april 29, 2024, 01:09:16 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Løftere T1 mot FK 87 kam  (Lest 1336 ganger)
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« på: juli 04, 2012, 13:42:48 pm »

Hvilke bør man velge? Er mange varianter og kvaliteter.
Brukes i 2110 oxy, Wedgeport topper 044.

Noen forbanner Scat, elsker Udo Becker eller begge deler.

Eller er det så enkelt som Engle mot Engle kam, Scat mot Scat kam?

Lasse
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 04, 2012, 13:49:03 pm »

Hvilke bør man velge? Er mange varianter og kvaliteter.
Brukes i 2110 oxy, Wedgeport topper 044.

Noen forbanner Scat, elsker Udo Becker eller begge deler.

Eller er det så enkelt som Engle mot Engle kam, Scat mot Scat kam?

Lasse

Jeg har CB two-piece løftere. Lette og holder fint selv med mye fjærtrykk. Web 86c kam
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #2 på: juli 04, 2012, 13:52:48 pm »

prøvd disse lasse ?

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,3446.0.html
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #3 på: juli 04, 2012, 14:06:13 pm »


Dette er vel i samme bane som Kjell Aaen sine. Har bestilt foringer fra Skinne så jeg kan benytte T1 løftere. Litt lettere varer Glad
Så på dansk forum at noen hadde dårlig erfaring med Scat løftere mot Engle kam.
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juli 04, 2012, 14:47:37 pm »

engle mot engle tipper jeg er sikkert valg
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #5 på: juli 04, 2012, 14:51:00 pm »

engle mot engle tipper jeg er sikkert valg

Ja, jeg mener det selv også egentlig. Men ville høre om erfaringer på kryss-bruk.

Takker for svar
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #6 på: juli 04, 2012, 15:28:53 pm »

slipe kantene på kamlobene, samt å påse at kamen ikke rir kanten av løfteren..

Og husk enkle fjærer på innkjøring så går det bra Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #7 på: juli 04, 2012, 19:31:56 pm »

Hvis du ikke skal gå for verktøy stål løftere så er CBperformance sine 28 mm superlight veldig gode med bra rykte på seg.
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #8 på: juli 04, 2012, 23:27:36 pm »

Hvis du ikke skal gå for verktøy stål løftere så er CBperformance sine 28 mm superlight veldig gode med bra rykte på seg.

Er disse egnet til bruk på alle type kammer? Ihvertfall til de mest vanlige kammene? engle, scat etc.

Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #9 på: juli 04, 2012, 23:39:29 pm »

Fra erfaringene til den store allmektige thesamba gjengen så virker det slik.. Glad
Eg kjører dem selv på Engle FK8 alt vell.
Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #10 på: juli 05, 2012, 00:24:32 am »

Jeg til dags dato kun hatt problemer med en type løftere. Og det er Scat lube-a-lobe. To sett har knekt i øverste oljering. Med blokkhavari som følge.

Ellers har jeg brukt "no brand" Kina, Nye og gamle Bugpack, CB, Engle, Empi og JPM... med stort hell.

Det varierer mye i vekt og størrelse på soppen. Noen av Kineserdelene jeg har fått har hatt stor sopp, men har en maskinert vinkel mot enden. Så den egentlige kontaktflater blir liten... Bummer fra produsent.

Bruk merkefett og kjør kamfølger mot kam for å se at den ikke rir på kanten av følgeren. Blir isåfall fort nedslitt.
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #11 på: juli 05, 2012, 08:32:50 am »

Jeg til dags dato kun hatt problemer med en type løftere. Og det er Scat lube-a-lobe. To sett har knekt i øverste oljering. Med blokkhavari som følge.

Ellers har jeg brukt "no brand" Kina, Nye og gamle Bugpack, CB, Engle, Empi og JPM... med stort hell.

Det varierer mye i vekt og størrelse på soppen. Noen av Kineserdelene jeg har fått har hatt stor sopp, men har en maskinert vinkel mot enden. Så den egentlige kontaktflater blir liten... Bummer fra produsent.

Bruk merkefett og kjør kamfølger mot kam for å se at den ikke rir på kanten av følgeren. Blir isåfall fort nedslitt.

Det var bra jeg ikke trykket på siste knappen i handlevogna på Pierside da  Rekker tunge
Var også litt skeptisk til Empi men.... Ser også at det er en del SLR behandlet....vil det si originale som er gjort opp igjen? Kan det bli bra?
Men det er kanskje forskjell også hvis man setter inn foringer i t.eks en T4, og bruker T1 løftere, da rampene på T4 kam er mye bredere.

Blir litt klokere her nå ihvertfall.
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #12 på: juli 05, 2012, 09:18:42 am »

Jeg hadde kjørt originale løftere i brunt papir fra unneberg. De (vw) satte standarden for radiusen som resten forsøker å kopiere. Og ca 180 psi i setet + syntetisk.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!