april 28, 2024, 23:32:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hvor mye ekstra kostnad ved å bygge motor som må maskineres?  (Lest 690 ganger)
TommyL
Medlem
***
Innlegg: 237
Bosted:


Vis profil

« på: juli 01, 2012, 10:04:28 am »

hei å hå.. jeg har jo kjøpt meg en AD1600DP som jeg har tenkt å pusse opp med tiden. Har tenkt litt på å kjøpe stempel\sylinder kit. Har skjønt at skal men over 1680 må man maskinere topper? må man da også kjøpe nye ventiler, kam, dobble ventilfjærer osv når man går over en grense? Må vel ha noe grommere gasser å enn 34 pict 3. ser for meg en god del ekstra $$$ en å bare kjøpe slip in kit som ikke trenger noe ekstra. Klart grom motor koster...
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: juli 03, 2012, 12:38:55 pm »

Hei.
Du må også maskinere blokka, ikke bare toppene. Mye som følger med.
Biligste/enkleste er å beholde motoren som den er å hive på en turbo. Da kan du ta ut over 100hk og fremdeles ha en god motor. Holder du deg under ca. 70hk slipper du å oppgradere clutch og..
Masse tråder om det her. Her er en 1584cc med turbo jeg satte sammen:
Det er dyrt å trimme motor. Du tror du får det billig, men når du er ferdig har det som regel kostet deg skjorta.
Bare fordeleren min jeg bruker nå koster 5.000.-  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!