november 01, 2024, 01:47:43 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Bygge om 66 T1 1300 singelport til 2 enkle forgassere.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Bygge om 66 T1 1300 singelport til 2 enkle forgassere. (Lest 904 ganger)
GraffsT1
Supermedlem
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog
Urskog VW Aircoolers
Bygge om 66 T1 1300 singelport til 2 enkle forgassere.
«
på:
juni 04, 2012, 16:12:27 pm »
Har fått tak i et dobbelt innsug til min 1300 singelport. Har målt innsuget til å være 40 mm.
Noen som har erfaring med å bruke 2 originale Solex på denne?
bilde496.JPG
(109.91 KB, 640x478 - vist 136 ganger.)
Loggført
Urskog VW Aircoolers
'66 mod t1 rat (byttet bort)
'72 Fastback
GraffsT1
Supermedlem
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog
Urskog VW Aircoolers
Sv: Bygge om 66 T1 1300 singelport til 2 enkle forgassere.
«
Svar #1 på:
juni 13, 2012, 15:51:41 pm »
Ingen som kjenner til eller har erfaring med dette ?
Loggført
Urskog VW Aircoolers
'66 mod t1 rat (byttet bort)
'72 Fastback
Ketil S.
Supermedlem
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
Sv: Bygge om 66 T1 1300 singelport til 2 enkle forgassere.
«
Svar #2 på:
juni 19, 2012, 10:25:35 am »
Ingen erfaring, men har sett det har blitt gjort, også på dobbelportet.
Luften må ikke gå så langt før den kommer til gasser, det gir vel vedre pust på motor og igjen bedre effekt. Må vel bare sørge for god synkronisering.
Loggført
T1 1963
T1 1974 -03
GraffsT1
Supermedlem
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog
Urskog VW Aircoolers
Sv: Bygge om 66 T1 1300 singelport til 2 enkle forgassere.
«
Svar #3 på:
juni 19, 2012, 10:37:49 am »
Sitat fra: Ketil S. på juni 19, 2012, 10:25:35 am
Ingen erfaring, men har sett det har blitt gjort, også på dobbelportet.
Luften må ikke gå så langt før den kommer til gasser, det gir vel vedre pust på motor og igjen bedre effekt. Må vel bare sørge for god synkronisering.
Jepp, synkronisering er nok veien til en god opplevelse her
Nå har jeg ikke målt åpningen i bunnen på originale Solex, men jeg går utfra at de ikke er 40 mm (?), men det har kanskje
ikke så stor betydning.
Loggført
Urskog VW Aircoolers
'66 mod t1 rat (byttet bort)
'72 Fastback
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...