mai 18, 2025, 03:59:02 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Besinslangeinntaket på ramma bak rustet i stykker
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Besinslangeinntaket på ramma bak rustet i stykker (Lest 2018 ganger)
GD
Nybegynner
Innlegg: 38
Bosted:
Besinslangeinntaket på ramma bak rustet i stykker
«
på:
august 30, 2012, 23:01:08 pm »
Det ene bensininntaket bak på ramma har rustet opp. Hvordan kan man få fikset dette? Er det noen mulighet for å få dratt frem slangen direkte frem til pumpa foran ved høyrehjulet uten å gå via ramma. Dette er en injection motor.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7596
Bosted: Nøtterøy
Sv: Besinslangeinntaket på ramma bak rustet i stykker
«
Svar #1 på:
august 30, 2012, 23:10:47 pm »
sjekk post #836 på denne tråden:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,175.810.html
Slik jeg løste det i alle fall
Loggført
quattro
Medlem
Innlegg: 125
Bosted: halden
Sv: Besinslangeinntaket på ramma bak rustet i stykker
«
Svar #2 på:
august 31, 2012, 03:01:26 am »
jeg har lagt opp 8 mm kobber rør under bilen, har lagt det på siden av gulvet rett under der stigtrinnet er skrudd:)
Loggført
1973-VW 1303 S
1992-Audi S4 2,2
1987- Audi 90 2,2 Quattro
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7596
Bosted: Nøtterøy
Sv: Besinslangeinntaket på ramma bak rustet i stykker
«
Svar #3 på:
august 31, 2012, 08:43:17 am »
samme sted som meg, men jeg ble anbefalt å ikke bruke kopper, da det blir sprøtt over tid av vibrasjoner, slik at det kan være fare for brudd på sikt. Jeg brukte rustfritt.
Tur på ene siden, og retur på andre. BT skrøt av ryddig opplegg når den ble godkjent med injection-motor
Loggført
GD
Nybegynner
Innlegg: 38
Bosted:
Sv: Besinslangeinntaket på ramma bak rustet i stykker
«
Svar #4 på:
august 31, 2012, 13:17:14 pm »
Hjertelig takk for svar og løsninger. Planen min er å få til en løsning som er god nok og som BT kan akseptere inntil bilen blir plukket fra hverandre for å totalrestaureres. Løsningen din Grelland, var en løsning jeg tror jeg vil gå for når bilen totalrestaureres. Den virket utrolig bra. Ideen med kobberrør har jeg vært inne på selv og den kan fungere greit. Fint at du, Quattro, bekrefter at dette fungerer. Finnes det gode festeanordninger eller klips til røret. Så på bildet ditt Grelland men fikk ikke se festeanordningen så tydelig.
Ellers så synes jeg det er hyggelig å komme i kontakt med entusiaster med injectionmotor. I det store bildet er det ikke mange med erfaringer på disse. Har nettopp fått totalrenovert motoren så dette blir spennende da det er en stund siden jeg skrudde den fra hverandre.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7596
Bosted: Nøtterøy
Sv: Besinslangeinntaket på ramma bak rustet i stykker
«
Svar #5 på:
august 31, 2012, 14:43:59 pm »
hvis du ikke allerede har lest disse, så kan du ta en titt her for å se hva jeg har puslet med på EFI-fronten:
http://shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=23&t=105351
http://shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=23&t=137798
Loggført
quattro
Medlem
Innlegg: 125
Bosted: halden
Sv: Besinslangeinntaket på ramma bak rustet i stykker
«
Svar #6 på:
september 01, 2012, 01:53:17 am »
Jeg har festa det med gummibelagte stålklammer.. Går du inn på Biltema.no, så har de delenr 61-961
Loggført
1973-VW 1303 S
1992-Audi S4 2,2
1987- Audi 90 2,2 Quattro
quattro
Medlem
Innlegg: 125
Bosted: halden
Sv: Besinslangeinntaket på ramma bak rustet i stykker
«
Svar #7 på:
september 01, 2012, 01:57:06 am »
Men kobberør sprekker?,Blir jo brukt til bremser og da!!
Loggført
1973-VW 1303 S
1992-Audi S4 2,2
1987- Audi 90 2,2 Quattro
GD
Nybegynner
Innlegg: 38
Bosted:
Sv: Besinslangeinntaket på ramma bak rustet i stykker
«
Svar #8 på:
september 01, 2012, 21:07:31 pm »
Takk for tipset quattro. Skal sjekke ut disse klemmene
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...