Du skal måle nesten den samme spenningen på dynamoen sin D+ som på batteriet. Litt tap i ledningen, men det bør være minimalt. Regulatoren regulerer feltviklingen på dynamoen slik at den lager den riktige spenningen. Ladelampen er heller ikke så viktig på en likestrømsdynamo, men er alltid kjekt når den virker. På nyere elektroniske regulatorer
må den derimot virke før regulatoren virker.
Ladelampen skal kobles på den som er merket med 61 på regulator/rele.
Resten har du nok koblet riktig, siden de er koblet mot samme bokstaver i begge ender og B+ til batteri/sikringsboks.
Måler du rundt 14V på D+ på dynamo, går du videre og måler på D+ på regulator. Har du mye mindre her er det dårlig kontakt i noen ledninger.
Har du 14V på D+ her også, måler du på B+ på regulatoren. Er det mye mindre her er nok releet inni regulatoren defekt.
Har du 14V på B+ også, men mye mindre på batteriet er det dårlig kontakt på ledninger mellom regulator og batteri.
Viss du måler kun 12V på D+ kan det være lurt og koble fra ledningene til regulatoren, og teste dynamoen etter koblingen under.
Da skal den gi fra seg minst 36V ved litt turtall. Ofte opp mot 50V også, så ikke gjør dette for lenge, da dynamoen blir varm!
Gir den fra seg rundt 36V eller mer er den mest sansynlig i orden og regulator defekt.
Gir den fra seg under 36V er nok dynamo defekt.