april 25, 2024, 10:29:19 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Trenger tips: kanaler, skjermer, arbeid osv  (Lest 801 ganger)
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« på: september 09, 2012, 08:28:57 am »

Min 1300 1968-modell Boble begynner å trenge en del arbeid.

Det enkleste først: Begge bakskjermer har rustskader. Dette er reproskjermer, så det lønner seg neppe å flikke noe særlig på dem.
Spørsmål 1: Rent bortsett fra at originalskjermer i god stand selvsagt er det beste, hva er det beste alternativet til originalskjermer? Hvem lager de beste?

Det mer kompliserte: Varmen i bilen har bare blitt verre og verre de siste åra. Mistenker at mesteparten av varmen bare forsvinner i kanalene. Jeg vet at kanalen på førersida er dårlig i forkant og bakkant. Passasjersiden ser bedre ut, men innvendig tilstand er det selvsagt vanskelig å si noe om. Jeg kan likevel fortsatt jekke opp bilen på de originale jekkfestene, og det er ingen synlig spredning av rust til karosseri.
Spørsmål 2: Hvem lager kanaler/kanaldeler av god kvalitet til 68-modell (vil ha riktig plassering av varmeuttak i fotbrønnene foran)?

Spørsmål 3: Bilen står i Trondheim. Har noen i området lyst til å tjene litt penger og påta seg arbeidet med å få ordnet dette? Jeg har tenkt til å beholde bilen lenge, så målet er å få reparert særlig kanalene en gang for alle. Ta gjerne kontakt på pm.

Bilen har også noe rust/bobling under lakken på passasjersiden foran (panel/takrennefalsen der denne fortsetter ned karosserisiden).

Tips om deler mottas med takk. Har noen et par originalskjermer i god stand liggende, er det forøvrig bare å si fra.
Loggført
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #1 på: september 09, 2012, 10:54:58 am »

For å svare på det enkleste, de beste uorginale skjermene du kan kjøpe er day mouldings. Dette er glassfiberskjermer som ikke ruster og som du fort må vente i 6 mnd på og få.

http://www.volksworld.com/news/blog/184808/day-mouldings-grp-beetle-wings.html
Loggført

---
Mvh Rabben
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #2 på: september 10, 2012, 08:04:10 am »

Glassfiber er ikke helt min greie, og 6 måneder er litt lenge å vente, men takk for tips uansett Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!