mai 16, 2025, 16:31:48 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Snikk-snakk
>
Skal justere dobble solex, nytt problem???? ....
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Skal justere dobble solex, nytt problem???? .... (Lest 1264 ganger)
Tigern
Supermedlem
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle
I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER
Skal justere dobble solex, nytt problem???? ....
«
på:
august 12, 2012, 10:51:20 am »
Skal finjustere dobble solex, og sliter litt med engelsk oversettelse. Noen som kan fortelle meg nøyaktig hvilken skrue det er snakk om her?
Split-Shaft Carbs
Adjust the other barrel of the carburetor to an equal vacuum using the
small screw
below the fuel bowl and between the throttle bores.
«
Siste redigering: august 12, 2012, 20:50:01 pm av Tigern
»
Loggført
T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275 *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
Tigern
Supermedlem
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle
I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER
Sv: Skal justere dobble solex, engelsk oversettelse???? ....
«
Svar #1 på:
august 12, 2012, 20:49:22 pm »
Etter mye forsking, fant jeg ut at dette er skruen imellom under forgsseren, den til å justere spjelda likt..... Hvordan i helsike skal jeg komme til den uten å skru av gasseren.......... Denne skal men justere på etter at motoren er varm, slik at begge sider trekker likt vakum....
«
Siste redigering: august 12, 2012, 20:51:05 pm av Tigern
»
Loggført
T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275 *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
SveinT
Supermedlem
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
Sv: Skal justere dobble solex, nytt problem???? ....
«
Svar #2 på:
august 13, 2012, 07:47:18 am »
Prøv å ta et bilde av hvor trangt det er. Så er det lettere å komme med forslag til bruk av verktøy som kanskje får plass.
Loggført
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
tmatre
Supermedlem
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
Sv: Skal justere dobble solex, nytt problem???? ....
«
Svar #3 på:
august 13, 2012, 14:26:03 pm »
Ikke lett å komme til når de er montert i boble nei...
Her vises justeringsgeiene..
http://forums.pelicanparts.com/porsche-912-technical-forum/659679-solex-40-pii-4-butterfly.html
Jeg endte opp med å demintere noen ganger...
Loggført
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
SveinT
Supermedlem
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
Sv: Skal justere dobble solex, nytt problem???? ....
«
Svar #4 på:
august 13, 2012, 17:31:30 pm »
Regner med det er snakk om den som er merket 11b på sprengskissen? Er nok ikke lett å komme til, nei.
Loggført
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Tigern
Supermedlem
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle
I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER
Sv: Skal justere dobble solex, nytt problem???? ....
«
Svar #5 på:
august 14, 2012, 00:10:42 am »
Sitat fra: SveinT på august 13, 2012, 17:31:30 pm
Regner med det er snakk om den som er merket 11b på sprengskissen? Er nok ikke lett å komme til, nei.
Stemmer at det er 11b, takk for svar, er vel bare å skru de av da
Loggført
T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275 *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...