april 27, 2024, 07:57:56 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 62 cab motor og bremser GODKJENT hos BT  (Lest 19625 ganger)
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #60 på: april 12, 2013, 16:23:40 pm »

Gratulerer.

Hva skulle til for å godkjenne bilen med motoren?
Bremsepapir?
Loggført
Håkon
Seniormedlem
****
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #61 på: april 12, 2013, 16:24:06 pm »

Gralla, bra å gjøre ting skikkelig og lovlig
Loggført

Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #62 på: april 12, 2013, 16:38:29 pm »

GODKJENT hos BT!!
Når står det i vognkortet at bilen er godkjent med 2300ccm motor.
Dette blir en god dag.
Gratis, det er gromt.
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #63 på: april 12, 2013, 16:50:10 pm »

Grattis, bra nyheter
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Klungland
Medlem
***
Innlegg: 217
Bosted: Etne


62 cab


Vis profil
« Svar #64 på: april 12, 2013, 16:55:00 pm »

Gratulerer.

Hva skulle til for å godkjenne bilen med motoren?
Bremsepapir?

Jeg søkte i 2011 og fikk beskjed om at BT kunne godkjenne inntil 140 hk og 200 Nm med ventillerte skiver fremme fra CSP.

Motor ble bremset til 127hk og 192 Nm. BT godkjente bilen etter prøvetur og bremsepapirer..
Loggført

Life is what happens while you are busy making other plans
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #65 på: april 12, 2013, 16:55:44 pm »

Gratulerer.

Hva skulle til for å godkjenne bilen med motoren?
Bremsepapir?

Jeg søkte i 2011 og fikk beskjed om at BT kunne godkjenne inntil 140 hk og 200 Nm med ventillerte skiver fremme fra CSP.

Motor ble bremset til 127hk og 192 Nm. BT godkjente bilen etter prøvetur og bremsepapirer..

Hvem kjørte bilen  Glad
Loggført
Klungland
Medlem
***
Innlegg: 217
Bosted: Etne


62 cab


Vis profil
« Svar #66 på: april 12, 2013, 17:01:29 pm »

Eneste skår i gleden er at jeg trolig trenger ny girkasse.. På vei hjem fra BT kom det noen stygge lyder fra kassen.. Ved pådrag "hopper" det over i kassen... Girkassen skulle være forsterket, men tydelig ikke nok..
Har skjekket spline på tromlene og den er ok.. Må få drenere av oljen og se hvordan denne ser ut etter leggetid..
Noen som har en god girkasse som tåler 200Nm?
Loggført

Life is what happens while you are busy making other plans
Klungland
Medlem
***
Innlegg: 217
Bosted: Etne


62 cab


Vis profil
« Svar #67 på: april 12, 2013, 17:04:00 pm »


Motor ble bremset til 127hk og 192 Nm. BT godkjente bilen etter prøvetur og bremsepapirer..
[/quote]

Hvem kjørte bilen  Glad
[/quote]

En eller annen kar på BT i Haugesund husker ikke navnet..
Han ga klar beskjed at hvis bilen noensinne skulle selges var han den første jeg skulle ringe Glad
Loggført

Life is what happens while you are busy making other plans
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #68 på: april 12, 2013, 17:10:14 pm »


Motor ble bremset til 127hk og 192 Nm. BT godkjente bilen etter prøvetur og bremsepapirer..

Hvem kjørte bilen  Glad
[/quote]

En eller annen kar på BT i Haugesund husker ikke navnet..
Han ga klar beskjed at hvis bilen noensinne skulle selges var han den første jeg skulle ringe Glad
[/quote]

Morro!

Gratulerer nok en gang!
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #69 på: april 12, 2013, 17:24:58 pm »

Veldig bra. Gratulerer Gliser
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #70 på: april 12, 2013, 18:09:38 pm »

Gratulerer.

Hva skulle til for å godkjenne bilen med motoren?
Bremsepapir?

Jeg søkte i 2011 og fikk beskjed om at BT kunne godkjenne inntil 140 hk og 200 Nm med ventillerte skiver fremme fra CSP.

Motor ble bremset til 127hk og 192 Nm. BT godkjente bilen etter prøvetur og bremsepapirer..

var det bremsepapirer fra motorbenk eller på ruller/dynapack?
hvis ruller, godkjente de hjulhester eller omregnet?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Klungland
Medlem
***
Innlegg: 217
Bosted: Etne


62 cab


Vis profil
« Svar #71 på: april 12, 2013, 18:33:10 pm »

Forutsetning for godkjent dokumentasjon på motoreffekt var at motor ble bremset i bil.
Jeg hadde bilen på dynapack på Bilteknikk på Stord. Bremset ca 113 på navet og dette skrev BT inn som 95Kw i vognkortet, Tilsvarer vel ca 130hk..
Loggført

Life is what happens while you are busy making other plans
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #72 på: april 12, 2013, 19:09:31 pm »

flott takk!
gratulerer med godkjent vogn, go' følelse kan jeg tenke meg
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #73 på: april 12, 2013, 20:16:18 pm »

Se der ja. Så vanskelig er det Gliser
Grattis fra Østfold, Norges vanskeligste sted å drive med bil...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Klungland
Medlem
***
Innlegg: 217
Bosted: Etne


62 cab


Vis profil
« Svar #74 på: april 12, 2013, 20:50:22 pm »

Takker for alle gratulasjoner! Veldig gøy å få dette gjennom nåløyet.. Vil oppfordre alle som planlegger eller driver å bygger om bil til å kontakte SFOOR og kommunisere med dem. Min saksbehandler har vert Knut Ekkeren i Bergen. Har fått veldig god hjelp og gode råd.. I slutten hadde jeg kontakt med Arne Bakkevik i Haugesund som idag gikk gjennom alt av papirer når vi var på prøvetur..
Tror trikset et kommunikasjon. Jeg søkte før jeg begynte og har til punkt og prikke oppfylt krav fra BT.

Over til det som IKKE er så gøy...
Jeg har et par liter med Castrol girolje som er full av spon og en girkasse som trolig har takket for seg..
Må prøve å ta meg tid til å demontere kassen og se om det er håp..
Noen som har en kasse liggende?
Loggført

Life is what happens while you are busy making other plans
haug57
Supermedlem
*****
Innlegg: 599
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #75 på: april 12, 2013, 21:55:06 pm »

Gratulerer!! Morsomt at du fikk den godkjent etter mye jobb. Synd med girkassen, den er jo ikke gammel heller. Får håpe du finner en kjapt igjen.

Jeg har forresten skaffet motor, så bruk 1500 motoren som reserveløsning Blunker
Loggført
1303S73
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK


1303LS Org. Cab. & Gullhuset


Vis profil
« Svar #76 på: april 12, 2013, 23:07:31 pm »

Gratulerer!

Hilsen Geir
Loggført

1973 1303LS Org. Cab
1966 VW panel Gullhuset
1985 VW transporter syncro
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #77 på: april 13, 2013, 08:32:01 am »

Gratulerer med godkjenning, og en flott bil. Bra det går an å få ting som en vil ha det med tilsynet.  Det skivebremsekittet du har satt på foran, er det eneste oppgradering BT ville ha på bremsesiden?
Loggført

Seaside VW Klubb
Klungland
Medlem
***
Innlegg: 217
Bosted: Etne


62 cab


Vis profil
« Svar #78 på: april 13, 2013, 11:28:23 am »

Gratulerer med godkjenning, og en flott bil. Bra det går an å få ting som en vil ha det med tilsynet.  Det skivebremsekittet du har satt på foran, er det eneste oppgradering BT ville ha på bremsesiden?

Eneste jeg har byttet er TUV godkjent bremsesett til 140hk fremme. En forutsetning for TUV er at tokrets bremsepumpe med stempel 20,64mm er innstallert.
Loggført

Life is what happens while you are busy making other plans
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #79 på: april 13, 2013, 16:16:35 pm »

Om du klarer å unngå rivstarter så....
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,52916.0.html
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Klungland
Medlem
***
Innlegg: 217
Bosted: Etne


62 cab


Vis profil
« Svar #80 på: april 13, 2013, 17:29:17 pm »

Om du klarer å unngå rivstarter så....
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,52916.0.html


Er det mulig da?
Loggført

Life is what happens while you are busy making other plans
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #81 på: april 13, 2013, 17:36:36 pm »

Hei,
Gratulerer med godkjenningen.
Du har jo en girkasse her som tåler litt:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,52855.0.html

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!