juni 03, 2024, 17:29:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 67 Splittbuss  (Lest 55839 ganger)
unge lovende
Seniormedlem
****
Innlegg: 271
Bosted: jessheim



Vis profil
« Svar #60 på: august 16, 2012, 20:51:34 pm »

Går bilen da ? Må jo ikke ha lading for å eventuelt komme deg opp på scc , bare ett godt batteri  Glad
Loggført

If it was meant to go fast, it wouldn't be brick shaped !
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« Svar #61 på: august 16, 2012, 21:11:05 pm »

Knallfin bil, håper på en titt på SCC... Gliser
Loggført

N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #62 på: august 17, 2012, 07:44:28 am »

Takk takk, men den er ikke så fin nå altså. Men tipper det blir hellakkering til neste år eller året etter, da blir den fin Blunker.
Jeg kommer dessverre ikke til å få den med bort i dag siden jeg ikke har fått koblet ting riktig til tenningen ennå og mangler festeknotten til gasswiren, der den sitter på forgasseren, men skal forsøke å få tak i delene jeg trenger og titte litt på bussene på treffet i dag, så kanskje jeg skjønner hvordan ting skal sitte Glad Får se hva jeg får til når jeg kommer hjem.
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #63 på: august 17, 2012, 07:48:15 am »

Takk takk, men den er ikke så fin nå altså. Men tipper det blir hellakkering til neste år eller året etter, da blir den fin Blunker.
Jeg kommer dessverre ikke til å få den med bort i dag siden jeg ikke har fått koblet ting riktig til tenningen ennå og mangler festeknotten til gasswiren, der den sitter på forgasseren, men skal forsøke å få tak i delene jeg trenger og titte litt på bussene på treffet i dag, så kanskje jeg skjønner hvordan ting skal sitte Glad Får se hva jeg får til når jeg kommer hjem.

Få noen til å taue deg bort, så er den fiksa på treffplassen på nulltid..  Mye lettere.
Loggført
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #64 på: august 17, 2012, 07:53:57 am »

Hvis du vil så kan jeg sjekke om jeg har en sånn "festeknott" til overs?
Ellers trenger du bare + til coilen så er det bare å kjøre ;-)
Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #65 på: august 17, 2012, 09:31:34 am »

Ja gjerne ta med en slik sixgun Glad. Tauing er en idé, skal se om jeg får det til!
Loggført
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« Svar #66 på: august 17, 2012, 09:58:57 am »

Takk takk, men den er ikke så fin nå altså. Men tipper det blir hellakkering til neste år eller året etter, da blir den fin Blunker.
Jeg kommer dessverre ikke til å få den med bort i dag siden jeg ikke har fått koblet ting riktig til tenningen ennå og mangler festeknotten til gasswiren, der den sitter på forgasseren, men skal forsøke å få tak i delene jeg trenger og titte litt på bussene på treffet i dag, så kanskje jeg skjønner hvordan ting skal sitte Glad Får se hva jeg får til når jeg kommer hjem.

Få noen til å taue deg bort, så er den fiksa på treffplassen på nulltid..  Mye lettere.


Lurt, kanskje jeg skal ta med min også, hehe... Gliser (bare noe småtteri, igjen)  Gliser
Loggført

SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #67 på: august 17, 2012, 11:04:27 am »

Har sjekket, og jeg har..Skal prøve å huske den.
Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #68 på: august 19, 2012, 19:55:50 pm »

Må si det var hyggelig å hilse på folkene fra forumet Glad
Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #69 på: august 27, 2012, 11:02:41 am »

Heisann. Nå har jeg isolert litt i motorrommet, ble veldig bråkete inne i kabinen når jeg kjørte hjem fra SCC Rekker tunge Kjørte på med asfaltmatter og isolasjonsmatter oppå der igjen. Nå går det i alle fall an å prate selv om motoren er i gang Glad
Men jeg sliter med å få motoren til å gå rent på tomgang. Den starter fint, men når den har gått i ca 1 minutt og begynner å bli litt varm så må jeg ruse den litt for at den skal holde seg i gang. Jeg har forsøkt å justere tomgangsskruen litt opp, men det hjelper ikke. Forsøkte så å justere på blandingsskruen, men det så ikke ut til å hjelpe noe heller. Er det noen som har noe tips? Hva er utgangspunktet for blandingsskruen? Det er en solex 28 forgasser med fartsregulator montert.
Loggført
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #70 på: september 05, 2012, 09:11:42 am »

Hørte rykter om noen som holdt på med en "barndoor" ikke så langt unna, så når jeg allikevel var på besøk i nabolaget så kjørte jeg forbi for å se om jeg kunne få et glimt av det gamle klenodiet.... og riktignok stod det der en splitbuss, men det var rompa på bussen din som titta ut av garasjen... lurt igjen..haha, men da vet jeg ihvertfall hvor du bor  Gliser
Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #71 på: september 05, 2012, 12:39:52 pm »

haha  Osteaktig Stemmer bra det, driver og jobber med litt småting baki for få den klar til godkjenning neste uke. Er veldig spent på å se om det går på første forsøk... men de finner vel noe jeg ikke har sett. Men nå skal alle lysene fungere korrekt og motoren går fint. Skal ikke være noe rust heller. Men lurer på om bremsene er helt ok. Jon sa noe om litt skjevheter der. Skal jobbe litt mer med den tirsdag og onsdag neste uke, satser på å bli helt ferdig da Osteaktig
Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #72 på: september 12, 2012, 21:09:44 pm »

Nå begynner bilen å bli klar, skal vise den på fredag morgen Glad Var det noen som tilfeldigvis hadde dekk jeg kunne kjøpe eller låne til visning? Stemmer det forresten at det er dim 185R14 evt 205/70R14 som skal brukes på den originalt? Hvor nazi er egentlig biltilsynet på dekkdim?? De jeg har på nå er 175/65R14, ganske mye mindre enn originalt altså (ca 9%).
Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #73 på: september 14, 2012, 16:56:00 pm »

Fikk bare to ting å fikse etter turen til BT i dag Glad Bremsene tar skjevt fremme, så jeg må stramme til venstre trommel, det er alt gjort, men jeg vet ikke hvordan jeg får målt om det er passe i forhold til høyre side, før jeg kommer tilbake til BT for kontroll Rekker tunge
Det andre er at det svetter fra hovedbremsesylinderen. Har faktisk ikke lagt merke til det før, så ble litt overrasket når jeg så det. Er dette noe som vanligvis kan fikses av et pakninssett eller bør hele saken byttes?


* IMG_1768.JPG (144.19 KB. 621x466 - vist 524 ganger.)


* IMG_1770.JPG (132.31 KB. 653x490 - vist 507 ganger.)

Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #74 på: september 14, 2012, 17:00:24 pm »

treng ikkje bremsetestar, for å testa bremsane. finn deg ein utraffikert veg(finst da i ditt destrikt egentlig?) og kjøyr deg litt opp i fart, nok med 2. giret. so slepper du rattet og trør på bremsen. bilen skal trekka so godt som rett fram, trekker den ut til ei sida må du justera meir.
sveittinga kan kanskje fiksast ved å prøva å stramma koblingane litt, men forsiktig vist dei er rusta. bruk helst ein dieselnøkkel/open ringnøkkel ellers er ofta gommiforingen på toppen problemet.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #75 på: september 14, 2012, 17:12:51 pm »

Ja, det ser ut til at det lekker fremme der hvor stempelet fra bremsepedalen går inn i hovedbremsesylinderen. Får ta en nærmere titt i morgen og se om jeg finner ut hvor det kommer fra.
Jeg kan jo bare stikke bort på dragracebanen hvor SCC holdes Blunker
Takk for tips Tistlo Glad
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #76 på: september 14, 2012, 19:51:11 pm »

vist da kjem der ifrå kan da rett og slett vera dårlige tettningar i sylindaren, då er løysinga å få tak i rep sett og fiksa den, eller kjøpa ny.
best å testa bremsar på grusveg forresten, då ser du om nokon av hjula ikkje bremsar i da heile tatt og du kan lett studera spora for å sjå om den går beint eller litt ut til sides
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
unge lovende
Seniormedlem
****
Innlegg: 271
Bosted: jessheim



Vis profil
« Svar #77 på: oktober 08, 2012, 18:14:22 pm »

Var hos en kunde i dag og da jeg tippet ned bakken så jeg bussen din stå i garasjen .
Gjorde mandagen helt topp med ett sånt syn ! Glad
Loggført

If it was meant to go fast, it wouldn't be brick shaped !
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #78 på: oktober 09, 2012, 07:55:08 am »

Hehe, koselig å høre Glad Fikk byttet ut hovedbremsesylinderen i helgen og justert bremsene, så den skal være klar til visning på torsdag! Har også sveiset rammen på førersetet som var brukket og tatt av det ødelagte originaltrekket på førersetet. Setter på noe foreløpig skvip, så får jeg se hva jeg skal sette inn av seter etterhvert. Er moro med original setene, men de er jo ikke så supersikre eller behagelige, så blir nok noe med nakkestøtte og mer moderne setebelter Rekker tunge Har fått kjøpt en 1300s girkasse fra Raaen nå, så blir litt jobbing etterhvert med klargjøring av akslinger for senking (straight axle kit) Glad
Loggført
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« Svar #79 på: oktober 09, 2012, 12:35:42 pm »

Høres bra ut, her blir det nok skilter ved neste tur vil jeg tro, lykke til...

BTW! Bruk denne guiden når du bygger deg straight axle kit, funker som en drøm...

http://www.volkszone.co.uk/VZi/showthread.php?p=7531961

 Gliser
Loggført

N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #80 på: oktober 09, 2012, 14:07:55 pm »

Helt genialt! Takk så mye Glad
Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #81 på: oktober 11, 2012, 11:31:48 am »

Viste bilen på BT i dag, men bremsene fremme var fremdeles litt for ulike, så ble ikke godkjent gitt, men nå er det kun det som gjenstår, alt annet er ok. Kjørte bilen rett til Møller og de skulle få justert bremsene i dag eller i morgen, så blir det ny sjekk hos BT når det blir ledig tid... går sakte, men går fremover Rekker tunge
Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #82 på: november 09, 2012, 09:01:52 am »

Har glemt å oppdatere denne tråden gitt. Jeg fikk godkjent bilen hos BT i midten av oktober etter at Møller hadde byttet ut bremsebåndene fremme, kun halvparten av dem var skiftet, men nå fungerer de fint Glad
Jeg fikk så beskjed om at jeg måtte ta EU kontroll på bilen før jeg kunne få skilter på den. Litt rart synes jeg, men leverte den uansett til et verksted for sjekk og fikk noen ting som måtte fikses før den ble godkjent. Oljelekkasje i motoren, for bråkete eksos og ujevne bremser på venstre trommel bak + vakkel i noe lys bak. Fikk dessverre ikke sett på dette før snøen kom, så nå står den i garasjen med sommerdekkene sine på. Lurer på om jeg skal fikse den ferdig nå eller bare utsette det til våren, kommer uansett ikke til å kjøre noe med den i vinter, så det er jo ikke så stress. Hadde bare vært kult å blitt ferdig med godkjenningen og fått skilter på den!
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #83 på: november 09, 2012, 17:54:58 pm »

kva var grunnen til att den måtte eu godkjennast 2 gongar etter kvarandre sa du??
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #84 på: november 09, 2012, 20:05:31 pm »

kva var grunnen til att den måtte eu godkjennast 2 gongar etter kvarandre sa du??
biltilsynet utfører ikke eu kontroll... denne har sikkert vært vist for id kontroll  før reg som sivil bil etter at forsvaret har hatt den i sine ruller...
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #85 på: november 09, 2012, 20:54:00 pm »

har vert snakk om feil og manglar fleire plassar i tråden, blandt anna svar 73, men fyrst no skal den på eu kontroll??
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #86 på: november 11, 2012, 16:59:09 pm »

Ja det var teknisk kontroll som jeg tok hos BT, og nå må den gjennom EU kontroll, sikkert fordi den aldri har vært registrert sivilt. Når den blir godkjent etterhvert, så kan jeg bestemme hva skiltene skal være og registrere den.
Loggført
unge lovende
Seniormedlem
****
Innlegg: 271
Bosted: jessheim



Vis profil
« Svar #87 på: april 11, 2013, 19:45:59 pm »

Hvordan går det her da ? Blir det kjøring snart ?  Glad
Loggført

If it was meant to go fast, it wouldn't be brick shaped !
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #88 på: april 18, 2013, 17:21:49 pm »

Håper på det Glad Har fikset noe av det som manglet på EU kontrollen, må nå skifte ut ledningene til lysene bak. Vet ikke hvor mye jobb det blir, men regner vel med å bruke noen timer. Må bare få tid Rekker tunge
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #89 på: april 18, 2013, 17:59:42 pm »

Håper på det Glad Har fikset noe av det som manglet på EU kontrollen, må nå skifte ut ledningene til lysene bak. Vet ikke hvor mye jobb det blir, men regner vel med å bruke noen timer. Må bare få tid Rekker tunge
han unge og lovende er vel en klipper på ledninger.
Loggført
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!