mai 23, 2024, 11:10:09 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Varmeverdi på plugger..  (Lest 1315 ganger)
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« på: mai 10, 2008, 22:43:40 pm »

Hvor mye har varmeverdien å si for motoren ..?  Tenker da på trimmet kontra original motor. Std T1 motor skal ha b5hs, feks hva bruker dere på feks. en godt trimmet 1915 eller 2276? En bekjent av meg påstod at han hadde kjørt lenge med orig. B5Hs på sin trimmede 2276 (bremset 154hk) og fikk råd om å bytte til B7HS, men han merket ingen forskjell på hverken effekt,virkemåte,temp eller "farge" på plugg...  Øyerulling
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #1 på: mai 11, 2008, 09:06:02 am »

Dette vil vel også påvirkes ganske kraftig av hvor effektiv kjølinga er på den trimma motoren, komp, tenning, kjørestil, osv? En godt trimma motor i ei Boble jobber jo ikke akkurat nødvendigvis så tungt, mens en original bussmotor kan ha et langt tøffere liv.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mai 11, 2008, 09:36:38 am »

nyttig info

http://www.ngksparkplugs.com/techinfo/spark_plugs/techtips.asp

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!