april 25, 2024, 23:42:41 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Johan's 64 Boble  (Lest 16902 ganger)
johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #30 på: november 08, 2012, 20:59:36 pm »

åja takk for svar så slepper jeg og gå å tenke på hva den er til Glad
Loggført

johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #31 på: november 10, 2012, 00:15:06 am »

Har begynt og sveisa litt men det med flus tråd uten gass som ikke er noe å skryte av hehe..
leger ut bilder etter hvert Glad
Loggført

Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #32 på: november 11, 2012, 00:22:23 am »

Fluss tråd funker greit om man for trent litt og vendt seg til det Glad bruker det selv Rekker tunge men ja bedre med gass :/
Stå på! Blunker
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #33 på: november 11, 2012, 02:55:04 am »

hehe ja merket de blei bedre etter hvert, men satser på å få de enda bedre med gass ja Glad
Loggført

johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #34 på: november 12, 2012, 20:15:55 pm »

Jaja i dag fant jeg ut att det nye sveiseaparater ikke var som det skulle og leverte det inn i butikken
det som var problemet var att det sveiset delvis uten at jeg holdte knappen inne noe det ikke skal gjøre pluss at lyset i av og på brytern funket ikke?


her er aparatet jeg har noen som har erfaringer med dette? var det et lurt kjøp?

men jeg venter på svar på om jeg får nytt eller ikke får jeg kappe ut rust og lage til nye sveise deler så jeg har noe å gjøre på når jeg nytt aparat om jeg får de  Hæ
Loggført

OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #35 på: november 12, 2012, 20:52:12 pm »

Mener dette er samme apparat som svigis har i garasjen! Det vrker veldig bra, mye bedre en de jeg har med flusstråd ihvertfall!
Men om det er god holdbarhet på det vet jeg ikke da hans er rimelig nytt! Blunker
Loggført
johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #36 på: november 12, 2012, 21:15:48 pm »

får satse på at jeg bare hadde uflaks om fikk et produktsjons feil aparat, vil egentlig tro det er bra i og me de selger de på clasolson, thorshov, felleskjøpet osv Glad
Loggført

johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #37 på: november 13, 2012, 21:51:16 pm »

har gjort litt dill dall i dag Glad



 byttet ut lufteslangene Glad



mulig disse må byttes men ser hvertfall lit bedre ut fåreløbig Glad


her skal det lakkes med hamerrigth Glad
Loggført

OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #38 på: november 13, 2012, 22:22:02 pm »

Ser bra ut! Blunker

Tror du vil tjene på å skru av forhjulsstillingen(Torsjonsrør osv) De ser som ofest værst ut ved innfestning og på baksiden. Blunker
Da får du tatt det skikkelig!
Loggført
johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #39 på: november 14, 2012, 20:13:12 pm »

ja kansje jeg burde gjøre de ta ut hele greia og sandblåse lakke og montere igjen... men de blir ikke førsteprioritert enda Glad
Loggført

johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #40 på: november 14, 2012, 20:19:11 pm »

fikk gjort litt i dag også



Har begynt og lage en handleliste over ting jeg skal bestille men den blir ikke bestilt enda i tilfelle det er noe mer jeg finner ut at jeg trenger Glad



er det andre ting som er lurt og bytte til nytt før eu gokjenning etter å ha vært avskiltet i 12 år?
Loggført

johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #41 på: november 21, 2012, 15:32:47 pm »

har ikke fått gjort så mye i de siste pga eksamen osv...
men håper på å få gjort en del fremmåver Glad
også en ting til når jeg først sitter her noen som har takgrind og breddafelger som passer bobla mi? eller bare en av tingene så er jeg intresert Glad
Loggført

johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #42 på: november 21, 2012, 23:17:03 pm »

Trenger hjelp! er dette alt av pakninger jeg trenger for å bytte alt på dørene?
Loggført

RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #43 på: november 21, 2012, 23:58:40 pm »

Det er vel pakninger mellom dørhåndtak og dør, samt pakninger på trekantvindu, men hvis disse er tett og fin kan du bare massere de inn med silikonstoff.

Jeg har forresten strøken  takgrind med trespiler og strøkne bredda originalfelger på lur, så hvis du er interessert så ta kontakt:)

Bor på vevang, en halvtimes biltur fra molde
« Siste redigering: november 22, 2012, 00:02:18 am av RødeBaron » Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #44 på: november 24, 2012, 22:01:31 pm »

lite som skjer derfor blir de litt bilder istede  Kult

Loggført

VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #45 på: november 26, 2012, 18:50:21 pm »

Bilder liker vi  Glad Bruker du bilen kun om sommeren?
Loggført


Old bugs never die
johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #46 på: november 26, 2012, 19:26:45 pm »

er bare 17 nå så har ikke lappen, men planene er å få skilt til jeg blir 18 og bruke den til sommer bil ja Osteaktig
Loggført

johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #47 på: november 27, 2012, 22:23:22 pm »

Fikk gjort litt i dag å Rekker tunge

når jeg skrudde av fram skjermen var noen av festene i karroseriet så rustet at de fulgte med skjermen så i dag kappet jeg ut rusten og sveiset inn ny bit
samme skal gjørs med skjermen så skal jeg borre 8 mm hull gjennom skjermen og karroseriet når skjermen er skrudd fast så skru skjermen av igjen så sveise inn mutter håper dette funker Glad



glemte og ta før bilde men dere vet vell hvordan de bruker og være Glad

så har jeg begynt og kappet ut litt forran, men er usikker på hvordan jeg skal gjøre dette.. kom gjerne med ideer Glad



var også hull i fløyte feste og bakom der men feste til støtfanger var bra så jeg vet ikke om jeg skal fjerne fløyte holderen og sveise igjen eller bare sveise igjen fløyte holderen og tektylere innvendig støtfanger festet Glad
Loggført

johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #48 på: november 28, 2012, 22:12:55 pm »

har lest meg til at det er flere som har rust under bakruta så i dag kom jeg på at jeg skulle riva av isolasjonen å ja der var de ikke bra Trist





litt dårlig bilde men det som er da er at det er vansklig og kappe og sveise der..

så det jeg tenkte var å kappe bort det jeg får til og pusse der det lar seg gjøre og pensle på med owtarol eller hva det heter og legge over glassfiber, eller er det bare jalla og idiotisk? noen som har forslag til hva som kan gjøres? veldig takknemlig til alle svar Glad
Loggført

OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #49 på: november 29, 2012, 07:42:14 am »

så det jeg tenkte var å kappe bort det jeg får til og pusse der det lar seg gjøre og pensle på med owtarol eller hva det heter og legge over glassfiber, eller er det bare jalla og idiotisk? noen som har forslag til hva som kan gjøres? veldig takknemlig til alle svar Glad

Ja det er jalla og idiotisk! Gliser Osteaktig Gliser  Ta ut bakruten, da kommer du lettere til! Har du stikksag til trykkluft? De er små å gode på trange plasser Blunker

Støtfangerfestet er nok litt påvirket av den rusten forran der, platen det er hull i   er platen fangerfestet er sveist fast i.

Forran der er det hull igjennom både frontplate og innerskjerm, jeg ville borret ut punktsveisene og skillt platene.
kappet ut dårlig og sveist inn friskt så sveist platene sammen igjen! Blunker

Det samme kan du sikkert gjøre med fangerfestet, ta bort brakett til horn. Kapp bort det som er dårlig uten å gå for langt igjennom med kappeskiven, borr ut punktsveisene på andre siden på det som var dårlig (slik at støtfangerfestet forhåpentligvis står igjen) Og sveis inn nytt!

Vet ikke om du forstår meg, men slik ville jeg gjort det. Sikkert bedre måter å gå frem på!

Lykke til! Dette blir bra!!! Gliser
« Siste redigering: november 29, 2012, 07:44:43 am av OldBug » Loggført
johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #50 på: desember 14, 2012, 19:30:34 pm »

fikk fikset litt skjerm i dag Glad









typisk når en er godt i gang så blir de fort tomt for slipe skiver Trist



Nå blir de ikke noe mere før etter Jul for jeg skal selge juletre Glad... men de er jo greit for da kan jeg bestille deler til bobla for pengene Glad
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #51 på: desember 16, 2012, 18:36:10 pm »

tips til fiks av vekkrustne skjerm muttrer. merk opp linjer frå senter der mutteren skal vera og ut eit stykke. skjer ut rusta og lag ny plate. legg den nye plata inn i holet og tysj opp linjene sånn att du får senteret av skrueholet. so borar du med 8.5 og sveiser på ein mutter, maler på baksida, sveiser inn og vips ferdig arbeid med mutter på rett plass. no må du jo skjera ut igjen plata for å komma til å sveisa fast mutteren på baksido.

når da gjeld rusta på fronten du har bilde av her, so kan da vera ein ide å ta av heile frontplata. det er berre snakk om nokon punkter langs kantane rundt. då kjem du til for å ta da skikkeleg, men vist andre sida er bra og brønnen er bra, so er da greiast å skjera ut ein del av sida på frontplata(med tynn kappskjeva eller trykkluftsag) fiksa innerskjerm kanten, og so sveisa på igjen beten frå frontplata.

Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #52 på: desember 16, 2012, 18:53:33 pm »

aha, det var en god løsning er flere muttere som er rustet sunn så takker for gode ideer  Blunker
Loggført

johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #53 på: januar 12, 2013, 18:27:15 pm »

Da har det vært en pause fra bobla å jeg har fått fiksa audin så den ble gokjent  Kult

så nå blir vell bobla førsteprioritert, skal prøve og gjøre en siklig insats på rusta så jeg får sende den på eu gokjenning snart. men har de ikke travelt Osteaktig
Loggført

johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #54 på: februar 01, 2013, 21:46:31 pm »

Endelig ble de gjort litt på bobla igjen Osteaktig

fikk hjelp av magnus (kompis av meg) i dag
vi rev ut gammel jalla  isolasjon baki, der dukket de opp litt mere rust Trist





litt pauser er fint innemellom Glad



har kastet på en takgrind som blir der til jeg kommer over en eldre type som passer bedre til stilen.



var foresten på sunndalsøra i går å kjøpte noen gamle felger som jeg skal prøve å bredde  Kult



dekkene var hvertfall ikke noe å samle på Osteaktig
« Siste redigering: februar 01, 2013, 21:49:39 pm av johanlien » Loggført

johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #55 på: februar 13, 2013, 23:36:06 pm »

har nå kjøpt meg nytt sveise utstyr så neste uke er det vinterferie så reiner med det blir tatt en del rust da Glad



og 11 kg 18 sveise gass flaske Glad

I morgen tar jeg turen til biltema og kjøper meg plateknekke



så da blir jobben med og lage kanal deler osv mye lettere Glad
Loggført

johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #56 på: februar 16, 2013, 15:26:53 pm »

Måtte lage meg en tralle til sveise utstyret før jeg begynner Glad







så nå er det ikke utstyret som skal stoppe meg  Kult
« Siste redigering: februar 17, 2013, 13:45:29 pm av johanlien » Loggført

johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #57 på: februar 19, 2013, 03:49:53 am »

Da er vi kommet litt igang igjen Blunker





noen av skruene var ikke så sammarbeidsvillige Trist



Alltids fint å få hjelp så da ble de skraping av tektyl



Takk for hjelpa Magnus Glad
Loggført

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #58 på: februar 19, 2013, 12:43:10 pm »

Ift rusten ved bakruta har jeg gjort en jobb der på min -63! Du kan kappe ut et stykke av veggen mot motorrommet for å komme bedre til. Jeg kappet uten å gjøre det, men det er litt plundrete. Laget en ny bit som jeg sveiste inn og ble fornøyde med det!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #59 på: februar 19, 2013, 14:11:58 pm »

Ift rusten ved bakruta har jeg gjort en jobb der på min -63! Du kan kappe ut et stykke av veggen mot motorrommet for å komme bedre til. Jeg kappet uten å gjøre det, men det er litt plundrete. Laget en ny bit som jeg sveiste inn og ble fornøyde med det!
er det jeg tenker å gjøre kappet du så du kom rett over punktsveisene fra motor rommet eller? Glad
Loggført

Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!