 05, 2012, 21:07:00 pm » |
|
Har skiftet ut stempelringene, renset toppene, slipt ventilene ++ og satt sammen motoren igjen nå. Innsugene i toppene var rimelig tette, så det var vel greit at jeg tok det fra hverandre:
 IMG_1580.JPG (139.43 KB. 653x490 - vist 352 ganger.) Noen som har noen formening om hvordan de ble slik?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
N F
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #52 på: august 15, 2012, 06:57:23 am » |
|
Har endelig fått motoren inn i bussen nå, samt skiftet olje på girkasse og motor. Har koblet til det meste av ledninger og slikt, men oppdaget at det mangler en nippel på inngangen til bensinpumpa (rød pil på bildet). Skulle vel ikke være noen som har en slik ekstra?
 IMG_1629.JPG (106.21 KB. 653x490 - vist 332 ganger.) Blir veldig spennende å se om den starter og går greit når jeg bare får på denne 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
N F
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #53 på: august 16, 2012, 17:44:30 pm » |
|
Fikk tak i nippel på Tess (etter et par forsøk)  . Men nå står jeg over et annet problem... Aner ikke hvor ledningene til regulatoren går... Jeg sjekket ledningsdiagrammene på thesamba, men regulatorene der likner ikke på den i min bil. Det står at det skal være 4 poler der, men min har bare 3. De står det DF, D+ og D- på, men i følge diagrammet skal det stå DF, D+, B+ og 61, utifra hva jeg skjønner. Er det noen her som har samme regulator som meg og kan fortelle meg hva som skal hvor? Jeg regner med at DF og D+ skal til dynamoen, men hvor skal D-? Og ledningen som vises på det siste bildet, den med en sirkel-kabelsko på, hvor skal den? Den kommer rett fra plusspolen på batteriet. Tilkoblingspunktene på regulatoren:
 IMG_1634.JPG (134.78 KB. 875x499 - vist 325 ganger.) Regulatoren og ledningen jeg ikke vet hvor skal skrues fast, finner ikke noen skrue som ser ut som den trenger en ledning  . Dynamoen kanskje? (motoren var tatt ut av bilen når jeg kjøpte den, så jeg vet ikke hva som gikk hvor av ledninger og evt hva som mangler)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
N F
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #54 på: august 16, 2012, 17:45:27 pm » |
|
Siste bildet i forrige kommentar 
 IMG_1637.JPG (131.14 KB. 653x490 - vist 312 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #55 på: august 16, 2012, 20:35:03 pm » |
|
regulatoren der er til vekselstrøm. du kan ikkje bruka den på likestrømsdynamo
koksen i innsuget er pga ventilstyringane og foringane som vert utslete over tid, og undertrykket i innsuget suger inn olje frå toppane og inn i innsuget der olja vert brent pga varmen. heilt normalt på sletne motorar. lett å kjenna igjen når motoren ellers går klokkereint, men dabbar heilt av ved den minste motbakke.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
N F
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #56 på: august 16, 2012, 20:52:21 pm » |
|
Ah, så dette er en likestrømsdynamo?
[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #57 på: august 16, 2012, 20:58:53 pm » |
|
ja, den andre regulatoren du viste, passer hvertfall til Type4 motorer, har sånn i min bay med 2.0 T4
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
N F
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #58 på: august 16, 2012, 21:12:06 pm » |
|
Kan stemme det, forrige eier hadde en annen motor i bilen en stund. Takk for innput 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #59 på: august 16, 2012, 21:13:58 pm » |
|
Kan stemme det, forrige eier hadde en annen motor i bilen en stund. Takk for innput  ta vare på den, hvis den virker så er den kjekk og ha for de med T4 plutselig kjøper jeg den en gang hvis min ryker 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|