mai 01, 2024, 03:50:01 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tapper seg for strøm under kjøring, selv om lading er bra ?  (Lest 1196 ganger)
Danna
Medlem
***
Innlegg: 242
Bosted:



Vis profil
« på: juni 29, 2012, 06:59:20 am »

Hei,

Har litt problemer med strømmen på Bobla mi..Det er en 58 modell 1200 med 6V..

Var plutselig strømtom her om dagen, så jeg tok å testet batteriet. Målte litt over 7V når jeg ruset den opp. Når jeg skulle vri om teninnga, så hørte jeg det klikket i starteren, men han som testet batteriet sa at batteriet mest sannsynlig var gåent.

Reiste derfor å kjøpte et nytt batteri, og fikk satt i det. Har kjørt noen turer på et par dager nå, og plutselig i går så var batteriet dødt igjen.

Hva kan være galt ? Virker jo som den lader ?

Hjelp Glad
Loggført

Ønsker å kjøpe Splitt Pickup eller Panel.
-
  • 58' VW 113
-
  • 58' Karmann Ghia
-
  • 66' Ragtop
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #1 på: juni 29, 2012, 07:17:59 am »

Du har en komponent eller kortslutning i en ledning som lekker strøm til gods en plass, - Hvor ?? - det må du finne ut ved å følge en og en kurs til du finner feilen,e.
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #2 på: juni 29, 2012, 08:55:15 am »

Er du sikker på att det er batteriet?mange har blitt lurt av att tenningsbryteren har stort spenningsfall slik att det bare klikker i starteren.Derfor mange monterer ett rele'på 50kontakten for å ungå dette.Sjekk hvertfall om det er her du har feil.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6108
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 29, 2012, 08:59:25 am »

Mål syrevekten på alle 3 celler (om du har et slik batteri). Er disse like høy/lave så er trolig ikke batteriet ødelagt.

Tungstartet bil kan ogås ha med utslitt eller "oval" starterforing i girkassehuset. Denne bør byttes en sjelden gang og bittelitt grease er heller ikke feil der.

Forsvinner strømmen så er det en "overledning" et sted...(som forrige innlegg påpeker)
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Danna
Medlem
***
Innlegg: 242
Bosted:



Vis profil
« Svar #4 på: juni 29, 2012, 12:42:04 pm »

Takk for svar Glad skal sjekke opp litt Glad
Loggført

Ønsker å kjøpe Splitt Pickup eller Panel.
-
  • 58' VW 113
-
  • 58' Karmann Ghia
-
  • 66' Ragtop
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #5 på: juni 30, 2012, 09:08:27 am »

Enig med 1303SS her. Hvordan oppfører lampene for oljetrykk og lading seg når klikket i starteren kommer.
Viss de forsvinner helt, kan batteriet være defekt. Viss de derimot bare forsvinner halveis (blir svakere) er spenningsfall i ledningsnettet trolig årsaken.
På 6V biler tar strømmen fra batteriet så mange omveier før det er fremme ved innslagsreleet igjen. Litt dårlig kontakt på ledningene et par steder er nok.
Sjekk at tykke røde ledninger sitter godt fast på:
  • Starter
  • Laderele
  • Lysbryter
  • Sikringsboks
  • Tenningslås
  • og ikke minst den kabelskoen på starteren.
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bug_62.jpg
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!