Polering og puss

(1/23) > >>

JTWE:
Post anbefalinger og også grunn. Tips og veiledning er også nyttig.


Maskin:
Hvilken maskin

Hvilke polerkluter til maskin

Kjemikalier


Håndpolering
Polerkluter

Kjemikalier

Annet

Vaskeprodukter
Pusseskinn
Etc

1302R:
Eg bruker autoglym sine produkter og er veldig fornøyd med dei, til handpolering bruker eg Tork sine kluter, du kan og bruke microfiber kluter. Legg litt polerings middel på kluten og bruk heile handflten og store sirkel bevegelser når du polerer. Makin er det lenge siden eg har jobba med så der husker ikkje navn på levrandører, her smøre du litt utover før du begynner å kjøre maskinen. Hold deg i bevegelse og ikkje stå for lenge på ein plass, då svir du lakken.... Håper dette er til hjelp.

mvh Vegar

HansO:
Jeg har også bedre erfaring med håndpolering enn med maskin.

Avfetting
Vask
Tørk
White sprit
Vask
Tørk
Paint Renovator (Autoglym)
Super Resin Polish (Autoglym)
High Gloss Protection (Autosol)

Suksess gver gang! ;D

empiboy (Mr. Eikstad):
Jeg vasker hjula med varmt vann og svamp med såpe. Disse vasker jeg daglig! Karossen får en omgang med gryteskrubb, stålull og jif-skurekrem ca to ganger i året. Spesielt blank blir den ikke men den blir ren ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Og det virker som at rusta setter pris på dette. Først så blir alle prikkene nesten borte. Men så, etter noen dager, kommer godsakene frem! Og da kommer det fort..... og mye.....

HaraldL:
Sitat fra: HansO på mai 12, 2008, 18:45:00 pm

Jeg har også bedre erfaring med håndpolering enn med maskin.

Avfetting
Vask
Tørk
White sprit
Vask
Tørk
Paint Renovator (Autoglym)
Super Resin Polish (Autoglym)
High Gloss Protection (Autosol)

Suksess gver gang! ;D


Hva bruker du White Spirit til?
Jeg antar at du mener Extra Gloss Protection fra AUTOGLYM.

Hvis jeg finner en flekk så prøver jeg først med f.eks. Hagmans Microavfetting (55,- for 1000ml).
Om dette ikke er suksess så prøver jeg med Intensive Tar Remover fra AUTOGLYM (115,- for 325ml).
Og da jeg oppdaget malingsprikker på panseret her om dagen, så måtte jeg til slutt prøve med White Spirit.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side