april 29, 2024, 12:58:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: tomgangsproblem 1302s  (Lest 1117 ganger)
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« på: august 03, 2012, 14:14:58 pm »

heisann

min mor har en 72 mod 1302s som sliter med å gå på tomgang. desto verre jo varmere den blir, når den er nystartet kan den gå på tomgang en stund.

jeg har skiftet følgende nå:

plugger
pluggledninger
fordeler
fordelerlokk
kondensator
olje

glemte å kjøpe ny stift, men den ser veldig bra ut og er ikke fra bilen var ny. har justert denne korrekt til 0,4mm og har også justert alle ventilløftere til 0,15mm klaring.

Har samtidig også justert tenninga etter øret, måtte vri fordeleren ørlitegranne med klokka, da gikk den mye renere.

nå går den som ei kule, går myyye mye bedre enn den gjorde før jeg tok denne servicen på den, men den dør allikevel når man slipper gassen.

Tips?

(ps, er hobbymekaniker og mener ikke at jeg vet alt og at alt jeg gjør er korrekt, så helst ingen ovenfra og ned svar Blunker )
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 03, 2012, 16:15:08 pm »

Fikk samme problem på.min 1600ccm at den døde ut på tomgang... Hadde en ekstra forgasser liggende...vips problemet borte...ikke spør hva som var feilen for jeg åpnet gasseren å blåste reint dyser og slikt..men ingenting hjalp..
så lenge motoren går bra under fart,er det ikke noe  med det elektriske...
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 03, 2012, 16:17:26 pm »

Et problem kan også være falsk luft i pakninger/gummi til innsug... Spray startgass å hør om motoren øker turtall...Blunker
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #3 på: august 03, 2012, 16:20:47 pm »

Har også vært borti at en mindre tennings/forgasserjustering har kurert tilsvarende problem.
Loggført
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #4 på: august 06, 2012, 09:07:10 am »

vi skal ha eukontroll på bilen, så lurer på om vi skal ta den på nærmeste vw-verksted, der mormoren min alltid tok bilen. kan hende de kan løse det ved å få justert gasseren korrekt, håper det ikke er mer som skal til. får påpeke at de må kontakte oss før evt kostnader. Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 06, 2012, 14:20:24 pm »

Får håpe de vet hvordan man stiller en forgasser da..Blunker bare elektronikk nå om dagen...Glad
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!