Auen
Seniormedlem
|
|
« Svar #30 på: november 11, 2012, 22:19:13 pm » |
|
Dagens gode nyhet: Ingen rust under vinduslistene! Har tatt av skjermer, stigbrett, dører, fangere, vinduer, panser, motorlokk og bakplate. Så nå trenger jeg snart veiledning om hvilke sveisedeler jeg skal kjøpe (retta mot deg, Gullik )
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
|
« Svar #31 på: november 11, 2012, 23:09:35 pm » |
|
Dagens gode nyhet: Ingen rust under vinduslistene! Har tatt av skjermer, stigbrett, dører, fangere, vinduer, panser, motorlokk og bakplate. Så nå trenger jeg snart veiledning om hvilke sveisedeler jeg skal kjøpe (retta mot deg, Gullik ) Bra at det var et lyspunkt også da. Hvordan passer det for deg å ta et møte i verkstedet i morgen ettermiddag? Har du katalog med rustskadedeler? Kanskje få satt opp en smørbrødliste.. Du kan kanskje gi meg en sms, er på jobb i Porsgrunn hele dagen.
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
Auen
Seniormedlem
|
|
« Svar #32 på: mars 04, 2013, 23:32:18 pm » |
|
Skjer littegranne her om dagen. Stikkord er rust. Revidert tidsskjema går ut på rustsveising og forhåpentligvis hellakkering i løpet av sommeren, og få bilen så mye sammen at jeg kan trille den på bilhenger før skolestart, studiested: Bergen. Vil da sette av hele neste vinter til å montere bilen sammen igjen Har sendt inn søknad om å bli medlem i VWACB og om å bli satt på venteliste for å få verkstedplass i klubbgarasjen, men jeg regner ikke med at det blir ledig plass til meg der i tide. Hvis noen har noen råd om hvor jeg kan lete/kjenner noen som kanskje kan ha plass, blir jeg veldig glad om de gir fra seg en lyd Stemningsbilde:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #33 på: mars 05, 2013, 10:25:43 am » |
|
Det der kaller jeg seriøs RUST!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
|
« Svar #34 på: mars 05, 2013, 10:52:01 am » |
|
kosejobb viss du har riktig utsyr.men sånne ting tar timer
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
|
|
« Svar #35 på: mars 05, 2013, 13:42:14 pm » |
|
hadde lik tilstand på min 1300 , om du forklarer situasjonen mtp plass på Breistein så kan det jo hende noen låner deg plass en tid . Lykke til
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Wer will, der kann
|
|
« Svar #36 på: mars 07, 2013, 20:38:50 pm » |
|
var da denne "vetle" sveisejobben du prøvde å prakka på meg ifjord? vist du skaffar deg ein liten lagringsplass eller liknande, og deler bilen , so kan du jo ta med deg karosseriet på ein tilhengar og bruka løftebukken på breistein i ny å ne. kjekt med løftebokk når du skal sveisa både over,under,inni og ellers overalt
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
|
« Svar #37 på: mars 08, 2013, 23:47:57 pm » |
|
Phook, der var bildene sine av arbeidet som venter på deg ja. Negerkuse, briller,støvmaske, hørselvern og mye arbeidslyst ,for å finne de gjenværende sveisepunktene også begynne å få demontert..
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
Auen
Seniormedlem
|
|
« Svar #38 på: mars 09, 2013, 23:38:55 pm » |
|
Har fått beskjed om at jeg skal få medlemskort (og forhåpentligvis regning også ) i posten fortløpende fra VWACB hadde lik tilstand på min 1300 , om du forklarer situasjonen mtp plass på Breistein så kan det jo hende noen låner deg plass en tid . Lykke til Takk for tipset var da denne "vetle" sveisejobben du prøvde å prakka på meg ifjord? vist du skaffar deg ein liten lagringsplass eller liknande, og deler bilen , so kan du jo ta med deg karosseriet på ein tilhengar og bruka løftebukken på breistein i ny å ne. kjekt med løftebokk når du skal sveisa både over,under,inni og ellers overalt Stemmer, det. Men på det tidspunktet var jeg fortsatt under inntrykk av at det jeg hadde hørt fra alle bauger og kanter – om at det ikke var så ille – var sant. Har trengt litt tid til å fordøye hvor omfattende det egentlig er. Phook, der var bildene sine av arbeidet som venter på deg ja. Negerkuse, briller,støvmaske, hørselvern og mye arbeidslyst ,for å finne de gjenværende sveisepunktene også begynne å få demontert..
Jepsi. Har skaffa stikkpasser også, så det er lettere å måle opp ting
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
|
« Svar #40 på: juli 29, 2013, 02:05:58 am » |
|
Skjer littegranne her om dagen. Stikkord er rust. Revidert tidsskjema går ut på rustsveising og forhåpentligvis hellakkering i løpet av sommeren, og få bilen så mye sammen at jeg kan trille den på bilhenger før skolestart, studiested: Bergen. Vil da sette av hele neste vinter til å montere bilen sammen igjen Har sendt inn søknad om å bli medlem i VWACB og om å bli satt på venteliste for å få verkstedplass i klubbgarasjen, men jeg regner ikke med at det blir ledig plass til meg der i tide. Hvis noen har noen råd om hvor jeg kan lete/kjenner noen som kanskje kan ha plass, blir jeg veldig glad om de gir fra seg en lyd Stemningsbilde: Denne ser like jævlig ut som den jeg hentet i skogen....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Wer will, der kann
|
|
« Svar #41 på: juli 29, 2013, 04:37:36 am » |
|
du klarar nok enkelt å tilpassa eigne plater der da trengst:)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Auen
Seniormedlem
|
|
« Svar #42 på: juli 31, 2013, 00:47:45 am » |
|
Oki Syns det virka som mye greier å skulle ha masse sveisedeler bare for å fikse de "hjørnene" av bagasjedumpa
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Auen
Seniormedlem
|
|
« Svar #43 på: mai 13, 2014, 09:46:59 am » |
|
Her har det hele stått på vent i lange tider! Men jeg har endelig fått mekkeplass her i Bergen, og bilen/karosseriet skal hentes så fort jeg er ferdig med eksamen Håper på litt mere fremgang når jeg får har den på samme side av landet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
|
|
« Svar #44 på: mai 13, 2014, 17:23:39 pm » |
|
Når er eksamen da?Jeg er ikke ferdig med min enda og det blir litt vanskelig å få den forbi
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
Auen
Seniormedlem
|
|
« Svar #45 på: mai 13, 2014, 17:33:59 pm » |
|
Åja. Hørte noen rykter om at bilen din var trillbar. Jeg har siste eksamen 2. juni, og tenkte å hente den før 10. Går det bra?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
|
|
« Svar #46 på: mai 13, 2014, 19:26:49 pm » |
|
Det kan hende det går,har planer om å dra til SRVW-treffet.
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
|
|
« Svar #47 på: april 09, 2016, 23:54:47 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641 ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
|