mai 01, 2024, 04:41:24 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hard styring, Boble 67  (Lest 680 ganger)
Po
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« på: august 11, 2012, 12:45:57 pm »

Heisann folkens, har vært plaget med at boblen er veldig hard på rattet en stund, men nå er det snart EU-kontroll, og jeg vil ha den i bedre stand i det hele tatt.

Den er veldig hard på rattet hele tiden, uansett om hjulene er over bakken, null selvoppretting.

Orginalforstilling med senkespindler

- Relativt nye bærekuler som jeg nylig har fått presset
- Nye endeledd tilpasset senkespindlene

Spissingen er også litt ute å kjøre, men det kan vel ikke gjøre den så hard.

Det hjalp ingenting å få presset bærekulene, så jeg tenkte at det var styresnekken som var gåen.
Så jeg handlet inn en ny snekke hos Unneberg-Bil, men da jeg koblet styringen fra pittman-armen og hadde rattet fortsatt koblet til snekken (den gamle) var den veldig mye lettere på rattet, den var dog litt ujevn, men dette får meg til å tro at det er noe med styrestagene å gjøre, for hvis jeg har koblet fra snekken og tar tak i hjulet for å svinge er det mye motstand.

Noen som har vært borti lingende?
Ser ikke noe synlige feil eller noe som kan forårsake motstand, men har ikke veldig god peiling på boble, så jeg tar mer enn gjerne mot tips eller råd!



Da har jeg løsnet og tatt av endeleddet, og den er fortsatt fryktelig hard, så det er bærekulene som er årsaken!
Hadde alle fire til pressing hos Bil- og Maskinservice på Nøtterøy, virker som de ikke gjorde jobben sin skikkelig!

På forhånd takk

- Po
« Siste redigering: august 11, 2012, 14:05:24 pm av Po » Loggført

67 1500 m/1300dp, asfaltskraper
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 11, 2012, 14:22:27 pm »

Er nok bærekulene som er synderen, lite sannsynlig de som har presset kulene. Har selv hørt om flere tilfeller av treige kuler her inne hvor de bytter til et annet merke og problemet forsvinner.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Po
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2 på: august 11, 2012, 14:28:03 pm »

Hvor får jeg tak i kvalitetsbærekuler?
Loggført

67 1500 m/1300dp, asfaltskraper
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!