april 20, 2024, 10:12:23 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tuv papir på FK coilover  (Lest 2423 ganger)
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« på: mai 29, 2012, 19:49:33 pm »


Har kjøpt FK coilover hjå Parts and Retards og fekk med Tuv papirer på desse. I Tuv papirene står det godkjenning frå 24 til 37 kW. Dvs til 50 Hk. Prøver no å få min 03 73 mod. godkjent til med 120kW / 160Hk. Har fått svar hjå SFOOR og hjå det lokale BT, alt kan godkjennes utenom coilover pga maks 37kW. Har hatt eit hyggeligt møte med BT der dei etterlyser eit event. ekstra vedlegg som kan vise at tuv papirene fråfaller maks kW eller event. med meir kW.

Har sendt mail til FK Automotive i tyskland og forklart min frustrasjon over det lokale BT og dei norske reglane...

Fekk kjapt svar eller forsåvitt ikkje, men eit vedlegg i retur med Tuv papirer med maks 184kW / 250Hk.

MEN desse papirene er til Golf V R32  Sjokkert men med det samme type nr som til dei fyrste Tuv papirene som eg fekk til min 1303.

Har ikkje snakka med BT endå, men vil dei godkjenne noko slikt??  Eller må eg ha endå eit papir???
Er det nokon andre som har hørt om noko lignende?



Nokon med synspunkter på dette???

mvh
Arnstein
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 29, 2012, 21:30:09 pm »

Det var underlig, Arnstein! Normalt har jeg bare hørt at TÜV godkjenner bremsesett i forhold til kW... Skjønner ikke helt sammenhengen mellom kW og fjæringskarakteristikken her (men så er jeg jo bare en vanlig legmann og ikke bilteknisk ingeniør.)
I prinsippet er det jo en sammenheng mellom hastighet og evne til å stanse i tide. Skjer det med dårlige dempere/fjærer så er det jo så klart trafikkfarlig og vil medføre ustabilitet. På en lett 1303 med 4 trinns original girkasse som begrenser topphastigheten, blir det jo totalt annerledes enn på en R32 som veier nesten det doble?
Loggført
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #2 på: mai 29, 2012, 22:19:12 pm »

Ja, synest detta var underlig eg oxo. Mail som eg sendte til FK Automotive spurte eg spesifikk om tuv papirer uten nokon beskrivelse av kW. Men som eg skreiv i fyrste innlegg har eg fått samme type nr på begge Tuv papirene, noko som skulle inndikere på at det var samme coilover på Golf og min 03 (noko som sjølvsagt ikkje stemmer då det er 3 bolt på min 03). Forskjellen er dok. nr og at det er beskrivelse av ein Golf V R32.

Forstå det den som vil. Skal prøve å få kontakt med BT på Fredag.

mvh
Arnstein
Loggført
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #3 på: juni 10, 2012, 20:49:59 pm »

Då har eg hatt kontakt med SFOOR og det lokale BT. Konklusjonen frå dei var ikkje uventa... kan kun godkjennast til 37Kw.

Er det nokon som veit kva som står i Tuv papirene til Kerscher sine coilovers?? Står det noko om max effekt?

mvh
Arnstein
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #4 på: juni 10, 2012, 21:59:40 pm »

Her er jeg skammfersk, men litt enkel forskning har gitt meg noen urovekkende fakta Glad

Har du delenummeret på fjærene som benyttes til coilover settet til bobla vs/ R32?
Fjærene på slike coilover sett er ofte dønn like på et utal biler. Kan være det FK prøver å få fram???
Jeg ville først fått senkesettet inn i vognkortet. Normalt sett så skriver de bare i merknadsfeltet at bilen er godkjent med feks FK senkesett og gjerne et mål fra hjulbuen til senter av hjulet. Så brenner du papirene til senkesettet (trenger uansett ikke de nå som det er godkjent av BT) og putter inn motoren du ønsker.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!