Svarer på noen spørsmål her, istedenfor på pm:
Motor er en 1300 SP, har ikke sjekket produksjonsåret på den.
Jeg har ikke åpnet den for å sett tilstanden på den innvendig, ifølge tidligere eier ble denne overhalt for 5 år siden, ubetydelig brukt siden. Jeg har snakket med tidligere arbeidskollega av han som eide denne, og de kan bekrefte at den ble overhalt på verkstedet de og han arbeidet på. Hva som ble gjort er i korte trekk beskrivd tidligere i denne tråden, utover det har jeg ikke noe mer informasjon å komme med.
Motor starter på første slaget, summer fint på tomgang, tar gass med engang, har ikke prøvd den langs veien, men det er jo ett veldig godt sunnhetstegn på at motor starter og går kald som varm.
Etter endt gasspådrag, faller den ned til tomgang på ca 850 - 900 omdr, dette med engang.
Jeg har byttet plugger på den, kondensator, stift, olje og simring + o-ring ved/i svinghjulet, vil anbefalle ny eier om en kontroll av ventilklaring etter noen km bruk.
Feil og mangler på den: Bensinpumpe og varmepotter. Varmepottene begynner å føle tidens tann, fungerer slik de er nå, uten eksoslekkasje, men mistenker at de lekker litt i varmekanalene, derfor burde de byttes hvis bilen de skal inn skal brukes på vinteren. Bensinpumpe blir mest sannsynlig byttet iløpet av de neste dagene.
Jeg vil betrakte denne motoren som turn key, bare å montere den i bil og trykke på play
Endeslakk er det ikke på den, utover normalen.
Komplett motor, med fungerende dynamo, likestrøms.
Motoren er ren og tørr, ingen oljelekkasjer
Det burde svare på noen spørsmål, budrunden avsluttes imorgen kl 2100 VWNorge tid.