april 28, 2024, 17:22:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bakken's 66 mod 1300  (Lest 34451 ganger)
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #90 på: mai 02, 2014, 08:29:49 am »

Engedal vw67: To lag med QR burde funke fint, kan nok lønne seg å varme litt på lag nr to så det får "smeltet" seg godt til det første laget Glad

Første prøveturen er tatt, og det var jaggu godt! Driver å fullfører understellsbehandlingen i skjermene, så når den har fått tørket noen dager så blir det en lengre tur for å se at ting er som det skal..






Loggført
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #91 på: mai 02, 2014, 20:47:41 pm »

Dæven så bra dette blir!

Setter igjen bilen min da du er ferdig, så du har noe å fortsette på Blunker
Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #92 på: mai 02, 2014, 20:57:06 pm »

Steike, dette blir jaggu lekkert!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #93 på: mai 05, 2014, 07:30:42 am »

Dæven så bra dette blir!

Setter igjen bilen min da du er ferdig, så du har noe å fortsette på Blunker

Takk for det Eirik! Glad

Hehe, da må jeg vel snart bytte adresse tror jeg, hørte madammen mumla noe sånt her for noen uker siden. Hadde visst glemt å låse utgangsdøra i heimen en ettermiddag, mens når jeg drar
fra verksted så dobbelt-sjekker/trippelt-sjekker jeg at alt er lukket og låst Osteaktig
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #94 på: mai 05, 2014, 07:35:34 am »

Steike, dette blir jaggu lekkert!

Hyggelig å høre sånt! Takk  Glad
Loggført
Nagel
Medlem
***
Innlegg: 195
Bosted: larvik



Vis profil
« Svar #95 på: mai 05, 2014, 22:14:00 pm »

Denne ble sykt fin  Gliser blå mot de hvite felgene, ble jo helt MAX!!!
Loggført

Aircooled Vw Cruisers Vestfold #2

Tlf 98 88 66 16 Larvik
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #96 på: mai 17, 2014, 21:49:16 pm »

Da er 15 mil med kosekjøring på 2 dager gjort, og det har vært godt Glad Alt ser ut til å virke som det skal, kun litt småjustering av bremsene.
Har fått fullført dørene innvendig, hulromsbehandlet dørene med fluidfilm, fått på ny plast, rettet opp litt småskrukker på de originale dørtrekkene og fått på håndtak osv.. Dørtrekkene ble jeg veldig fornøyde med etter 2 runder med skikkelig rens og pleie, artig å se at de har holdt seg sånn etter 48 år! Skiltene fra Lator dukket opp i forrige uke, så disse ble montert.. Reservehjulet har fått en shinings også, så det skal på plass igjen snart Glad














« Siste redigering: mai 18, 2014, 09:20:43 am av MadsBL » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #97 på: mai 18, 2014, 16:36:35 pm »

Har drevet litt med justering av dødgangen på pedalene (brems og clutch).

Satt dødgangen på stopperen bak pedalene til ca 6mm klaring på bremsepedalen før den treffer stempelet i bremse-sylinderen.
Clutchen har jeg litt mer jobb igjen. Vi byttet utløserlager før motor ble satt inn igjen pga gåent utløserlager. Har drevet å testet litt justeringer på vaieren ved kassa, men syns det er vanskelig å få rett dødgang på clutchpedalen. Ved første oppstart tok clutchen ganske langt ute på pedalen, men etter å ha justert 2-3 runder på vingemuttera så ble det bedre. Så til spm mitt:

Dødgangen som skal være på pedalen (clutchen), skal den kjennes godt på pedalen? Sliter med å finne rett dødgang når jeg justerer vaieren. Er det noen lettere måte å se dette på vaieren der vingemuttera er, om man har rett dødgang? Vaieren gikk fra å være helt stram til litt løs/bevegelig etter å ha slakket den litt. Har igjen ca 6 runder med gjenger på vaieren før det er slutt (mot kassa).

har du skifta clutchwiren? sidan du har so lite igjen på gjengene høyrest da for meg ut som den er på veg til å ryka. når vaieren har strekt seg pleier da å vera ganske problematisk å få til noko vetig justering. når dødgangen er rett vil pedalen verta ganske hard å trø inn. men ein an ting som er viktig. strømpa bak frå ramme til girkasse, den må ha ein bestemt bøy på seg. trur da er rundt 4-5cm nedbøy sett ut ifrå ei tenkt linja mellom kvar ende , vist du skjønner. dette har mykje å sei
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #98 på: mai 18, 2014, 19:08:14 pm »

Har drevet litt med justering av dødgangen på pedalene (brems og clutch).

Satt dødgangen på stopperen bak pedalene til ca 6mm klaring på bremsepedalen før den treffer stempelet i bremse-sylinderen.
Clutchen har jeg litt mer jobb igjen. Vi byttet utløserlager før motor ble satt inn igjen pga gåent utløserlager. Har drevet å testet litt justeringer på vaieren ved kassa, men syns det er vanskelig å få rett dødgang på clutchpedalen. Ved første oppstart tok clutchen ganske langt ute på pedalen, men etter å ha justert 2-3 runder på vingemuttera så ble det bedre. Så til spm mitt:

Dødgangen som skal være på pedalen (clutchen), skal den kjennes godt på pedalen? Sliter med å finne rett dødgang når jeg justerer vaieren. Er det noen lettere måte å se dette på vaieren der vingemuttera er, om man har rett dødgang? Vaieren gikk fra å være helt stram til litt løs/bevegelig etter å ha slakket den litt. Har igjen ca 6 runder med gjenger på vaieren før det er slutt (mot kassa).

har du skifta clutchwiren? sidan du har so lite igjen på gjengene høyrest da for meg ut som den er på veg til å ryka. når vaieren har strekt seg pleier da å vera ganske problematisk å få til noko vetig justering. når dødgangen er rett vil pedalen verta ganske hard å trø inn. men ein an ting som er viktig. strømpa bak frå ramme til girkasse, den må ha ein bestemt bøy på seg. trur da er rundt 4-5cm nedbøy sett ut ifrå ei tenkt linja mellom kvar ende , vist du skjønner. dette har mykje å sei

Nei, ikke bytta vaier, men er forberedt på at det kan skje i nærmeste fremtid.. Etter en ettermiddag med litt testing så fikk jeg justert vaieren mye bedre, nå slurer den ikke og den går fint i gir uten "varetelling". Eneste jeg syns er at det er litt mye dødgang på clutchpedalen, men så lenge den verken er vond å få i gir eller slurer, så virker det greit? Med dødgang, mener jeg da at pedalen tar lettere noen cm før man kjenner hardere/mer motstand, ikke som som bremsepedalen, der det er lett som en fjær 5-6mm før stempel treffer sylinder.
Buen på strømpa sjekka jeg når jeg drev under å justerte sist, å den så bra ut, rundt 4 cm fra en rett linje til bunnen på bua.
Loggført
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #99 på: mai 22, 2014, 09:34:27 am »

Møtte deg i lyskrysset i Ottestad før i dag... Bilen så BRA ut gitt! Glad
Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #100 på: mai 25, 2014, 11:34:02 am »

Møtte deg i lyskrysset i Ottestad før i dag... Bilen så BRA ut gitt! Glad

Var deg jeg møtte med den nye transporter'n ja? Glad Takk takk Eirik!
Loggført
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #101 på: mai 25, 2014, 13:13:57 pm »

Steike flott bil! Inspirerende.
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #102 på: mai 25, 2014, 20:06:01 pm »

Møtte deg i lyskrysset i Ottestad før i dag... Bilen så BRA ut gitt! Glad

Var deg jeg møtte med den nye transporter'n ja? Glad Takk takk Eirik!

Stemmer nok det... jeg ble så facinert at jeg glemte å hilse til og med... :p

Må få til en felles cruising en dag da du er helt ferdig... Glad
Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #103 på: mai 27, 2014, 08:04:47 am »

Møtte deg i lyskrysset i Ottestad før i dag... Bilen så BRA ut gitt! Glad

Var deg jeg møtte med den nye transporter'n ja? Glad Takk takk Eirik!

Stemmer nok det... jeg ble så facinert at jeg glemte å hilse til og med... :p

Må få til en felles cruising en dag da du er helt ferdig... Glad

Vi får snakkes nærmere om en felles cruise-kveld, få med Peter å hvis'n har tid innimellom bleieskifta Osteaktig
Har venta på de siste delene i snart 3 uker nå, så håper dem dukker opp snart (Bakre teppesett, hjulkapsler og noen småting)..
Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #104 på: mai 27, 2014, 08:59:59 am »

Kudos til deg Mads! Dette er en  av mine desidert t1 favoritter om dagen Glad

Fantastisk bra jobb  Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #105 på: mai 28, 2014, 11:54:29 am »

Kudos til deg Mads! Dette er en  av mine desidert t1 favoritter om dagen Glad

Fantastisk bra jobb  Glad

Oi, det var store ord, og ikke minst motiverende å høre  Glad Takk for det pWolf! Moro at det faller i smak det som har blitt gjort og som gjøres Glad
Loggført
Engedal vw67
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg



Vis profil
« Svar #106 på: mai 28, 2014, 20:43:10 pm »

flott arbeid! Glad nyter å blad gjennom bildene! Glad

men hvilke dekktyper brukte du? og hvilke str?
7" breie felger bak, tror du det vil gå på min 67" ? vet det er et skille en plass rundt 67 med korte og lange aksler.
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #107 på: mai 30, 2014, 07:32:07 am »

flott arbeid! Glad nyter å blad gjennom bildene! Glad

men hvilke dekktyper brukte du? og hvilke str?
7" breie felger bak, tror du det vil gå på min 67" ? vet det er et skille en plass rundt 67 med korte og lange aksler.

Det er hyggelig å høre! Glad

Kjører med 135/70-15 foran på 4" felg, og 195/60-15 på 7" felg bak, kjøpt på Dekkonline.com. Vet ikke helt om jeg likte dimensjonen foran, kunne tenkt meg litt mer gummi der, men får se litt utover i sommer, må få på hjulkapslene først og se åssen helheten blir.

Ang det med korte vs lange aksler, så er jeg for lite oppdatert ang dette når det kommer til lange aksler på 67->.
På min (som har korte), så kunne jeg fint ha kjørt 8" bakfelger med lavere innpress mtp plassen jeg har i buene bak, har god klaring i buene med 7x15 ET16 og overnevnte dekk. Så tror nok jeg ville søkt opp litt mer info ang dette dersom ingen kan svare deg på det her.. Jeg fant mye info på felgtråden på Thesamba (http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=247735), det var det som gjorde at valget falt på 7" bred bakfelg mtp utseende Glad
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #108 på: juni 04, 2014, 10:48:57 am »

Blitt litt kjøring i det siste, med mye fint og varmt vær er crusing bare en glede Glad
Har kikket rundt på nettet etter gulvmatter, ettersom jeg har lyst til å beholde gulvteppe så pent og rent som mulig. Dro innom Biltema å kjøpte en universal gulvmatte (120x150 tror jeg det var) for bagasjerom til 279,- og lagde meg gulvmatter selv, fort gjort og passformen fikser man lett selv!

Også fått satt på de nye polerte rustfrie listene rundt hele, angrer ikke ett sekund på at jeg heller valgte disse sammenlignet med original type/brasil-billig repro, mye finere finish.






Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #109 på: juni 04, 2014, 10:54:10 am »

Lekkert !
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #110 på: juni 26, 2014, 20:19:50 pm »

Endelig kom den siste pakka fra USA, etter flere ukeeeeeer med venting Glad

Bakre teppesettet er på plass (etter å ha sitti i halv-svime av dampen til Casco Super sitt kontaktlim) sammen med baksete, hjulkopper på plass etter å ha ødelagt X-antall "brasil-klips" på stålfelgene, makan til søppelkvalitet har jeg nesten ikke opplevd. Klemte på en kopp og vips så satt det igjen 3 klips på felgen, de originale tyske.. ID plata/chassisplata er nagla på plass igjen etter skikkelig vask. Framdekka ble bytta ut fra 135/70 til 145/80 eller 145R15 som de så fint heter, det gjorde susen for det utseende jeg ville ha og bilen subber ikke oppi med 2 i bilen, med Puma på topp og spindler.

Fikk også en "old-type" radio med aux-ingang osv en dag mutter'n kom innom, da hun kom over denne og tenkte på bobla. trivelig overraskelse. Denne skal sikres og fikse en diskre måte å koble til Iphone/Ipod på for å spille musikk..














Loggført
Tor_Fredrik
Medlem
***
Innlegg: 159
Bosted: Mosjøen


Vis profil

« Svar #111 på: juni 26, 2014, 22:05:37 pm »

Utrolig flott bil du har der!!!  Glad
Loggført

73 1303 Germanlooker.
73 1303 Karmann cab.
76 Bay Doka
76 Bay kombi
73 Fastback
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #112 på: juni 27, 2014, 07:48:32 am »

Meget bra jobbet  Sjokkert Sjokkert Kult
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #113 på: juli 01, 2014, 13:15:27 pm »

Takk for hyggelige ord! Glad

Skal begynne å kikke litt på dekselet/plata ved og rundt bensintanken, den originale er litt medtatt og revna, så får se om jeg greier å få fiksa den, og evt trekt den opp igjen.

 
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #114 på: juli 04, 2014, 13:35:02 pm »

Ikke rare update'n, men fikk fiksa litt på plata oppi baggasjen i går, retta på skavankene med lim og reklameblad i flere omganger og trekt i svart filt til slutt.





Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #115 på: august 20, 2014, 13:16:22 pm »

Ikke skjedd stort her siden sist, kjørt mange mil som = mange smil Glad

Har byttet olje på kassa, fått bytta ut baklys/bremselys med røde ledpærer fra Tyskland, og kjørt mange mil..
Har opplevd under kjøring at ved full gass/pådrag over ett visst turtall, så holder motoren igjen (akkurat som den går tom for bensin) i ett halvt sekund før den går som den skal igjen. Dette
skjer kun ved skikkelig pådrag på 3-4 gir. Bilen er alltid lett å starte, går pent på tomgang og ingen ettertenning eller pottesmell. Mistenker noe "rusk" i gasseren. Her en dag la jeg også merke til at det
kom litt bensin ut av akselen til gass-spjeldet når jeg hadde parkert bilen og skulle fikle litt med fjæra som henger på gass-spjeldet/vaieren. Noen forslag?



Loggført
dag66
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted: Flisa


Vis profil

« Svar #116 på: september 12, 2014, 20:57:44 pm »

Inspirerende  Glad har en 66 modell selv. Har vært å grunnet diverse deler i dag, men så strøken som din blir den ikke. Gratulerer med fin bil  Glad
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #117 på: september 26, 2014, 09:31:58 am »

Inspirerende  Glad har en 66 modell selv. Har vært å grunnet diverse deler i dag, men så strøken som din blir den ikke. Gratulerer med fin bil  Glad

Hyggelig å høre Dag Glad 66 modellen er en fin årgang, en del one-year only på disse og siste med 6V. Har du noen bilder/prosjekt tråd ang bilen din? Artig å følge med på hva andre gjør også.
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #118 på: oktober 05, 2014, 09:42:53 am »

Da var bilen klargjort og parkert for vinteren etter litt polering og skruing. Bilen har vært så pinnestiv med så og si null fjæringsvei bak, så dette fikk jeg løst før jeg parkerte den. Det var bump stop'n som lå imot, så jeg kuttet den ned 3cm og jeg fikk fjæring igjen, samt at bilen sank ytterligere litt til bak.

I vinter er planen å få montert inn turteller og oljetemp måler i bilen i 52mm, meningen å få disse til å bli så diskre og "originale" som mulig, så har kjøpt inn 2 måler fra Biltema som skal modifiseres. Planen er å montere disse under rattstammen med en måler på hver side i underkant.

Ettersom jeg har 6V fortsatt, så er 6V-12V inverter bestilt, så jeg får koblet opp målerne.

De målerne jeg har kjøpt inn får hvit farge på nåla og krom-ring rundt glasset for å få den litt mer "original-look-a-like".
(Kunne kjøpt inn VDO Series 1 sine målere, men halve morroa er å fikle litt med dette selv Glad )







Etter justering av bumpstop's:





Loggført
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!