mars 29, 2024, 07:26:21 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: ulyd fra girkasse/drivaksler/hjullager?  (Lest 1426 ganger)
58orgbug
Supermedlem
*****
Innlegg: 628
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« på: juni 05, 2012, 19:46:04 pm »

Hei, jeg har en ulyd fra høyre bakhjul når jeg svinger til venstre , må ha litt hastighet for å høre den, høres ut som en skrape/male lyd, jeg trodde det var høyre hjullageret bak så jeg byttet det, men lyden forsvant ikke. Begynner å lure på om det kan være girkassa som lager lyd, men det er litt rart siden lyden kommer når jeg svinger til venstre å bare da. har  kontrollert girolje men den så bra ut, ingen spon. det er en 1958 mod boble med orginal 1200 motor. er det noen som har noe tips om hva det kan være.
Loggført

FOLLO VW KLUBB
Zorteper
Medlem
***
Innlegg: 187
Bosted: Kråkerøy



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 05, 2012, 20:58:16 pm »

Har du skrudd til navmutteren med riktig moment? Jeg hadde samme problem for et par år siden. Lyden ble nesten borte ved oppbremsing.
Mener at mutteren skal skrus til med noe sånt som 300nm, og så dra til det passer for splinten.
På min kunne jeg nesten løsne mutteren for hånd, så den satt løst.
« Siste redigering: juni 05, 2012, 21:01:59 pm av Zorteper » Loggført

58orgbug
Supermedlem
*****
Innlegg: 628
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: juni 05, 2012, 21:57:20 pm »

jeg har ikke dratt til med moment, men den er skrudd til ganske så hardt. etter hva jeg har hørt så kan du dra til med muttertrekker til det stopper, men jeg kan jo prøve å dra til med moment også. kansje jeg har strammet for hardt. Takk for tips.
Loggført

FOLLO VW KLUBB
Zorteper
Medlem
***
Innlegg: 187
Bosted: Kråkerøy



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 06, 2012, 06:45:09 am »

En nyere, men brukt muttertrekker (feks. wurth) drar alt mellom 500 og 800nm. Det er kanskje litt møe...
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!