mars 28, 2024, 17:54:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dine bilder og videoer fra SCC 2012!  (Lest 40075 ganger)
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #30 på: august 20, 2012, 19:07:32 pm »

Et løft for SCC Gliser

* drag.jpg (83.36 KB. 912x527 - vist 558 ganger.)

Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
BernieBergan
Medlem
***
Innlegg: 126
Bosted:



Vis profil
« Svar #31 på: august 20, 2012, 19:38:49 pm »

Et løft for SCC Gliser
[ Vedlegg ]

klarer min og om en 4 -5 mann hjelper meg å løfte litt! Osteaktig

tøft!
Loggført
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #32 på: august 20, 2012, 19:44:41 pm »

 Gliser
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #33 på: august 20, 2012, 20:22:59 pm »

Kom igjen!! få se bilder av vraket... mannen klarte seg jo fint. bilen blir vel bygget opp igjen i vinter. må jo få se hva utgangspunktet var...
Eller må jeg møte opp hos Trond for å se de den?
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #34 på: august 20, 2012, 20:25:17 pm »

Kom igjen!! få se bilder av vraket... mannen klarte seg jo fint. bilen blir vel bygget opp igjen i vinter. må jo få se hva utgangspunktet var...
Eller må jeg møte opp hos Trond for å se de den?

Bare for å ha sagt det, jeg sletter alt som blir lagt ut av slike bilder med mindre det er Trond selv som poster eller godkjenner det skriftlig i tråden.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #35 på: august 20, 2012, 20:27:19 pm »

Passer ryggen på hverandre..?  Rekker tunge
Får ta å reise de 400m bort til garasjen hans ved en passende anledning da.
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #36 på: august 20, 2012, 20:42:34 pm »

Passer ryggen på hverandre..?  Rekker tunge
Får ta å reise de 400m bort til garasjen hans ved en passende anledning da.

Det er bare vanlig høflighet ved slike uhell.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 911
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #37 på: august 20, 2012, 20:43:32 pm »



Flere bilder på: roykenaircoolers.com
Loggført

TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #38 på: august 20, 2012, 20:55:01 pm »

Hva feiler det deg - ha litt respekt, tror du han synes det er så morro akkurat nå? Er du kompis så drar du ræva di 300 meter borti gata og spør hvordan det går med Trond i stedet for å sitte vegg i vegg og gnåle som ei slarvekjærring!


Kom igjen!! få se bilder av vraket... mannen klarte seg jo fint. bilen blir vel bygget opp igjen i vinter. må jo få se hva utgangspunktet var...
Eller må jeg møte opp hos Trond for å se de den?
« Siste redigering: august 20, 2012, 20:56:41 pm av TomR » Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #39 på: august 20, 2012, 21:02:18 pm »

Kan ikke tenke meg at Trond sitter å griner for at han har ødelagt leketøyet sitt. Tar det nok heller som en utfordring til å bygge noe bedre.
Nå vet ikke jeg om bilen ble "totaled" eller det bare gikk en frontlykt. Men jeg vet at den hadde solid bur, noe alle biler som skal kjøre drag bør ha.(ihvertfall med 200hk+)
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #40 på: august 20, 2012, 21:09:16 pm »

Neida, han griner neppe - men det er et faktum at det er uskreven regel at kjøretøy som er utsatt for uhell dekkes til og ikke tillates fotografert av hensyn til den uheldige. Ingen fikk lov å ta bilde av bilen på SCC, rescueteamet dekket til bilen med presenning og slik sto den til det var hjemreise om kvelden. Eneste som jeg håper sitter med bilder som legges ut er Trond selv.

Folk er forskjellig, men jeg tror ikke Trond er langt nede etter dette - men det er vel greit å behandle alle likt uansett. Vær mot andre som du vil de skal være mot deg selv, noen timer i garasjen - en flippfront og noe sveising/retting av bilen så vil den kunne race igjen i mange år Glad


 
Kan ikke tenke meg at Trond sitter å griner for at han har ødelagt leketøyet sitt. Tar det nok heller som en utfordring til å bygge noe bedre.
Nå vet ikke jeg om bilen ble "totaled" eller det bare gikk en frontlykt. Men jeg vet at den hadde solid bur, noe alle biler som skal kjøre drag bør ha.(ihvertfall med 200hk+)
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #41 på: august 20, 2012, 21:51:07 pm »

Som bilfotograf har jeg aldri fått så mye kjeft som da jeg en gang prøvde å ta bilder av en kræsja dragracer på Gardermoen.
Og ved nærmere ettertanke fant jeg ut at det igrunnen var greit...


Mine bilder fra årets SCC kommer i en treffreportasje i Gatebil Magazine i oktober, og forhåpentligvis i et par andre blader.
Jeg gir beskjed når blekkene er i salg  Blunker
« Siste redigering: august 22, 2012, 21:17:35 pm av Kid-A » Loggført

My religion is kindness
Ørjan Evensen
Medlem
***
Innlegg: 174
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #42 på: august 20, 2012, 22:37:49 pm »

Hva feiler det deg - ha litt respekt, tror du han synes det er så morro akkurat nå? Er du kompis så drar du ræva di 300 meter borti gata og spør hvordan det går med Trond i stedet for å sitte vegg i vegg og gnåle som ei slarvekjærring!


Kom igjen!! få se bilder av vraket... mannen klarte seg jo fint. bilen blir vel bygget opp igjen i vinter. må jo få se hva utgangspunktet var...
Eller må jeg møte opp hos Trond for å se de den?

Kunne ikke vært mer enig, Tom R!! I ett slikt tilfelle er bilen det aller minst viktige, det viktigste av alt er at det gikk bra med Trond!! Kjenner jeg Trond rett, så ordner det seg med bil uansett på litt sikt  Blunker
Velger mye heller å overbringe ønsker om god bedring og tror/håper at de fleste tenker det samme!!  Glad
Loggført
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #43 på: august 21, 2012, 01:42:09 am »

Vi ønsker ikke bilder av Tronds skadede bil her, heller ikke filmsnutter av ulykken!! Vis respekt!!!

Jeg fatter ikke dette, hvorfor var dette så farlig og ta bilde/video av? Nei jeg skjønner at det ikke er noe kult at folk kræsjer, men sånt skjer jo
stadig vekk i bilsporten, jeg har vært på en god del bilsport arangementer, og det har vært endel ulykker opp igjennom, har aldri vært borti at en ulykke
blir så "hemmelig" stempla som denne ble, det gikk jo bra med fører (heldigvis). Når man driver med bilsport og ikke minst all annen sport så er det altid en mulighet for at ting skjer. Det ble sagt da det skjedde at det ikke skulle tas bilder eller video med respekt for fører, når ble det respektløst og dokumentere ting?! Når bilen ble tauet bort og kom til tribune område så skulle man jo nesten tro det var et romskip som hadde falt ned og FBI som prøvde og gjemme og glemme det som skjedde... Hvor mange ganger har man ikke sett formel 1 biler bli smadret eller rally biler flakse til skogs?
« Siste redigering: august 21, 2012, 01:48:12 am av cmi » Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #44 på: august 21, 2012, 06:00:10 am »

Jeg skjønner ikke hvorfor dette diskuteres i det hele tatt. Uansett om man er enig eller ikke, så har det med respekt å gjøre. Dersom noen ikke ønsker dette publisert, så skal det ikke gjøres. Til alle som mener noe annet: Dette er et klassisk tilfelle der man bare skal si "mottatt slutt" til Bergers oppfordring, og holde alle evt. motargumenter for seg selv. Hvis vi hadde vært flinkere til å ta hensyn til andre, i stedet for bare å fronte egne meninger, hadde vi sluppet slike diskusjoner, som etter min mening er unødvendige. Her inne burde jo alle vært kompiser, og interresserte i at alle skal trives. 
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #45 på: august 21, 2012, 06:29:27 am »

Kan vi få denne tråden back on track ? 
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #46 på: august 21, 2012, 06:48:56 am »

Kan vi få denne tråden back on track ?  

Ja, her har du et bilde av den bilden du slå så vidt i år og taper så vidt for neste år ;-) (hehehe). Utrolig fine fighter mellom dere. Gleder meg allerede til 2013


* Hemsedalsexpressen.jpg (71.43 KB, 426x640 - vist 314 ganger.)
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #47 på: august 21, 2012, 07:33:19 am »

Uansett bilder, krasj eller hva det måtte være. Viktigste er at Trond har det bra og kommer seg fint på alle måter etter dette!
Klubbmedlemmenes tanker går til ham.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #48 på: august 21, 2012, 08:33:48 am »



Selvfølgelig måtte jeg bli gruset på video og!!! SPeed demon i fullt driv, på neste drag hadde jeg 12.78, da hadde jeg justert Two step til 6000 og brukte den. Da satt 12,ern og - starten er alt!
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #49 på: august 21, 2012, 08:59:03 am »

en inboard av girproblematikken Gliser  utifra toppfarta så er det tid å hente Rekker tunge

12Hz GPS km/t og g krefter i instrumenter.

« Siste redigering: august 21, 2012, 09:01:48 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #50 på: august 21, 2012, 09:30:24 am »

Moro at du får slike slutthastigheter. Selv om det var bomgiring ser jeg ihvertfall 0,5-0,7 sekunder som kan fjernes i giring. Er det stag overføringen som ikke takler riv og røsk.? Det ser ut som du ma ta unødvendig hardt i. Hvordan blir 60 foten.

Går det ikke ann å fjerne de to vinkelleddene på girstagene, og heller ha rett aksel fra spak til kasse. Med ledd rett under spak og på inngående skifte aksel. Eller gidder du ikke.. i påvente av sekvensiell kasse.

Litt synd du skal bruke en på bane også  Øyerulling.. for jeg ser et voldsomt potensiale her. Men målet med bygge var vel en allround bil som kan brukes til det meste.
Loggført

haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #51 på: august 21, 2012, 09:44:33 am »



Selvfølgelig måtte jeg bli gruset på video og!!! SPeed demon i fullt driv, på neste drag hadde jeg 12.78, da hadde jeg justert Two step til 6000 og brukte den. Da satt 12,ern og - starten er alt!


Flott run da! Stusset litt over kameraplasseringen, den viste unødvendig mye av sidevinduene, men skjønte hensikten da JK kom i det du satte inn 3. giret  Gliser
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #52 på: august 21, 2012, 09:57:48 am »

Moro at du får slike slutthastigheter. Selv om det var bomgiring ser jeg ihvertfall 0,5-0,7 sekunder som kan fjernes i giring. Er det stag overføringen som ikke takler riv og røsk.? Det ser ut som du ma ta unødvendig hardt i. Hvordan blir 60 foten.

Går det ikke ann å fjerne de to vinkelleddene på girstagene, og heller ha rett aksel fra spak til kasse. Med ledd rett under spak og på inngående skifte aksel. Eller gidder du ikke.. i påvente av sekvensiell kasse.

Litt synd du skal bruke en på bane også  Øyerulling.. for jeg ser et voldsomt potensiale her. Men målet med bygge var vel en allround bil som kan brukes til det meste.

60 foten er ok  men jeg var litt kylling med startene sammenlignet med i fjor ,
var litt uvant med ny 800nm clutch Gliser
har jo launch control oppkoplet nå også men den blei ikke brukt.
det funket OK i fjor, men med nye motorfester så har det ikke funket noe spes i år og blei litt lite tid til å justere giroverføing i år på scc.
mulig det vrir seg mer med belastning i år enn i fjor
sekvensiel Mendeola med alt tilbehør blir ALTFOR for dyrt med alt tilbehør...LSD, starter,wire,girspak++ Trist
jeg går over til wiregiring
hvis det funker ok , blir det proring på 2. gir og slickshift på 3. og 4. karpiola og 930 knuter. i løpet av vinteren.
så få vi heller ta jobben med å serve kassa etter hver sesong.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #53 på: august 21, 2012, 10:42:39 am »

Kjørte du noe mer etter prisutdeleingene begynte Jørn? Vi dro når Skinne stilte seg opp til siste turen sin, hadde egentlig håpa du skulle dra bilen utpå igjen, men håper visna når jeg så fra tribunen at bilen sto parkert.
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #54 på: august 21, 2012, 11:22:48 am »

Kom igjen!! få se bilder av vraket... mannen klarte seg jo fint. bilen blir vel bygget opp igjen i vinter. må jo få se hva utgangspunktet var...
Eller må jeg møte opp hos Trond for å se de den?

Med slik holdning trenger du ikke møte i min garasje hvertfall.

Til dere andre: takk for positive ord og rett fokus.

Det er greit å få summet hodet og tanker etter en slik hendelse og det er greit å slippe masse bilder/snakkis og rykter. Jeg har desverre allerede hørt litt av hvert og det skuffer meg.

Sykemeldt, kvalm og vondt i kroppen skal jeg ikke klage over mht hva som kunne skjedd.
Hadde "press" i bryst og smerter i rygg så jeg fikk ikke lov å bevege meg. Deretter ble det nakkekrage, blålys, akutten, CT, røntgen og full pakke pga frykt for indre skader/blødninger og rygg/nakke. Bedre ssfe than sorry så det var ok med meg.
1.5 time senere fikk jeg vite at det var ingen slike skader. Phuh.

Jee: har gopro film av hele greia så de som vil se den er velkommen til det.
D

Kort versjon av hendelsen er at bilen i fjerde gir begynner å trekke litt til venstre. Deretter kraftig til venstre. Dette merker jeg godt og "holder igjen" for å motvirke uten at det nytter.
For å unngå å gå full fart over og ta ut både meg selv og potensielt Kalle så går jeg litt av gassen rimelig instinktivt, og da drar bilen umiddelbart til høyre og rett i guardrailen. Der brekker jeg 6 stolper og bilen fortsetter heldigvis fremover i kjøreretning pga jeg vridde rattet rett før det smalt og derfor triller jeg videre i cirka 100 før jeg bremser opp bilen og stanser.
Hadde 158kmt på 201 m og lå an til 200 på 402. Siden jeg har blitt fortalt at jeg traff på cirka 300m og at jeg var et stykke på fjerde gir vil jeg tippe farten var rundt 170 når jeg gikk mot høyre. Vet ikke hva jeg hadde når jeg traff da det ikke synes på filmen.

Bilen har tatt godt imot, til tross, men vil kreve en del oppretting. Jeg hadde jo tenkt å bruke tiden min på å bygge race ghia men nå får jeg visst to prosjekter å rutte med.
Litt begrenset beskrivelse men jeg er vis mobil og følte at jeg måtte si noe pga folk tydeligvis har det travelt før de begynner å skrike om konspirasjoner og ufoer :-)
Håper å ha nett igjen om et par timer, så nå får jeg følge legens råd og ta det med ro.

Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #55 på: august 21, 2012, 11:26:36 am »

Og jeg trillet altså i mål på 12.1 til tross for en solid oppbremsning på cirka 300m :-)
Ekstra morsomt var det når jeg kom ut av sykehuset og Elisabeth viftet med premien for raskeste super charged, street tires.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #56 på: august 21, 2012, 11:31:16 am »

Med den publisiteten denne bilen får utenfor vår lille vw verden skulle jeg tro du kunne dra inn noen sponsorpenger. Hva med å ta en runde med lua i hånda til litt større aktører av leskedrikk, porno osv. Så kanskje du hadde vært på god vei til en sekvensiell.

Bli med på Dragfinals om 14 dager. Så får du testet litt mer :-). Lisensen din burde jo funke her også. Og jeg lengter etter å høre litt antilag skyting fra deg.

Min erfaring med Pro/slickshift er at klutsj og giroverføring må være superpresist. Litt nøling av sjåfør eller overføring på vei inn i gir og du får ett stort rap.. og inngrepene trenger service. Vet ikke hvordan de nye fra Rancho og Finland oppfører seg. Ser jo brutalt ut ihvertfall.



60 foten er ok  men jeg var litt kylling med startene sammenlignet med i fjor ,
var litt uvant med ny 800nm clutch Gliser
har jo launch control oppkoplet nå også men den blei ikke brukt.
det funket OK i fjor, men med nye motorfester så har det ikke funket noe spes i år og blei litt lite tid til å justere giroverføing i år på scc.
mulig det vrir seg mer med belastning i år enn i fjor
sekvensiel Mendeola med alt tilbehør blir ALTFOR for dyrt med alt tilbehør...LSD, starter,wire,girspak++ Trist
jeg går over til wiregiring
hvis det funker ok , blir det proring på 2. gir og slickshift på 3. og 4. karpiola og 930 knuter. i løpet av vinteren.
så få vi heller ta jobben med å serve kassa etter hver sesong.
« Siste redigering: august 21, 2012, 11:43:39 am av Jee » Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #57 på: august 21, 2012, 11:41:03 am »

Godt det går bra med deg Trond. Litt flaks er godt å ha i slike situasjoner. Bilen kan fikses, helsa er det værre med.
Det er overaskene hvor fort ting skjer utpå stripa.. og det kan ikke sammenlignes med sladding på vinterføre.
« Siste redigering: august 21, 2012, 11:44:18 am av Jee » Loggført

haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #58 på: august 21, 2012, 11:56:07 am »

Skremmende lesning Trond, utrolig hvordan hjernen reagerer på instinkt når den må, og flott å høre at det går bra med deg. God bedring og drit i all preik  Osteaktig
Loggført
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 911
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #59 på: august 21, 2012, 12:01:12 pm »

Håper å ha nett igjen om et par timer, så nå får jeg følge legens råd og ta det med ro.
Du må ikke glemme det da  Blunker

Vi var mange veldig redde for deg. Det var et sukk som gikk inn gjennom forsamlingen når du havnet i "vantet".
Si ifra om det blir dugnad på opptrening, så kommer vi.
Loggført

Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!