mars 29, 2024, 08:49:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Er det billigst å importere TMI-trekk selv?  (Lest 2077 ganger)
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« på: juni 09, 2012, 21:31:14 pm »

Jeg tror jeg MÅ ha nye setetrekk...  Kult
...og har falt for TMI.
Jeg finner masse leverandører i USA, men få (ingen... Det kan ha noe med meg å gjøre) i Norge, hvor det går an å bestille over nett.
Så da er spørsmål nummer én: Hvem lever dette billigst og best i Norge?
Nummer to: Er det rimeligere å bestille fra USA sjøl?
Det rimeligste jeg har funnet i USA til nå er til 158 USD for dørtrekk og 187 USD for komplette setetrekk. Dette er uten moms og toll, hvor sistnevnte for meg er en ukjent sum...  Hæ

Jeg blir veldig glad får tips, råd og innspill.  Glad
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #1 på: juni 09, 2012, 21:57:01 pm »

Jeg tror jeg MÅ ha nye setetrekk...  Kult
...og har falt for TMI.
Jeg finner masse leverandører i USA, men få (ingen... Det kan ha noe med meg å gjøre) i Norge, hvor det går an å bestille over nett.
Så da er spørsmål nummer én: Hvem lever dette billigst og best i Norge?
Nummer to: Er det rimeligere å bestille fra USA sjøl?
Det rimeligste jeg har funnet i USA til nå er til 158 USD for dørtrekk og 187 USD for komplette setetrekk. Dette er uten moms og toll, hvor sistnevnte for meg er en ukjent sum...  Hæ

Jeg blir veldig glad får tips, råd og innspill.  Glad

Både Unneberg og Veterandeler selger TMI. Du vet jo hvilken modell og farge du vil ha. Så er det bare å sende dem en mail å få et tilbud.

Det er ikke toll på dette. Det er prisen for varen + fraktkostnad + 25 MVA som blir totalsummen. I tillegg kommer antagelig et fortollingsgebyr på ca 260 kr.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2 på: juni 09, 2012, 22:18:37 pm »

Om du har spesielle ønsker hva gjelder farger og slikt så bør du gå gjennom en forhandler.
TMI sender gjerne feil farger 4-5 ganger... helt utrolig men også helt sant.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 10, 2012, 10:21:28 am »

Hotshop skaffer også TMI. Jeg har det selv i min.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #4 på: juni 11, 2012, 10:55:07 am »

Jeg tror jeg MÅ ha nye setetrekk...  Kult
...og har falt for TMI.
Jeg finner masse leverandører i USA, men få (ingen... Det kan ha noe med meg å gjøre) i Norge, hvor det går an å bestille over nett.
Så da er spørsmål nummer én: Hvem lever dette billigst og best i Norge?
Nummer to: Er det rimeligere å bestille fra USA sjøl?
Det rimeligste jeg har funnet i USA til nå er til 158 USD for dørtrekk og 187 USD for komplette setetrekk. Dette er uten moms og toll, hvor sistnevnte for meg er en ukjent sum...  Hæ

Jeg blir veldig glad får tips, råd og innspill.  Glad

Du kan f eks bestille fra tidligere Vee Dub Parts Unlimited (heter nå Pierside Parts Unlimited, visstnok pga VW of America og navnerettigheter... Du finner dem uansett på piersideparts.net) og sende det hjem med Jetcarrier. Det tror jeg vil bli det billigste.
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #5 på: juni 11, 2012, 22:07:32 pm »

Du kan f eks bestille fra tidligere Vee Dub Parts Unlimited (heter nå Pierside Parts Unlimited, visstnok pga VW of America og navnerettigheter... Du finner dem uansett på piersideparts.net) og sende det hjem med Jetcarrier. Det tror jeg vil bli det billigste.

Ja, det er de jeg har kommet frem til må være billigst selv også, etter litt etterforskning.
Jeg antar de er testet ut og prøvd, og funnet pålitelige også da, siden du anbefaler dem. Så da er jeg jammen bare ett tastetrykk unna nye setetrekk.  Kult
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #6 på: juni 12, 2012, 07:58:21 am »

Men, når det er sagt: Er det noen som vet om det er forskjell på amerikanske og europeiske seter fra 1963? Kan jeg risikere å bestille en amerikansk setetrekkmodell, som ikke passer på mine seter...?  Hæ
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #7 på: juni 12, 2012, 08:11:45 am »

VeeDubParts har vært med siden tidenes morgen og er absolutt til å stole på. Har kjøpt masse hos dem. Har fått feil deler noen ganger, styredemper, jayCee block off osv og de har sendt nye deler gratis til meg uten problem.
Loggført

1961 T1 - Custom
Ladybug
Seniormedlem
****
Innlegg: 289
Bosted: Nannestad/Oslo



Vis profil
« Svar #8 på: juni 12, 2012, 12:42:35 pm »

Har du gitt opp SY-SELV-PLANEN??  Blunker
Loggført

1968 boble   solgt
1975 Westfalia-camper

Mandagsenke Glad
Medlem av: Angel Wheels
Fast Freddy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1493
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #9 på: juni 12, 2012, 13:21:06 pm »

Det er greit det er billigst å bestille i utlandet. Men hva gjør vi når de som driver med salg av Vw deler slutter
å selge deler pga det er ingen som kjøper her i landet lenger? Jeg bestiller alle mine Vw deler hos Unneberg bil.
Har bare gode ting å si om de. Meget god service er det også.
Loggført

1979 Westfalia camper SOLGT
1973 Vw 1303 s German look prosjekt Solgt
1987 Harley Davidson Softail
1971 Vw 1302s orginal cab solgt
1968 Vw Squareback
Member of Roof lifters garage og
Inntrøndelag Volkswagen klubb

Tlf 98891786
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #10 på: juni 12, 2012, 13:50:54 pm »

Har du gitt opp SY-SELV-PLANEN??  Blunker
Der skal du få et helt klart svar: JA! Blunker
Når det er nesten like rimelig å bestille ferdig, og de er mye penere og mer slitesterk, så er jeg jo teit om jeg syr. Gliser
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #11 på: juni 12, 2012, 13:52:52 pm »

Det er greit det er billigst å bestille i utlandet. Men hva gjør vi når de som driver med salg av Vw deler slutter
å selge deler pga det er ingen som kjøper her i landet lenger? Jeg bestiller alle mine Vw deler hos Unneberg bil.
Har bare gode ting å si om de. Meget god service er det også.
Jeg er i prinspippet helt enig. Men når det viser seg at det er dobbel pris på setetrekkene her til lands, så er det selvimport eller ingen setetrekk for min del... Dessverre. Så ingen norske hadde fått pengene mine for akkurat dette likevel. Andre deler kjøper jeg her til lands, absolutt.
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #12 på: juni 12, 2012, 14:06:46 pm »

Det er greit det er billigst å bestille i utlandet. Men hva gjør vi når de som driver med salg av Vw deler slutter
å selge deler pga det er ingen som kjøper her i landet lenger? Jeg bestiller alle mine Vw deler hos Unneberg bil.
Har bare gode ting å si om de. Meget god service er det også.

Spørsmålet i tråden her var jo "Er det billigst å importere TMI-trekk selv?" og det er det vi svarer på.

Selv importerer jeg når jeg skal ha store kvanta eller dyre deler som motor, gassere og bremser og alt jeg trenger innimellom handler jeg hos Norske leverandører. Unneberg, vw veteranservice og Dalhems har alle ytt kjempeservice. 
Loggført

1961 T1 - Custom
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #13 på: juni 12, 2012, 21:16:31 pm »

Men, når det er sagt: Er det noen som vet om det er forskjell på amerikanske og europeiske seter fra 1963? Kan jeg risikere å bestille en amerikansk setetrekkmodell, som ikke passer på mine seter...?  Hæ

Svaret er ja.. Tror ikke TMI lager originaltrekkene til bilen din (som jeg regner med er i stoff med vinylsider).
De fleste US-bilene ble levert med skaiseter.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #14 på: juni 12, 2012, 21:30:47 pm »

Men, når det er sagt: Er det noen som vet om det er forskjell på amerikanske og europeiske seter fra 1963? Kan jeg risikere å bestille en amerikansk setetrekkmodell, som ikke passer på mine seter...?  Hæ

Svaret er ja.. Tror ikke TMI lager originaltrekkene til bilen din (som jeg regner med er i stoff med vinylsider).
De fleste US-bilene ble levert med skaiseter.

Nei, originalt trenger det ikke være, bare jeg får trekkene på setene mine, og slipper å sy dem inn fordi de er for lange i ryggen. Glad
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
FosenXpressen
Seniormedlem
****
Innlegg: 343
Bosted: Leksvik, Fosen


TOTO


Vis profil WWW
« Svar #15 på: juni 13, 2012, 11:20:10 am »

Det er greit det er billigst å bestille i utlandet. Men hva gjør vi når de som driver med salg av Vw deler slutter
å selge deler pga det er ingen som kjøper her i landet lenger? Jeg bestiller alle mine Vw deler hos Unneberg bil.
Har bare gode ting å si om de. Meget god service er det også.

LIKER!!!
Loggført

Fahrtknockerz Aircoolerz
   Member#1 & Founder
     "We break wind"
It`s not the fahrt that kills,
        it`s the smell
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!