mars 29, 2024, 08:29:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Varmetråder i bakruten. Hvor mange Ohm motstand skal de være?  (Lest 1978 ganger)
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: august 26, 2012, 19:07:36 pm »

Heisann,

Jeg feilsøker kretsen til varmetrådene i bakruten på min 1302.

Jeg lurer på om noen vet en av disse:

a) Hvor mange ohm motstand varmetrådene skal ha hvis alle virker?
eller
b) hvor mange amp varmetrådene trekker på en 12V boble?
eller
c) hvor mange watt nominell effekt varmetrådene har.

Takk for deres tid Glad

Mvh,
Marius
« Siste redigering: august 26, 2012, 19:20:43 pm av king.oslo » Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 26, 2012, 19:22:36 pm »

Jeg har en fabrikkny bakrute stående på vent for restaureringsprosjektet mitt.
Skal måle motstanden over trådene og komme tilbake til deg.

Jeg tror at noe imellom 5 og 10 Ohm er realistisk.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: august 26, 2012, 19:23:18 pm »

Takk!M
Loggført
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: august 27, 2012, 08:59:19 am »

Mine måler 1K5 ohm Trist M
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 27, 2012, 10:34:38 am »

Tror ca. 0,1W over n varmetråder blir litt for lite til å holde dugg og kondens i sjakk, haha!

Min rute stod dessverre på et umiddelbart utilgjengelig lager, men glassmesteren kunne bekrefte at så og si alle rutene de setter inn i biler av ymse slag, ligger på mellom 0,7 - 1,4 Ohm.

@12V snakker vi da om en smule heftigere strømtrekk enn 0,8mA... Osteaktig

Håper det blir muligheter for å bytte rute etter kvart, også har vi vel nok en gang fått bekreftet at gamle bakruter ofte er ubrukelige.
Selv kan jeg skrive under på to tilfeller med originale bakruter som har stått i bil.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: august 27, 2012, 10:48:05 am »

Tror ca. 0,1W over n varmetråder blir litt for lite til å holde dugg og kondens i sjakk, haha!

Min rute stod dessverre på et umiddelbart utilgjengelig lager, men glassmesteren kunne bekrefte at så og si alle rutene de setter inn i biler av ymse slag, ligger på mellom 0,7 - 1,4 Ohm.

@12V snakker vi da om en smule heftigere strømtrekk enn 0,8mA... Osteaktig

Håper det blir muligheter for å bytte rute etter kvart, også har vi vel nok en gang fått bekreftet at gamle bakruter ofte er ubrukelige.
Selv kan jeg skrive under på to tilfeller med originale bakruter som har stått i bil.

Tror jeg må lage en boost converter til 1KV slik at jeg slipper å skifte rute Blunker M
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: august 27, 2012, 11:31:57 am »

Plasser den forran n' do the wiring. Mer ideell vektfordeling Blunker

Husk, alt over 1kV regnes som høyspent. Du vil ikke ha loven på nakken pga. dette prosjektet.
BT gir nok motstand som det er...
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!