april 19, 2024, 18:49:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Annelies lille røde  (Lest 36740 ganger)
BernieBergan
Medlem
***
Innlegg: 126
Bosted:



Vis profil
« Svar #30 på: august 01, 2012, 21:58:54 pm »

12 Volt og høy musikk er oppskrytt....  Blunker
Synes boblemotoren lager fin musikk, jeg!

 Gliser


Boblemotor`n og uling fra takgrinda, er fin musikk det Glad

en søndag i uka ja Osteaktig bruker du bobla mer en det skader det ikke med litt musikk til Osteaktig

Kjørt med den musikken hver dag i tre år jeg, kjempefornøyd! Kult


du er god hvis du får den musikken på hjernen da! går rundt å nynner boblemotor! haha
Loggført
Annelie
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #31 på: august 05, 2012, 17:13:30 pm »

Jeg må helt ærlig inrømme, att etter ett visst antall samtaler med forskjellige på Telahiven i helga, så vurderer jeg sterkt og droppe lakkeringa, og heller slenge på no droppspindler, en takgrind, råe felger og no stæsj på takgrinda i stedet  Gliser
Loggført

Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #32 på: august 05, 2012, 17:27:15 pm »

Jeg må helt ærlig inrømme, att etter ett visst antall samtaler med forskjellige på Telahiven i helga, så vurderer jeg sterkt og droppe lakkeringa, og heller slenge på no droppspindler, en takgrind, råe felger og no stæsj på takgrinda i stedet  Gliser

Se her ja Gliser ... skal vi se, grovt regnet:

lakkering ..... 20000++

vs.

drop 1300
grind 1000
felg+dekk 7500
dill/dall på takgrind .... kikk på loftet, raid alle du kjenner .... 0kr Blunker

Sum ... 9800


Da dette er grovt regnet, så skulle du vel lett få rå til flere liter med sånn bringbær-saft og toalettskål-vann på SCC da Gliser Gliser Gliser
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Lene
Supermedlem
*****
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn


Bobla mi! Forelska :)


Vis profil WWW
« Svar #33 på: august 05, 2012, 18:56:13 pm »

Jeg må helt ærlig inrømme, att etter ett visst antall samtaler med forskjellige på Telahiven i helga, så vurderer jeg sterkt og droppe lakkeringa, og heller slenge på no droppspindler, en takgrind, råe felger og no stæsj på takgrinda i stedet  Gliser

Se her ja Gliser ... skal vi se, grovt regnet:

lakkering ..... 20000++

vs.

drop 1300
grind 1000
felg+dekk 7500
dill/dall på takgrind .... kikk på loftet, raid alle du kjenner .... 0kr Blunker

Sum ... 9800


Da dette er grovt regnet, så skulle du vel lett få rå til flere liter med sånn bringbær-saft og toalettskål-vann på SCC da Gliser Gliser Gliser

Liker !!  Gliser
Loggført

Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #34 på: august 05, 2012, 20:53:27 pm »

Helt enig. Dropp lakkering og bruk den som den er ,evnt. Med litt stæsj.
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Annelie
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #35 på: august 05, 2012, 21:02:08 pm »

Jeg må helt ærlig inrømme, att etter ett visst antall samtaler med forskjellige på Telahiven i helga, så vurderer jeg sterkt og droppe lakkeringa, og heller slenge på no droppspindler, en takgrind, råe felger og no stæsj på takgrinda i stedet  Gliser

Se her ja Gliser ... skal vi se, grovt regnet:

lakkering ..... 20000++

vs.

drop 1300
grind 1000
felg+dekk 7500
dill/dall på takgrind .... kikk på loftet, raid alle du kjenner .... 0kr Blunker

Sum ... 9800


Da dette er grovt regnet, så skulle du vel lett få rå til flere liter med sånn bringbær-saft og toalettskål-vann på SCC da Gliser Gliser Gliser

Spylærveska betalte jeg jo skitt og ingenting for, tappa den av naboens bil før jeg rensan  Gliser

Men ja, økonomi er jo også en god grund, har allerede vert en tur på loftet hjemme, med litt skuffendes resultat  Trist fant no gamle bilder av en oval jeg har tenkt og putte en eller annen plass i hvertfall da Blunker er jo en start!  Gliser



Loggført

BernieBergan
Medlem
***
Innlegg: 126
Bosted:



Vis profil
« Svar #36 på: august 05, 2012, 21:48:18 pm »

enig med folket! Osteaktig dropp lakk og sleng den i bakken Osteaktig
Loggført
Ring
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Stavern



Vis profil
« Svar #37 på: august 06, 2012, 08:47:46 am »

Enig! Kommer til å se grisefett ut!  Gliser
Loggført

-72 1303S: Camobobla
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #38 på: august 06, 2012, 11:21:03 am »

Lakk er oppskrytt.
Første laget på min -63 kosta 179,-.
Nå skal jeg ha et lagt til med annen farge, pris 179,-.
Totalpris for lakk blir da 358,-
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Annelie
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #39 på: august 06, 2012, 13:28:38 pm »

Lakk er oppskrytt.
Første laget på min -63 kosta 179,-.
Nå skal jeg ha et lagt til med annen farge, pris 179,-.
Totalpris for lakk blir da 358,-

så billig?

Men jeg kan vell si att jeg har bestemt meg for rotte, og heller bruke pengene jeg skulle lakere for på den og kansje en boble till... Øyerulling
Loggført

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #40 på: august 06, 2012, 14:19:11 pm »

Kjør din stil.
Min "lakkes" (Bengalakk) for tiden på en måte som får den til å se dønn slitt ut. Interiør flekket ut (tok litt fyr undersveising!) og har ikke tenkt å ha inn noe nytt!  Kult
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Lene
Supermedlem
*****
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn


Bobla mi! Forelska :)


Vis profil WWW
« Svar #41 på: august 06, 2012, 15:31:28 pm »

Kjør din stil.
Min "lakkes" (Bengalakk) for tiden på en måte som får den til å se dønn slitt ut. Interiør flekket ut (tok litt fyr undersveising!) og har ikke tenkt å ha inn noe nytt!  Kult

Har du en tråd/bilder av det prosjektet eller?
Loggført

Annelie
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #42 på: august 11, 2012, 17:19:35 pm »

Så var det den tiden da, redd for att jeg begynner og få litt lite av den, nå som det bare er en uke til SCC og jeg skall få lakt om till 12V og få den kjørbar till da, om jeg så må slepe den på henger, så skall den med till SCC!  Gliser
Loggført

Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #43 på: august 11, 2012, 18:12:34 pm »

Så var det den tiden da, redd for att jeg begynner og få litt lite av den, nå som det bare er en uke til SCC og jeg skall få lakt om till 12V og få den kjørbar till da, om jeg så må slepe den på henger, så skall den med till SCC!  Gliser
Bra innstilling dette her  Kult
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Annelie
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #44 på: august 13, 2012, 04:29:53 am »

Da var i hvertfall skruinga påbegynt, og hadde muligens blitt ferdig i går og, om det ikke hadde vert for den f*****te termostaten og dekselet den er gjømt bak  Sint De var ikke helt sammarbeidsvillige kan man si, uansett hvor mye vi banna og sverta till dem   Trist men, ny dag, nye muligheter. Dynamoen skall ut uansett om den vill eller ei, for etter att den er bytta ut er det jo bare og pelle allt isammen igjen og teste om det virker.  Rekker tunge

Kjenner att jeg virkelig gleder meg till og høre den motoren gå igjenn nå  Gliser
Loggført

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #45 på: august 13, 2012, 07:18:33 am »

Tråd til mitt prosjekt ligger her: http://www.srvwk.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?428
Jeg har vinglet litt frem og tilbake ift stil, alt etter hvor mye rust jeg fant. Tilslutt havnet jeg på "Rat looker" eller noe i den duren. Direkte rat blir den jo ikke, da det ikke finnes rust på bilen nå. Den får et slitt utseende, skal senkes og kjøres. Planen er å selge den når jeg er ferdig for å bruke overskytende på 1303`en min. Den skal bli en
German looker med tiden. Deler er samlet inn, men det mangler noe enda.
Problemet nå er at jeg aner konturene på en kuul -63 mod ! Så om det blir salg tilslutt er jeg usikker på.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Annelie
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #46 på: august 13, 2012, 10:43:49 am »

Tråd til mitt prosjekt ligger her: http://www.srvwk.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?428
Jeg har vinglet litt frem og tilbake ift stil, alt etter hvor mye rust jeg fant. Tilslutt havnet jeg på "Rat looker" eller noe i den duren. Direkte rat blir den jo ikke, da det ikke finnes rust på bilen nå. Den får et slitt utseende, skal senkes og kjøres. Planen er å selge den når jeg er ferdig for å bruke overskytende på 1303`en min. Den skal bli en
German looker med tiden. Deler er samlet inn, men det mangler noe enda.
Problemet nå er at jeg aner konturene på en kuul -63 mod ! Så om det blir salg tilslutt er jeg usikker på.

Når man legger så mye tid og arbeid i en boble blir det vanskelig og selge ja, I mitt tilfelle er mye av rusta under sveisa allerede, er rust på no bakspisser og litt sånt, men det er jo ikke kritisk, hva rusta utapå angår, skall jeg bare passe på att den ikke utvikler seg formye, overflaterust gjør jo ingenting på ei rotte, men hull, det gidder jeg ikke  Gliser
Loggført

Annelie
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #47 på: august 20, 2012, 19:15:16 pm »

Da går bobla på 12V, ble ferdig sist torsdag, etter iherdig jobb fra Fjompen, og ikke minst auen for og få den klar till SCC. og hu dura og gikk som en liten kattunge  Osteaktig
vi møtte på noen "aha´er" underveis, spesielt det att godset på en 6V dynamo er mindre enn det på 12V, så vi måtte plutselig få tak i en ny fot også.  Rekker tunge

Men, da vi skulle frakte bobla hjem till meg igjen, begynte den og lekke olje, og jeg konkluderte med att det randt for mye til att jeg turte og dra henne med oppover på SCC, I tilfelle hu skulle stoppe, så jeg kom uten bil(til stor skuffelse for meg selv og andre)  Trist

har tatt noen bilder fra skruinga som jeg legger ut  Blunker


Fjompen hjelper till og skru, og jeg er glad for att kamra er sort og ikke hvitt  Øyerulling


Dag to og det er ikke mye som sitter igjenn her.


Men i ferd med og sette allt sammen igjenn, så oppdager vi jo att den be***tne dynamofoten er feil.


Kl:00:50, to dager før SCC starter hu igjen for egen maskin, dog uten lading og rette lyspærer, men det var helt fantastisk og høre lyden av motoren hennes igjen!  Gliser

Alt i alt er jeg overlykkelig over og ha en motor som starter, og ett batteri som lader igjen, men det gjorde rett og slett vondt og ta avgjørelsen om og la bobla stå hjemme, men jeg ville ikke satse motoren på om vi kom frem eller stoppa på veien, trass i hva forkjellige måtte mene om det  Rekker tunge

Neste blir jo og få fiksa den oljelekasjen, så skall den få takgrind, bambushylle, også skall jeg oppdrive en puma og få slengt hu i bakken også Blunker
Loggført

BernieBergan
Medlem
***
Innlegg: 126
Bosted:



Vis profil
« Svar #48 på: august 20, 2012, 19:53:12 pm »

felger og eller? Gliser
Loggført
Annelie
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #49 på: august 20, 2012, 19:57:24 pm »

felger og eller? Gliser
Ha, glemte jo de i farta jeg  Rekker tunge såklart felger og hjul også!  Gliser
Loggført

BernieBergan
Medlem
***
Innlegg: 126
Bosted:



Vis profil
« Svar #50 på: august 20, 2012, 20:00:15 pm »

felger og eller? Gliser
Ha, glemte jo de i farta jeg  Rekker tunge såklart felger og hjul også!  Gliser

goodie ! du veit selv rotter må ha skikkelige sko  Gliser
Loggført
Auen
Seniormedlem
****
Innlegg: 355
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #51 på: august 21, 2012, 15:53:20 pm »

Du kan selge det ladereléet du har på bildet igjen  Glad Det var jo et vekselstrømrelé Rekker tunge Hører også med til historien at når vi først fikk skaffa et likestrømsrelé, monterte vi det like så godt under baksetet Glad Husk å få målt hvor mye den lader, så ikke du ødelegger det nye batteriet ditt  Blunker
Loggført

-68 1300: Roadtripbobla
-73 Camper: Tantebussen

Hun var bygd som en gammel bil. All tyngden var plassert bak.
Annelie
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #52 på: august 21, 2012, 20:32:51 pm »

Skall jeg få gjort Blunker har tenkt og få hu med hjem till Tbg. før jeg får fiksa oljelekasjen, siden det er så utrolig mye lettere og ha tid till og gjøre noe når bilen står rett utafor døra i stedet for i en annen komune x)
Loggført

Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #53 på: august 21, 2012, 20:41:28 pm »

Morro å se du er i full gang  Glad Apropos det med å ha bobler stående i en annen kommune.. Det hørtes noe kjent ut, men så huska jeg plutelig ikke lengre, hva jeg skulle skrive
Loggført

Seaside VW Klubb
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #54 på: august 21, 2012, 20:42:21 pm »

Morro å se du er i full gang  Glad Apropos det med å ha bobler stående i en annen kommune.. Det hørtes noe kjent ut, men så huska jeg plutelig ikke lengre, hva jeg skulle skrive

Verkstedøkt snart unge mann?? Blunker Jeg er klar!
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Annelie
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #55 på: august 21, 2012, 21:09:13 pm »

Morro å se du er i full gang  Glad Apropos det med å ha bobler stående i en annen kommune.. Det hørtes noe kjent ut, men så huska jeg plutelig ikke lengre, hva jeg skulle skrive

haha, leste igjennom tråden din i går faktisk  Gliser
Loggført

Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #56 på: august 21, 2012, 21:40:17 pm »

Morro å se du er i full gang  Glad Apropos det med å ha bobler stående i en annen kommune.. Det hørtes noe kjent ut, men så huska jeg plutelig ikke lengre, hva jeg skulle skrive

Jøss .... å du handler da ---> 59 T1,64 T1og 65mod 215
Noen folk allså Gliser Blunker Osteaktig
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #57 på: august 22, 2012, 06:02:24 am »

Morro å se du er i full gang  Glad Apropos det med å ha bobler stående i en annen kommune.. Det hørtes noe kjent ut, men så huska jeg plutelig ikke lengre, hva jeg skulle skrive

Sikkert fordi den du tenkte litt på, står i et annet fylke Blunker
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Auen
Seniormedlem
****
Innlegg: 355
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #58 på: august 22, 2012, 22:44:15 pm »

Morro å se du er i full gang  Glad Apropos det med å ha bobler stående i en annen kommune.. Det hørtes noe kjent ut, men så huska jeg plutelig ikke lengre, hva jeg skulle skrive

Verkstedøkt snart unge mann?? Blunker Jeg er klar!

Da må du nesten si ifra til meg også! Er jo bare svippturen for meg  Osteaktig
Loggført

-68 1300: Roadtripbobla
-73 Camper: Tantebussen

Hun var bygd som en gammel bil. All tyngden var plassert bak.
Ring
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Stavern



Vis profil
« Svar #59 på: august 23, 2012, 17:54:03 pm »

Har du fått tak i det du trenger for å få den hjem til deg?  Glad
Loggført

-72 1303S: Camobobla
Sider: 1 [2] 3 4 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!