april 19, 2024, 22:14:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Spørsmål angående ombygging  (Lest 1392 ganger)
knut_olestad
Nybegynner
*
Innlegg: 37
Bosted: Isfjorden



Vis profil
« på: juni 18, 2012, 12:48:55 pm »

Hva trenger jeg av deler for å bygge om fra 1968 til pre 67 modell?
Jeg har en viss peiling, men siden jeg ikke har vært i gamet på endel år tenkte jeg det er like greit å få verifisert fakta fra dere som har kompetanse på området.

Ett annet spørsmål mens jeg er i gang:
Jeg lurer på søke om mer effekt samt halvbur, Tenker da Kerscher 136 hk frontkitet.
Jeg er derimot usikker på hvordan man setter opp en søknad.
Noen tips?

Hvor får man halvbur som ser bra ut og er av god kvalitet?

Senk: Hva kan man få godkjent der uten større problem?

Felger: Kan man få godkjent forskjellig bredde foran og bak?
tenker da 6+7 tommer.

På førehand takk Glad
Knut
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 18, 2012, 12:56:24 pm »

67/68 har forskjellige skjermer og lamper.

Senk kan godkjennes med bakkeklaring ned til 8 cm, men de vil se på hjulstilling. Man får nok ikke godkjent for mye camber bak. Om du har irs bakstilling kan man få bedre hjulvinkler bak.

Bur er visstnok ikke mye problem å få godkjent. Men baksetene må fjernes.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2 på: juni 18, 2012, 13:20:05 pm »

Frontplate og bakplate panser og baklokk må byttes, tankpåfyllingen må fjernes, dash må endres og dører må byttes for å få riktige dørhåndtak. Pluss forskjermer og baklykter.
Det er mange andre forskjeller på stoler, hanskerumslokk og lignende, men det er et sted å begynne i hvertfall.
Loggført

Speed is no substitute for direction
knut_olestad
Nybegynner
*
Innlegg: 37
Bosted: Isfjorden



Vis profil
« Svar #3 på: juni 18, 2012, 13:31:21 pm »

Kjempegreier Glad
Jeg har ikke tenkt gå 100% med detaljer, bilen vil ikke bli noe trailerqueen på noen måte så det er mest for min egen glede Glad

Med tanke på senken, får man godkjent dropspindler?
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 19, 2012, 07:15:21 am »

ja de fra CSP har godkjeningspapir på seg.
og Unneberg bil selger de  Blunker
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
knut_olestad
Nybegynner
*
Innlegg: 37
Bosted: Isfjorden



Vis profil
« Svar #5 på: juni 19, 2012, 11:57:40 am »

Da har jeg virkelig lært mye nytt, tusen takk Glad

Men felger, hva kan man få godkjent der?
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #6 på: juni 19, 2012, 14:37:43 pm »

Kjempegreier Glad
Jeg har ikke tenkt gå 100% med detaljer, bilen vil ikke bli noe trailerqueen på noen måte så det er mest for min egen glede Glad

Med tanke på senken, får man godkjent dropspindler?

Er uansett ikke krav til godkjenningspapirer på senkespindler til biler fra før 1973. Sett de på å hold kjeft om det Glad Oppdager de det alikevel så bør det teoretisk gå å diskutere seg ut av knipa.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: juni 22, 2012, 10:46:18 am »

Er uansett ikke krav til godkjenningspapirer på senkespindler til biler fra før 1973. Sett de på å hold kjeft om det Glad Oppdager de det alikevel så bør det teoretisk gå å diskutere seg ut av knipa.

har du navn å nr til den paragrafen som seier att tuv papir ikkje er nødvendig før 72 ?? hadde vert morro å hatt dette svart på kvitt for her ibygda nyttar da vertfall ikkje å prøva seg på noko utan papir.. dei vil helst ha papir på kor du har fått papir og Øyerulling og å sei att da ikkje er påbudt med papir før i 72 hjelper fint lite for å sei da sånn
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!