april 18, 2024, 22:09:47 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Biltilsynet - hva må til for å ha det man trenger i vognkortet?  (Lest 14072 ganger)
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #30 på: desember 13, 2007, 21:30:02 pm »

Det er ikke riktig at du trenger skivebremser forran for å få godkjent 1600 motor! Det er jeg sikker på, da jeg sitter med godkjenningspapirer fra Møller for ombygging til 1600, hvor det står at bremsebåndene må være av slik og slik dimensjon, og at det stilles krav til stab.stag forran. Disse papirene er skrevet i 2007 og ble bestilt mtp. min 1961 Type 1 1200.

Ingenting er bedre enn det!

Jeg refererer bare til de papirene jeg sitter med fra Møller, hvor det refrereres til skiver foran, men det er nok fordi det var nettop det jeg søkte om, så jeg betviler ikke det du sier. Viser jo bare at dersom man gjør hjemmeleksa, og skaffer dokumentasjon, er det mye som kan godkjennes

Roy

Ingen ting er bedre enn det.... ?  Hæ  Nå skader det vel ikke å montere skiver foran på bobla..  Blunker  Har selv kjørt boble med (nye) trommel-bremser, og personlig synes jeg det var så dårlige bremser at jeg hadde ikke turt å kjøre med den med 1200 motor en gang.. Er ikke mye å skrive hjem om de trommel-bremsene..  Øyerulling
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #31 på: desember 14, 2007, 20:35:20 pm »

Det er ikke riktig at du trenger skivebremser forran for å få godkjent 1600 motor! Det er jeg sikker på, da jeg sitter med godkjenningspapirer fra Møller for ombygging til 1600, hvor det står at bremsebåndene må være av slik og slik dimensjon, og at det stilles krav til stab.stag forran. Disse papirene er skrevet i 2007 og ble bestilt mtp. min 1961 Type 1 1200.

Ingenting er bedre enn det!

Jeg refererer bare til de papirene jeg sitter med fra Møller, hvor det refrereres til skiver foran, men det er nok fordi det var nettop det jeg søkte om, så jeg betviler ikke det du sier. Viser jo bare at dersom man gjør hjemmeleksa, og skaffer dokumentasjon, er det mye som kan godkjennes

Roy

Ingen ting er bedre enn det.... ?  Hæ  Nå skader det vel ikke å montere skiver foran på bobla..  Blunker  Har selv kjørt boble med (nye) trommel-bremser, og personlig synes jeg det var så dårlige bremser at jeg hadde ikke turt å kjøre med den med 1200 motor en gang.. Er ikke mye å skrive hjem om de trommel-bremsene..  Øyerulling

Ingen ting er bedre enn å sitte med et godkjenningspapir som bekrefter min påstand... Blunker
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #32 på: desember 14, 2007, 20:46:57 pm »

Joda.., vet hva du mener, men det er enda mer surt å ikke få stoppe i en kritisk situasjon..  Blunker
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!