Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #30 på: september 21, 2012, 18:55:58 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #32 på: september 21, 2012, 19:46:16 pm » |
|
Tror jeg kan se mitt sett
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1910
Bosted:
|
|
« Svar #33 på: september 21, 2012, 20:22:01 pm » |
|
Vakkert Putte , gir dog ingen effekt å snakke om ,om du ikke tvangforer driten .... Et par VW t-1 topper er og blir håpløse uansett utvikling ....240 -260 Hk maks og det drar ikke skinnet av pølsa i en 900 Kg volkevogn .... Men ..lenge leve N/A ....flotte er de uansett ... Mvh Erich
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #34 på: september 21, 2012, 21:45:58 pm » |
|
Vakkert Putte , gir dog ingen effekt å snakke om ,om du ikke tvangforer driten .... Et par VW t-1 topper er og blir håpløse uansett utvikling ....240 -260 Hk maks og det drar ikke skinnet av pølsa i en 900 Kg volkevogn .... Men ..lenge leve N/A ....flotte er de uansett ... Mvh Erich Jeg ser ikke helt det store problemet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1910
Bosted:
|
|
« Svar #35 på: september 21, 2012, 22:00:03 pm » |
|
Alt tar sin tid .... du har tydligvis bestemt deg for N/A og det er jo ok ....lykke til da ... Trenger ikke være så hårsår selv om andre forslår andre veier og muligheter.. Problemer er det vel neppe , bare foreslår en annen mulighet /pris til det jeg tror du vill... Dussuten ; kunne vel V 2 vært gjort skikkelig før du tenkte på V 3 , ikke langt den gikk iflg. tråden !!!! Ser dere vel i guruenes land .... Mvh Erich
|
|
« Siste redigering: september 21, 2012, 22:14:04 pm av Sonic »
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #36 på: september 21, 2012, 22:18:16 pm » |
|
Alt tar sin tid .... du har tydligvis bestemt deg for N/A og det er jo ok ....lykke til da ... Trenger ikke være så hårsår selv om andre forslår andre veier og muligheter.. Problemer er det vel neppe , bare foreslår en annen mulighet /pris til det jeg tror du vill... Dussuten ; kunne vel V 2 vært gjort skikkelig før du tenkte på V 3 , ikke langt den gikk !!!! Mvh Erich Er det noe jeg ikke er så er det hårsår Erich. Men jeg tror ikke vi skal diskutere Putte Motor V2 eller V3 i denne tråden. Det kan vi gjøre her http://www.vwnorge.no/index.php?topic=41151.new;topicseen#newUansett så gleder jeg med super duper, max mye til Dyno Day @ JPM
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1910
Bosted:
|
|
« Svar #37 på: september 21, 2012, 23:30:13 pm » |
|
Flott , setter mest pris på middagen og damene i Helsingborg .....Alltid hyggelig i Sverige .... motor eller ikke . !!!
Mvh Erich
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #38 på: september 25, 2012, 17:15:49 pm » |
|
Vakkert Putte , gir dog ingen effekt å snakke om ,om du ikke tvangforer driten .... Et par VW t-1 topper er og blir håpløse uansett utvikling ....240 -260 Hk maks og det drar ikke skinnet av pølsa i en 900 Kg volkevogn .... Men ..lenge leve N/A ....flotte er de uansett ... Mvh Erich Erich, om du ikke klarer å få mer enn 260hk ut av 337cfm må du lete litt mer i delehaugen. Håper å treffes der nede!! Mvh Johnny.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1910
Bosted:
|
|
« Svar #39 på: september 25, 2012, 19:04:50 pm » |
|
Siste motoren jeg solgte var til "Herbie" i Sverige , proffbyggd motor på 2498 ccm m/versting topper type Autokraft 910 m/50 x 40 titan ... , gav vel 295 HK ca i benk .. Vel så mye for sugemotor ... Siste motoren jag har nå gir 470 HK v/1,2 bar ladetrykk .. Kravet på effekt øker og da er kun veien å gå ..turbo .. Skjønner ikke helt hva folk har imot turbo .. Du får en motor som yter mer , har det bedre og prisene på bruktmarkedet , noe jeg har bevist , ligger klart i konkurranse med N/A .. Så i VW øyemed skjønner jeg ikke helt poenget med sugemotor lenger , om du da ikke skal stille i en viss klasse som krever dette ... (hva hadde vel en 2,0 liter i en Audi vært u/T`en ) Tror det er vanskelig å snakke om motorer med disse effektene i dag uten full kontroll på tenning og fuel (et skikkelig FI system , var vel noe jeg hadde kjøpt før motordeler ) .. Vel kos dere hos Johannes ..mulig jeg må jobbe på sjøen ... Mvh Erich
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #40 på: september 26, 2012, 09:32:02 am » |
|
Ja, en tur til Johannes er ikke det samme som et fleske-run til Svinesund.
Å flytte grenser behøver ikke bare handle om resultatet (kr/hk). Skal man bare se på hvor fort for hvor lite kroner er vel det ideelle å ta inn en trimmet japse uten skilt?
Er man derimot interessert i motordesign og VW motorer er JPM morsom å høre på...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #41 på: september 26, 2012, 09:35:22 am » |
|
Er man derimot interessert i motordesign og VW motorer er JPM morsom å høre på...
Takk! Og alle kan betale, bolte på og krysse fingra.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #42 på: oktober 01, 2012, 13:11:10 pm » |
|
Inntak diameter er 62,5 mm! EVO330 EVO330 til venstre MS250 til høyre
|
|
« Siste redigering: oktober 01, 2012, 13:33:08 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
scardeep
Supermedlem
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen
|
|
« Svar #43 på: oktober 01, 2012, 14:51:57 pm » |
|
Trodde du skulle handle i helga, men fra bilder ser det ut at du har alt ferdig innkjøpt Fine biter!
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #44 på: oktober 01, 2012, 15:01:51 pm » |
|
Trodde du skulle handle i helga, men fra bilder ser det ut at du har alt ferdig innkjøpt Fine biter! Skal handle til helgen. Bildene er sakset fra Facebook gruppa til Dyno dagen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #45 på: oktober 02, 2012, 23:25:39 pm » |
|
OBS! Husk å send påmelding til info@jpmotorsport.se om du har tenkt deg til Helsingborg i helgen!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #46 på: oktober 03, 2012, 17:50:09 pm » |
|
3 dager igjen til Dyno Day!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
holmsen
Supermedlem
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
|
« Svar #47 på: oktober 03, 2012, 18:17:59 pm » |
|
Da er losen motoren hentet av Kåre idag. Gleder meg til resultatet. God tur til alle dere som reiser,kjør pent.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #48 på: oktober 04, 2012, 15:59:02 pm » |
|
2 dager igjen til Dyno Day!
Jeg reiser fra Moss i morgen rundt lunsj. Så hvis det er noen som vil haike med meg så har jeg ledig plass i bilen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #49 på: oktober 05, 2012, 09:15:13 am » |
|
Da er det bare 3 timer til pilgrimreisen til den o store guru JP starter
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #50 på: oktober 05, 2012, 09:29:05 am » |
|
Kjører inn i EU nå!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #51 på: oktober 05, 2012, 14:17:18 pm » |
|
Ankommet JPM Hotellet i Helsingborg
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #52 på: oktober 05, 2012, 15:28:50 pm » |
|
Pils i Bar'n
|
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
|
« Svar #53 på: oktober 06, 2012, 18:22:53 pm » |
|
Er man derimot interessert i motordesign og VW motorer er JPM morsom å høre på...
Takk! Og alle kan betale, bolte på og krysse fingra. Må en være ignorant for å være på dette arrangementet altså? Trodde ikke fraskrev seg rettigheten til å sette seg inn i materien ved å reise hit, kanskje til og med tvert imot.
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
Innlegg: 381
Bosted:
|
|
« Svar #54 på: oktober 06, 2012, 20:21:26 pm » |
|
Skål!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #55 på: oktober 06, 2012, 20:37:17 pm » |
|
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #56 på: oktober 06, 2012, 23:45:53 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
|
« Svar #57 på: oktober 07, 2012, 12:27:36 pm » |
|
Hei denne motorren som her vist tror jeg bremset 200 kw den var på 2,8 ltr 103-86 mm type 1 blokk FK 98 Kam
blir mektig imponert av det Johannes får til har hatt litt tvil ang de bremsetall han har hatt, men nå er jeg overbevist at det kan skille fra bremsebenk til benk er vanlig men han får frem mange fler hester en hos vanlige motor mekanikkere .
Jeg tror at kjøper du deler og monterer selv som en 1915 men ok topper og greit exosanlegg får du rundt 100 hk men reiser du til Johannes får du nok 150 hk med samme motoren og de samme delene og kansje 200 hk med toppene ,kamen og andre ting han gjør som er spesielt laget.
syntes dette var veldig lærerikt og en veldig fin dag bare langt å kjøre på en dag
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #58 på: oktober 07, 2012, 12:42:32 pm » |
|
200kw = 272 svinghjulshk. Nesten 100hk pr liter. Var det høyeste NA måling? Og hva med overlading?
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #59 på: oktober 07, 2012, 16:37:27 pm » |
|
Bilder
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|