mai 29, 2024, 05:40:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: bensinvarmeren  (Lest 1797 ganger)
chef978
Juniormedlem
**
Innlegg: 53
Bosted: trondheim


Vis profil

« på: mai 09, 2008, 20:28:27 pm »

har en bensinvarmer,som ikke tenner,ha sjekka glødepluggen,pumpa funker oxo
Loggført
Raymond
Medlem
***
Innlegg: 149
Bosted: Halden



Vis profil
« Svar #1 på: mai 09, 2008, 20:48:01 pm »

Skru ut glødepluggen, sjekk at det faktisk kommer bensinstråle/pumping inn i forbr.kammer. Glødepluggen skal bli synlig rød på 20-30 sek. Og min vil ikke starte uten at motoren går=ca 2 volt høyere spenning på batteriet=høyere spenning på glødeplugg.
Loggført

Den er IKKE søt, den er tøff!!!
chef978
Juniormedlem
**
Innlegg: 53
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #2 på: mai 09, 2008, 23:33:13 pm »

den gløder som bare det,har ikke sjekka det der med å starte den enda,mn skal gjøre de
Loggført
Raymond
Medlem
***
Innlegg: 149
Bosted: Halden



Vis profil
« Svar #3 på: mai 10, 2008, 08:14:32 am »

Og vifta går som den skal? Hm, hvis du også er sikker på at det faktisk kommer bensin (du kan tydelig se strålen inn i forbrenningskammeret) så skulle den egentlig funke den?
Loggført

Den er IKKE søt, den er tøff!!!
chef978
Juniormedlem
**
Innlegg: 53
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #4 på: mai 10, 2008, 10:17:28 am »

ja vifta går,skal sjekke strålen når jeg har bilen hjemme
Loggført
Bugman
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Sykkylven


Vis profil

« Svar #5 på: oktober 30, 2008, 18:18:52 pm »

Jeg kjenner meg igjen her, har akkurat samme tendenser på min brenner.
Har sjekka alt pumpe, plugg, og dyse alt funker toppen untatt at den starter, skal pårøve det med å starte bilen så den får litt høyere spenning. men er det noen som har sjekka at dette faktisk er løsninga på problemet?
Loggført
Raymond
Medlem
***
Innlegg: 149
Bosted: Halden



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 30, 2008, 18:54:25 pm »

Du er sikker på at det kommer synlig stråle bensin inn i kammeret? Min starter kun når motoren går, glødepluggen blir ikke varm nok hvis ikke dynamoen lader. Du kan forresten høre ut av lyden på bensinpumen om den får bensin eller ikke, skal tikke ganske sakte (1-2 sekunder mellom hver tikk?) hvis den klarer å suge opp bensin. Klarer den ikke det (for lite på tanken, hull i bensinslangene så den suger luft), tikker den vesentlig fortere, 4-5 tikk pr.sek.
Loggført

Den er IKKE søt, den er tøff!!!
Bugman
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Sykkylven


Vis profil

« Svar #7 på: oktober 30, 2008, 21:07:26 pm »

Bensin kommer i kammeret og pumpen suger skal, fin tikk tikk lyd som du sier. da må jeg prøve meg på å starte og få opp litt turtall så får vi se om det skjer under Gliser
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 30, 2008, 23:53:58 pm »

sjekk jording og kansje en ekstra kabel sjekk og alle koplingspunkter i sikringsboks og tilkoplinger på releer.Jeg plleide å hjelpe min i gang med en kabel som jeg stakkborti pluggen og den ene på + punkt på termotidsbryteren da fyra det.Glødepluggen skal slutte å gløde når varmeren brenner,da brenner det selv det hører du på varmeren ved at den går hurtigere,glødepluggen drar endel strøm.Visst varmeren ikke tenner etter tror det er 120sek så slår sikkerhetsbryteren ut.Har endel skjemaer og litteratur på disse Glad
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
v14127
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Høylandet



Vis profil
« Svar #9 på: november 02, 2008, 17:04:51 pm »

Har slitt med varmer jeg også. Hvis gl.plugg, pumpe og bensin i forbrenningskammer er som det skal vil jeg prøve spenninga som nevnt i tidligere innlegg.
Stort spenningstap i det originale ledningsnett pga. foholdsvis liten ledningskvadrat. Legg opp ny ledning direkte fra batteri med ekstra sikring.
Ble løsninga for min varmer. Det positive var at varmeren starta alltid uten at motoren var i gang
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #10 på: november 02, 2008, 20:09:39 pm »

fekk tipset om å sjekke spenningsfall først av en gammel kar på et bosch verksted for mange år siden.Det var nok ikke uten grunn han gav det tipset Blunker
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!