april 28, 2024, 18:13:57 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvem reiser til Tierp, BugRun Classic?  (Lest 15864 ganger)
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #90 på: august 05, 2012, 22:35:50 pm »

Flott anlegg uten tvil, men ingen sjel. For å skape en atmosfere der, må det nok tenkes nøye igjennom layout på treffet. Sparkesykkel eller lignende skal med neste gang, svære avstander...
Og så er det litt synd at de som står i line-up ikke ser noe racing. Nå var ikke det noe problem nå, for line-up ble aldri lang, men kommer det mange nok racere blir det sånn.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #91 på: august 05, 2012, 23:05:55 pm »

Litt dårlig innsikt blir det på så store arenaer. Er slik på de store anleggene i USA også. Og distansene er enorme. Innkjøring med reklameposters stramt posert på vei inn gir inntrykk at man er på vei til noe stort. Og stort er det.

Når det kommer til atmosfære har jeg fått gleden av å hatt en av de større opplevelsene innen dragrace på Night of fire i fjor. Så Tierp vil nok alltid ligge hjertet nært(om det er lov å si  Osteaktig).

Forestill deg alle Top Doorslammerne i sirkuset linet opp på skrå mellom tribune og dragstripe. Alt lys avskrudd = svart som natten. Alle bilene står på turtallsperra med tilhørende flammer og spetakkel i 5 minutter. Sist til å skru av var Vidar Strand som offret to turboer ved å kjøre antilag'n litt lenger enn anbefalt  Gliser. Deretter blir alt stille som i graven.. etterfulgt av et fyrverkeri i millionklassen. Det var atmosfære det! Folk gikk nesten å visket etterpå.

Vondt å tenke på at man aldri får opplevelsen igjen.. Blir aldri det samme andre gangen  Flau

Håper Grape får det å gå opp økonomisk så vi kunne fått dette til å vare en hel helg.. Da vil flere finne veien.
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #92 på: august 06, 2012, 06:52:23 am »

Flott anlegg uten tvil, men ingen sjel. For å skape en atmosfere der, må det nok tenkes nøye igjennom layout på treffet.

Det finnes ikke et eneste motorsportanlegg der ute med sjel. Atmosfæren skapes av de besøkende og plassen er stor for å kunne tilby alle en bra depoplass og alle tilskuere en sitteplass.

Depobike? Man kjører jo med kjøling  Glad

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #93 på: august 06, 2012, 09:28:05 am »

Tilbake etter en fin helg i Sverige. Målet med turen for vår del var vel ikke primært bare å se dragrace, men å se om "BUG RUN känslan" kunne gjenfinnes uten vannkokere tilstede. Etter en hyggelig omvisning hos Wolfparts, ble vi fredag ettermiddag møtt av en hyggelig atmosfære på campingen, tross i en ENORM arena, med pene luftkjølte biler. Dette lignet litt det BUG RUN vi har savnet de siste årene. Allerede fredag kveld var delemarkedet i gang, og følelsen av en kald øl i hånda etter en hel dag bak rattet, rotende rundt i delekasser mens solen går ned....PRICELESS  Glad Kun i Sverige kan man oppleve en KOMPLETT splittboble partert og lagt ut for selvplukksalg på asfalten. Etter en god natts søvn uten besøk av Skrillex eller David Guetta, startet treffdagen på lørdag tidlig, og antallet biler på campingen var nesten fordoblet i løpet av natten. Allerede tidlig på dagen var det mye biler utstilt, delemarkedsgata fylt opp og tribunene relativt velfylte i det dragracingen startet. Været var bra, atmosfæren var god og nivået på bilene som alltid veldig høyt i Sverige. Dagen ble rundet av med premieutdeling lørdag ettermiddag/kveld før grillene ble tent og det livnet til på campingen igjen. En del dro i løpet av kvelden, men mange ble også igjen til søndag. Oppsummeringen er vel at dette er det BUG RUN man har ønsket seg, og alt det man har hatt på Mantorp fikk man også her, bortsett fra fyll, rølp og hærverk. Svenskene har jeg inntrykk av stillte i samme antall som på Mantorp, men med et redusert antall Finner, og totalt fraværende norske og danske biler, ble ikke volumet det samme. Vi gjorde et røft anslag på 3-400 luftkjølte biler lørdag, men vet ikke noen offisielle tall. Selvsagt ting å sette fingeren på, men mikroskopiske ift de negative opplevelsene på Mantorp de siste år. Takk til Tekken som fikk frem gåsehuden på tribunen med 8.71 draget  Glad Håper dette treffet består, kommer mer enn gjerne igjen. Og når det kommer til dragracing, for et fantastisk anlegg!!

Her et par dårlige mobilbilder fra plassen sent lørdag ettermiddag, her var det relativt fullt tidligere på dagen.


Loggført
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #94 på: august 06, 2012, 10:07:04 am »

Bug Run Classic var ett hyggelig treff midt i ingenmannsland. Alt var på stell, rent og pent, god mat, sol, varme, flotte biler og hyggelige mennesker!

Det finnes mange bilder i denne forumtråden: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=11360

Det var også mulighet til å kjøre fort med folkevogn bak den enorme veggen ved asfaltplassen. De som bekymret seg for lite kjøring,
gikk glipp av noe. Det var færre enn 34 biler som stilte til start, og det var mer enn nok kapasitet.

Vår svorske speaker Arild Dyrkorn gjorde en god jobb, med bra svensk over høyttalerene.

Det er riktignok langt dit, men med en godt preppa 77 Westfalia, er det ikke noe stort problem, særlig ikke med gutter på tur, og
bilprat hele helga!

Bildet viser noen av bilene som møtte opp hos Wolfparts i Gävle. Han bød på korv och omvisning.


* Hos woffe.JPG (142.76 KB, 789x600 - vist 130 ganger.)
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #95 på: august 06, 2012, 10:07:20 am »

Det burde flere gjort, man skjemmes over å være norsk med ca. 10 oppmøtte nordmenn!

Utsett skammen til SCC er unnagjort...  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #96 på: august 06, 2012, 10:39:44 am »

Jeg følte også at dette var den "gode gamle" Bug Run-stemningen.
(Mitt første Bug Run var i 1991).

Utrolig hyggelige og vennlige folk overalt.
Det var en klar økning i antall både på campen og på utstillingen.
På campen er jeg temmelig sikker at det var minst dobbelt så mange på fredagskvelden sammenliknet med ifjor.
(og været var like bra den gangen).
Litt flere som kjørte på strippen også, så det går den rette veien.  Glad
Men det er altså rikelig med plass til flere team Blunker

Jeg så folkevogner fra Sverige, Finland, Åland (overraskende mange!), Norge, Tyskland og England.
Relativt mange fra Nord-Sverige, naturlig nok.

Swappet var større enn det jeg har sett på Bug Run (Mantorp) på mange år.

Jeg kom dessverre i min slitne halvrånete gamle bruksgolf og ble buuuuet når jeg kjørte rundt inne på området.
Det støtter jeg fullt ut!  Kult
Anbefaler besøkere uten luftkjølt VW, men som må ha bilen inne på området av praktiske årsaker, å kjøre bil av et helt annet merke  Gliser

Vi vet allerede om en del ting som kan gjøres bedre neste år.
F.eks plassering av premieutdelingen.

Jeg gir beskjed straks dato og antall dager for 2013 er bestemt.

Fikk reklamert litt for SCC over høyttaleranlegget,
så nå glær vi oss til mer moro på Gardermoen Kult
« Siste redigering: august 06, 2012, 10:49:55 am av Kid-A » Loggført

My religion is kindness
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #97 på: august 06, 2012, 11:00:53 am »

Litt forsiktig skal man også være når man kjører på langtur og prater bil uten å følge med på veien... Da kan man kjøre feil...  Gliser
Loggført
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #98 på: august 06, 2012, 11:03:29 am »

Jeg turte ikke stoppe i Chinatown  Osteaktig
Var det bra der?
« Siste redigering: august 06, 2012, 14:04:34 pm av Kid-A » Loggført

My religion is kindness
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #99 på: august 06, 2012, 21:15:27 pm »

Dette er virkelig gode nyheter!!

Vurderer sterkt tur til neste år nå.

Tilbake etter en fin helg i Sverige. Målet med turen for vår del var vel ikke primært bare å se dragrace, men å se om "BUG RUN känslan" kunne gjenfinnes uten vannkokere tilstede. Etter en hyggelig omvisning hos Wolfparts, ble vi fredag ettermiddag møtt av en hyggelig atmosfære på campingen, tross i en ENORM arena, med pene luftkjølte biler. Dette lignet litt det BUG RUN vi har savnet de siste årene. Allerede fredag kveld var delemarkedet i gang, og følelsen av en kald øl i hånda etter en hel dag bak rattet, rotende rundt i delekasser mens solen går ned....PRICELESS  Glad Kun i Sverige kan man oppleve en KOMPLETT splittboble partert og lagt ut for selvplukksalg på asfalten. Etter en god natts søvn uten besøk av Skrillex eller David Guetta, startet treffdagen på lørdag tidlig, og antallet biler på campingen var nesten fordoblet i løpet av natten. Allerede tidlig på dagen var det mye biler utstilt, delemarkedsgata fylt opp og tribunene relativt velfylte i det dragracingen startet. Været var bra, atmosfæren var god og nivået på bilene som alltid veldig høyt i Sverige. Dagen ble rundet av med premieutdeling lørdag ettermiddag/kveld før grillene ble tent og det livnet til på campingen igjen. En del dro i løpet av kvelden, men mange ble også igjen til søndag. Oppsummeringen er vel at dette er det BUG RUN man har ønsket seg, og alt det man har hatt på Mantorp fikk man også her, bortsett fra fyll, rølp og hærverk. Svenskene har jeg inntrykk av stillte i samme antall som på Mantorp, men med et redusert antall Finner, og totalt fraværende norske og danske biler, ble ikke volumet det samme. Vi gjorde et røft anslag på 3-400 luftkjølte biler lørdag, men vet ikke noen offisielle tall. Selvsagt ting å sette fingeren på, men mikroskopiske ift de negative opplevelsene på Mantorp de siste år. Takk til Tekken som fikk frem gåsehuden på tribunen med 8.71 draget  Glad Håper dette treffet består, kommer mer enn gjerne igjen. Og når det kommer til dragracing, for et fantastisk anlegg!!

Her et par dårlige mobilbilder fra plassen sent lørdag ettermiddag, her var det relativt fullt tidligere på dagen.



Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!