mars 28, 2024, 17:44:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Innlegg  (Lest 1943 ganger)
-57Oval
Seniormedlem
****
Innlegg: 425
Bosted: Aksdal



Vis profil WWW
« på: september 09, 2012, 09:35:03 am »

Lurer på hvorfor enkelte innlegg forsvinner? Selv om det er VW stoff
Loggført

-57 oval
-2011 CC
-07 Touran
-01 Bora
TURBO
Gjest
« Svar #1 på: september 09, 2012, 10:22:18 am »

Inne her så kommer det dessverre an på hvem som skriver innleggene,har selv opplevd at mine vw-relaterte innlegg blir moderert over en lav sko,mens andre mer etablerte slipper unna med langt ifra vw-relaterte ting.
Loggført
rubenthorsen
Gjest
« Svar #2 på: september 09, 2012, 10:27:07 am »

Høres veldig rart ut. Var det i tråden til noen andre, eller din egen tråd. ? ?
Er det nok at en person rapporterer ett innlegg, eller må personen ha en god grunn for å få fjernet ett innlegg.
Noen som vet.?
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #3 på: september 09, 2012, 10:33:54 am »

Høres veldig rart ut. Var det i tråden til noen andre, eller din egen tråd. ? ?
Er det nok at en person rapporterer ett innlegg, eller må personen ha en god grunn for å få fjernet ett innlegg.
Noen som vet.?

Mitt eget innlegg,ble kommentert av andre at det var rart det ble fjernet.Men har sett det i andre sine tråder også.
Loggført
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #4 på: september 09, 2012, 10:47:29 am »

Det er mange moderatorer på forumet og det hender at de har en litt vel løs musefinger av og til. Det vil si at en moderator som ser noe han ikke liker, står fritt til å fjerne det han ikke liker. Da enten hele innlegget, eller deler av et innlegg uten å informere noen om hva han gjør eller hvorfor han gjør det.

Når en rapporterer et innlegg skal en oppgi en grunn til hvorfor og så vil en moderator gå inn å se på tråden og gjøre en vurdering om dette er noe som bør modereres. Men når det sees i sammenheng med forrige avsnitt, så er det i realiteten nok at en kjenner en moderator (og det er mange av dem). På den måten slipper en å bruke rapporter knappen og moderering/fjerning/endring av innlegg kan gå "under radaren for de andre moderatorene".

Så ja, det er nok litt for mange kokker som mangler en felles kokebok for hvordan ting skal gjøres.

Ser en på andre større forum i Norge, er det som regel slik at den som går inn som moderator og gjør endringer også må begrunne hvorfor han gjør det slik at du som bruker kan se hvilken moderator som har svingt øksa.

På VWNorge har det vært slik flere ganger at en moderator bare fjerner innlegg uten å si hvem han er, eller opplyser om hvorfor, eller at han i det hele tatt gir noen som helst tegn på at han gjør endringer i en tråd. Noe som går greit da de fleste som mangler et innlegg vil tenke "hmm, glemte jeg å klikke på legg til innlegg knappen"...

Når det også er hevet over enhver tvil at det finnes moderatorer på VWNorge som modererer tråder ut fra egen vinning, så har en alt i alt et dårlig system.
Loggført

---
Mvh Rabben
-57Oval
Seniormedlem
****
Innlegg: 425
Bosted: Aksdal



Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 09, 2012, 11:19:37 am »

Høres veldig rart ut. Var det i tråden til noen andre, eller din egen tråd. ? ?
Er det nok at en person rapporterer ett innlegg, eller må personen ha en god grunn for å få fjernet ett innlegg.
Noen som vet.?
Dette var mine egne tråder som jeg har startet, og andre hadde svart på,
Kan jo kansje bare legge ut en gang til for å se Glad
Loggført

-57 oval
-2011 CC
-07 Touran
-01 Bora
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: september 09, 2012, 13:15:15 pm »

Inn tråder eller innlegg blir fjernet uten grunn. Når man fjerner en tråd så er det ingen tråd å forklare i. Trådstarter ska få beskjed om hvorfor men noen ganger gjøres ikke dette dersom årsaken bør være soleklar, f.eks totalt off topic.

Ingar, hvis du tror det så er du på villspor.
Rabben, for egen vinning er sterke ord
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: september 09, 2012, 13:37:12 pm »

Og, hvis noen føler at en moderator(som vi nei rabben ikke har mange av) har fjernet uten grunn så har vi logg over hvem som moderer hva, så da er det bare å ta kontakt med meg.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
TURBO
Gjest
« Svar #8 på: september 09, 2012, 14:35:59 pm »


Ingar, hvis du tror det så er du på villspor.
Rabben, for egen vinning er sterke ord
[/quote]Ja ja,selvfølgelig er JEG på villspor.Hadde blitt sjokkert om det hadde blitt sagt noe annet.
« Siste redigering: september 09, 2012, 15:01:26 pm av Ingar » Loggført
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #9 på: september 09, 2012, 17:26:49 pm »

Jepp, sterke ord men også opplevd. Men er jo ikke lett å bevise når ting blir slettet over en lav sko...

Mange er en relativ målestokk, men det er uten tvil moderatorer på vwnorge som ikke bør være det. Det vil si at det er for mange moderatorer. Om det tallet er 5 eller 15 er da uten betydning.

Blir en tråd slettet, er det rimelig enkelt å slette innholdet og la en begrunnelse stå igjen  Blunker
Loggført

---
Mvh Rabben
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: september 09, 2012, 18:20:18 pm »

Hvis du har en konkret klage så rett den til meg neste gang. Ser ikke at du oppnår særlig mye med de utspillene du kommer med nå. Jeg er bare en tlf vekke og du har nr.

Siste tråd som ble fjernet var en ønskes kjøpt annonse for mobil tlf. Jeg synes det er helt på sin plass. Dette er ikke finn.no
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #11 på: september 10, 2012, 08:54:30 am »

Jepp, kan ringe deg flere ganger jeg Trond. Riktignok løste det ingenting sist gang, men alltids hyggelig å høre hvordan det står til. Men det løser dessverre ikke problemet som er på forumet nr det gjelder moderering som flere finner underlig og har tatt opp ved diverse anledninger i løpet av forumets levetid. Det vil si at det er bedre å diskutere det åpent slik at de som føler for det kan komme med innspill.

Lag noen rettningslinjer som moderatorene må følge og ikke la dem moderere uten at de må opplyse om hvem de er. Da er det betydelig enklere å rapportere om hva som har blitt gjort dersom en bruker finner grunn til å reagere på modereringen. Innfører en samtidig noen rettningslinjer for forumet, blir det muligens mindre å gjøre også for moderatorene.

Og ja, må selvsagt bruke hodet, enkelte ting sier seg selv hvorfor de blir borte når vi har finn.no.
Loggført

---
Mvh Rabben
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!