april 19, 2024, 00:40:39 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: HOLY MOLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (Lest 7059 ganger)
jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« på: august 31, 2012, 20:22:48 pm »

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36913618
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
Splittbuss
Seniormedlem
****
Innlegg: 429
Bosted: Sykkylven



Vis profil
« Svar #1 på: august 31, 2012, 22:29:51 pm »


Ødlagt motorlokk jo...

Vert fint om noen hadde historien til denne bilen...?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 31, 2012, 22:41:05 pm »

Å dæven...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
TURBO
Gjest
« Svar #3 på: september 01, 2012, 07:40:10 am »

"Hvis du ikke vet hva dette dreier seg om, drit i å ta kontakt",   Hva er vitsen med å skrive sånn?
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #4 på: september 01, 2012, 08:01:53 am »


Ødlagt motorlokk jo...

Vert fint om noen hadde historien til denne bilen...?

Denne bilen kjenner jeg godt. Bygget av Jussi Jurankö i Finland, registrert som gatebil og racet på stripa for å kunne toppe diverse lister over raske gatebiler. Var i alle år den raskeste NA bilen som fortsatt hadde kjøling, original vw bunnplate, skilt og som fortsatt kunne kjøre på gata. Motoren er en T4.

Er fortsatt på topp her:

http://cal-look.no/lounge/index.php?action=alltimetopracers

Og i USA flere år på rad:

http://www.cal-look.com/mark-herbert-memorial-top-1020/2006-top-20/

http://www.cal-look.com/mark-herbert-memorial-top-1020/2007-top-20/

http://www.cal-look.com/mark-herbert-memorial-top-1020/2008-top-20/

http://www.cal-look.com/mark-herbert-memorial-top-1020/2009-top-20/

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
sandvik996tt
Gjest
« Svar #5 på: september 01, 2012, 08:41:05 am »

"Hvis du ikke vet hva dette dreier seg om, drit i å ta kontakt",   Hva er vitsen med å skrive sånn?

Han vil sikkert ikke selge  Gliser Gliser
Loggført
makten1000
Supermedlem
*****
Innlegg: 812
Bosted: Oslo, Disen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: september 01, 2012, 09:11:07 am »

Alle vet jo hva en boble er  Hæ hehe
Loggført

www.mollythevwcamper.blogspot.com

1965 T-1 - Magda
1970 T-2 Westfalia Molly
2016 Q5
2016 A3 E-tron
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #7 på: september 01, 2012, 20:13:55 pm »

Kult med historie BB!
Steike den hadde vært tøff å ha i garasjen Gliser
Noen som vet hva denne motoren består av?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #8 på: september 01, 2012, 20:35:34 pm »

Noen som vet hva denne motoren består av?

Nå vet ikke om det er "rekord" motoren som står i bilen den dag idag. Bilen ble omtalt i et vw magasin for noen år tilbake og det jeg vet er at den er opprinnelig rallymotor med tørrsump smøring, Deutz vifte, Berg 58 gassere som jeg skaffet, heimpul topper av en eller guru fra de finske skogarna og heimpul kam fra kamguruen som Jussi og flere andre har benyttet i mange år. Ca 2.7 liter volum og ryktene sier at den bremset som mest 304hk.

Bilen er SUPER lett og går meget pent og pyntelig nedover stripa i over 200 kmt.

BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #9 på: september 01, 2012, 22:28:05 pm »

Mener at gasserne, eller i alle fall traktene, var mye større før. De fyllte mye bedre ut den pervo karosseri moddingen tidligere.

Dritkul bil.
Loggført

1961 T1 - Custom
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #10 på: september 01, 2012, 22:41:20 pm »

Det er nok kappet mye større hull i baklokket siden jeg så den sist. Gasserne ser på bildet ser for meg ut som Berg gassere. Det er i alle fall ikke "vanlige" IDA.
Loggført
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #11 på: september 02, 2012, 08:16:41 am »

var det på 2you denne var diskutert sist,mange mente mye om kapping og bruk av bil mtp årsmod
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #12 på: september 02, 2012, 11:37:36 am »

Noen som vet hva denne motoren består av?

Nå vet ikke om det er "rekord" motoren som står i bilen den dag idag. Bilen ble omtalt i et vw magasin for noen år tilbake og det jeg vet er at den er opprinnelig rallymotor med tørrsump smøring, Deutz vifte, Berg 58 gassere som jeg skaffet, heimpul topper av en eller guru fra de finske skogarna og heimpul kam fra kamguruen som Jussi og flere andre har benyttet i mange år. Ca 2.7 liter volum og ryktene sier at den bremset som mest 304hk.

Bilen er SUPER lett og går meget pent og pyntelig nedover stripa i over 200 kmt.

BB
Det hørtes ikke feil ut. Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #13 på: september 02, 2012, 17:29:57 pm »

Det er "Rekord" motoren som står i den....

Noen som vet hva denne motoren består av?

Nå vet ikke om det er "rekord" motoren som står i bilen den dag idag. Bilen ble omtalt i et vw magasin for noen år tilbake og det jeg vet er at den er opprinnelig rallymotor med tørrsump smøring, Deutz vifte, Berg 58 gassere som jeg skaffet, heimpul topper av en eller guru fra de finske skogarna og heimpul kam fra kamguruen som Jussi og flere andre har benyttet i mange år. Ca 2.7 liter volum og ryktene sier at den bremset som mest 304hk.

Bilen er SUPER lett og går meget pent og pyntelig nedover stripa i over 200 kmt.


« Siste redigering: september 02, 2012, 17:31:37 pm av notchback » Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #14 på: september 07, 2012, 21:49:45 pm »

Har ofte lurt på hvorfor race gutta på død og liv skal ødelege de eldste bilene. Spiller vel ingen rolle for farten om bilen er fra 1951 eller 1964? Er dette en orginal soltakssplitt?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #15 på: september 07, 2012, 22:14:36 pm »

Det er det ikke. Ikke la dere lure - om Jussi hadde lagt denne ut til salg i Norge før han begynte på den hadde han fått maks 15000!!
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #16 på: september 09, 2012, 11:04:20 am »

"Åherregudnoenharkappaien1951modell!!!*
Noen må kappes i for at de andre skal bli skjeldne ;-)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #17 på: september 09, 2012, 11:08:50 am »

bilen er jo ikke ødelagt? den er jo kraftig forbedret! og til det kreves det div mod's
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #18 på: september 09, 2012, 13:08:32 pm »

bilen er jo ikke ødelagt? den er jo kraftig forbedret! og til det kreves det div mod's
Gliser HØKT....
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #19 på: september 09, 2012, 14:54:46 pm »

Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #20 på: september 10, 2012, 12:44:29 pm »

bilen er jo ikke ødelagt? den er jo kraftig forbedret! og til det kreves det div mod's

Definisjonsspørsmål slik jeg ser det. Utkappingen av baklokket etc ser ut som er gjort i fylla og kun for å ha en funksjon. Kansje en viktig funksjon i sammenhengen, greit nok det, men i mine øyne er alle disse tingene med på å ødelege en bil.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #21 på: september 10, 2012, 12:49:25 pm »

Denne bilen trenger en sticker!



* images_2.jpg (7.73 KB, 225x225 - vist 152 ganger.)
« Siste redigering: september 10, 2012, 12:51:00 pm av Dewil » Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #22 på: september 10, 2012, 12:50:24 pm »

bilen er jo ikke ødelagt? den er jo kraftig forbedret! og til det kreves det div mod's

Definisjonsspørsmål slik jeg ser det. Utkappingen av baklokket etc ser ut som er gjort i fylla og kun for å ha en funksjon. Kansje en viktig funksjon i sammenhengen, greit nok det, men i mine øyne er alle disse tingene med på å ødelege en bil.

Jeg sier som Dewil: Because Race Car
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #23 på: september 10, 2012, 12:51:40 pm »

Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #24 på: september 10, 2012, 12:59:19 pm »

bilen er jo ikke ødelagt? den er jo kraftig forbedret! og til det kreves det div mod's

Definisjonsspørsmål slik jeg ser det. Utkappingen av baklokket etc ser ut som er gjort i fylla og kun for å ha en funksjon. Kansje en viktig funksjon i sammenhengen, greit nok det, men i mine øyne er alle disse tingene med på å ødelege en bil.
Og ikke nok med det. Han har til og med satt horngrillene feil vei, med rillene oppover, og ikke bortover. Ingen originalbil dette Blunker

Jeg innrømmer glatt at jeg kvakk skikkelig da jeg så den første gangen på Mantorp for noen år siden. Jo værre jo bedre blandt hardcore racegutta har jeg skjønt.

Kanskje jeg går i null om jeg kjøper den og selger rælet som ikke er i fra Wolfsburg, og setter den sammen med splittdeler i fra vognskjulet?
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!