april 20, 2024, 12:40:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Rust/lakkering vurdering.  (Lest 1406 ganger)
Dagfather
Medlem
***
Innlegg: 157
Bosted: Oslo


Rock out with your cock out!


Vis profil
« på: mai 07, 2008, 22:06:43 pm »

Hei.

Har kjøpt meg ei boble, en 72 modell 1300S.

Den er ganske bra stand og ikke så mye rust, tror jeg..  Flau

Men jeg skrudde av stigbrettet i går på den ene siden og i kanalen, over jekkfestet er det et rusthull. Omtrent 3x6cm.

ellers av rust jeg har funnet er i skjermfestene. Det ser allikevel ut som om det er bare skjermene som er "påvirket" og at det ikke har spredd seg til selve karosseriet.

Dette er jo punkter som er vell kjent at det er rust på så kanskje det er noen som har noen gode råd til "behandling"?

Det jeg lurer på er om det går an å vente med å sveise kanalene til vinteren? Og alikevell pusse ned resten av bilen og lakkere i sommer? Eller vil det å sveise kanalene evt påvirke lakkeringen.

Om jeg må sveise før lakkering, hva vil en evt rustsveising koste meg? Holder til i Oslo området.
Noen som kanskje kan gi en "god pris" på dette? Kan ikke gjøre dette selv.


Det andre jeg lurer på er om de festene til skjermene bare går å pusse ned og rustbehandle og bruke en litt større skive for å holde den på plass. Det er ikke alle festepunktene som er ødelagt.


Det må sies jeg ikke har tenkt å gjøre denne bilen til noe showbil eller noe. Den skal fungere.. hehe..

Håper på svar!
Loggført

Fresh i gamet og eier av 72-1300S
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!