mars 29, 2024, 07:44:24 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Godbilen min (roadtripbobla)  (Lest 19582 ganger)
Auen
Seniormedlem
****
Innlegg: 355
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #30 på: november 11, 2012, 21:19:13 pm »

Dagens gode nyhet: Ingen rust under vinduslistene!  Osteaktig Osteaktig Har tatt av skjermer, stigbrett, dører, fangere, vinduer, panser, motorlokk og bakplate. Så nå trenger jeg snart veiledning om hvilke sveisedeler jeg skal kjøpe (retta mot deg, Gullik  Glad )
Loggført

-68 1300: Roadtripbobla
-73 Camper: Tantebussen

Hun var bygd som en gammel bil. All tyngden var plassert bak.
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #31 på: november 11, 2012, 22:09:35 pm »

Dagens gode nyhet: Ingen rust under vinduslistene!  Osteaktig Osteaktig Har tatt av skjermer, stigbrett, dører, fangere, vinduer, panser, motorlokk og bakplate. Så nå trenger jeg snart veiledning om hvilke sveisedeler jeg skal kjøpe (retta mot deg, Gullik  Glad )
Bra at det var et lyspunkt også da. Hvordan passer det for deg å ta et møte i verkstedet i morgen ettermiddag? Har du katalog med rustskadedeler? Kanskje få satt opp en smørbrødliste.. Du kan kanskje gi meg en sms, er på jobb i Porsgrunn hele dagen.
Loggført

Seaside VW Klubb
Auen
Seniormedlem
****
Innlegg: 355
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #32 på: mars 04, 2013, 22:32:18 pm »

Skjer littegranne her om dagen. Stikkord er rust. Revidert tidsskjema går ut på rustsveising og forhåpentligvis hellakkering i løpet av sommeren, og få bilen så mye sammen at jeg kan trille den på bilhenger før skolestart, studiested: Bergen. Vil da sette av hele neste vinter til å montere bilen sammen igjen  Blunker Har sendt inn søknad om å bli medlem i VWACB og om å bli satt på venteliste for å få verkstedplass i klubbgarasjen, men jeg regner ikke med at det blir ledig plass til meg der i tide. Hvis noen har noen råd om hvor jeg kan lete/kjenner noen som kanskje kan ha plass, blir jeg veldig glad om de gir fra seg en lyd  Glad

Stemningsbilde:

Loggført

-68 1300: Roadtripbobla
-73 Camper: Tantebussen

Hun var bygd som en gammel bil. All tyngden var plassert bak.
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #33 på: mars 05, 2013, 09:25:43 am »

Det der kaller jeg seriøs RUST!  Glad
Loggført

rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #34 på: mars 05, 2013, 09:52:01 am »

kosejobb viss du har riktig utsyr.men sånne ting tar timer
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #35 på: mars 05, 2013, 12:42:14 pm »

hadde lik tilstand på min 1300 , om du forklarer situasjonen mtp plass på Breistein så kan det jo hende noen låner deg plass en tid . Lykke til Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #36 på: mars 07, 2013, 19:38:50 pm »

var da denne "vetle" sveisejobben du prøvde å prakka på meg ifjord? Gliser
vist du skaffar deg ein liten lagringsplass eller liknande, og deler bilen , so kan du jo ta med deg karosseriet på ein tilhengar og bruka løftebukken på breistein i ny å ne. kjekt med løftebokk når du skal sveisa både over,under,inni og ellers overalt
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #37 på: mars 08, 2013, 22:47:57 pm »

Phook, der var bildene sine av arbeidet som venter på deg ja. Negerkuse, briller,støvmaske, hørselvern og mye arbeidslyst ,for å finne de gjenværende sveisepunktene også begynne å få demontert..
Loggført

Seaside VW Klubb
Auen
Seniormedlem
****
Innlegg: 355
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #38 på: mars 09, 2013, 22:38:55 pm »

Har fått beskjed om at jeg skal få medlemskort (og forhåpentligvis regning også Blunker ) i posten fortløpende fra VWACB Glad

hadde lik tilstand på min 1300 , om du forklarer situasjonen mtp plass på Breistein så kan det jo hende noen låner deg plass en tid . Lykke til Glad

Takk for tipset Glad

var da denne "vetle" sveisejobben du prøvde å prakka på meg ifjord? Gliser
vist du skaffar deg ein liten lagringsplass eller liknande, og deler bilen , so kan du jo ta med deg karosseriet på ein tilhengar og bruka løftebukken på breistein i ny å ne. kjekt med løftebokk når du skal sveisa både over,under,inni og ellers overalt

Stemmer, det. Men på det tidspunktet var jeg fortsatt under inntrykk av at det jeg hadde hørt fra alle bauger og kanter – om at det ikke var så ille – var sant. Har trengt litt tid til å fordøye hvor omfattende det egentlig er.

Phook, der var bildene sine av arbeidet som venter på deg ja. Negerkuse, briller,støvmaske, hørselvern og mye arbeidslyst ,for å finne de gjenværende sveisepunktene også begynne å få demontert..

Jepsi. Har skaffa stikkpasser også, så det er lettere å måle opp ting Glad
Loggført

-68 1300: Roadtripbobla
-73 Camper: Tantebussen

Hun var bygd som en gammel bil. All tyngden var plassert bak.
Auen
Seniormedlem
****
Innlegg: 355
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #39 på: juli 28, 2013, 23:07:14 pm »

Det skjer ting her, altså. Og nå har jeg etpar spørsmål  Glad Jeg har fått av kanalen på førersida, og har begynt å tenke på å gjenoppbygge litt så jeg har noe å feste den nye i Blunker Jeg har kjøpt sånne her
http://www.vwheritage.com/vw_spares_Cross-member-rear-R-8-64-repro-10-111801202AD_act_shop.product_pID_38221_lang_EN_country_GB.htm?crumbStartPage=1

og sånne her
http://www.vwheritage.com/vw_spares_Rear-1-4-reinforcement-8-67-Modify-for-8-66-7-5-113809171A_act_shop.product_pID_56965_lang_EN_country_GB.htm?crumbStartPage=1&crumbStartRow=1

Men jeg trenger vel noe til kanten av "bagasjedump-gulvet"? Eller skal jeg bare kjøpe litt stål på Biltema og lappe det sammen? Det er verdt å nevne at sveisementor Gullik ikke skal hate meg etter dette heller  Osteaktig

Jeg legger ved bilder så det er lettere å forstå hvor jeg må ha litt mere stål:



Loggført

-68 1300: Roadtripbobla
-73 Camper: Tantebussen

Hun var bygd som en gammel bil. All tyngden var plassert bak.
rubenthorsen
Gjest
« Svar #40 på: juli 29, 2013, 01:05:58 am »

Skjer littegranne her om dagen. Stikkord er rust. Revidert tidsskjema går ut på rustsveising og forhåpentligvis hellakkering i løpet av sommeren, og få bilen så mye sammen at jeg kan trille den på bilhenger før skolestart, studiested: Bergen. Vil da sette av hele neste vinter til å montere bilen sammen igjen  Blunker Har sendt inn søknad om å bli medlem i VWACB og om å bli satt på venteliste for å få verkstedplass i klubbgarasjen, men jeg regner ikke med at det blir ledig plass til meg der i tide. Hvis noen har noen råd om hvor jeg kan lete/kjenner noen som kanskje kan ha plass, blir jeg veldig glad om de gir fra seg en lyd  Glad

Stemningsbilde:



Denne ser like jævlig ut som den jeg hentet i skogen....

Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #41 på: juli 29, 2013, 03:37:36 am »

du klarar nok enkelt å tilpassa eigne plater der da trengst:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Auen
Seniormedlem
****
Innlegg: 355
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #42 på: juli 30, 2013, 23:47:45 pm »

Oki Glad Syns det virka som mye greier å skulle ha masse sveisedeler bare for å fikse de "hjørnene" av bagasjedumpa
Loggført

-68 1300: Roadtripbobla
-73 Camper: Tantebussen

Hun var bygd som en gammel bil. All tyngden var plassert bak.
Auen
Seniormedlem
****
Innlegg: 355
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #43 på: mai 13, 2014, 08:46:59 am »

Her har det hele stått på vent i lange tider! Men jeg har endelig fått mekkeplass her i Bergen, og bilen/karosseriet skal hentes så fort jeg er ferdig med eksamen Glad Håper på litt mere fremgang når jeg får har den på samme side av landet Blunker
Loggført

-68 1300: Roadtripbobla
-73 Camper: Tantebussen

Hun var bygd som en gammel bil. All tyngden var plassert bak.
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #44 på: mai 13, 2014, 16:23:39 pm »

Når er eksamen da?Jeg er ikke ferdig med min enda og det blir litt vanskelig
å få den forbi Blunker
Loggført

Seaside VW klubb
Auen
Seniormedlem
****
Innlegg: 355
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #45 på: mai 13, 2014, 16:33:59 pm »

Åja. Hørte noen rykter om at bilen din var trillbar. Jeg har siste eksamen 2. juni, og tenkte å hente den før 10. Glad Går det bra?
Loggført

-68 1300: Roadtripbobla
-73 Camper: Tantebussen

Hun var bygd som en gammel bil. All tyngden var plassert bak.
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #46 på: mai 13, 2014, 18:26:49 pm »

Det kan hende det går,har planer om å dra til SRVW-treffet.
Loggført

Seaside VW klubb
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #47 på: april 09, 2016, 22:54:47 pm »

Hvordan går det her egentlig?   Hæ  Øyerulling  Glad
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!