mars 29, 2024, 15:56:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '80 T3 camper med 2,7l porschemotor/nye bilder:)  (Lest 6206 ganger)
Torkelnielsen
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: Klepp



Vis profil
« på: september 09, 2012, 14:36:43 pm »

Vet liksom ikke hvor jeg skal plante beina mine, luftkjølt, porsche, t3 så jeg lager en tråd her også.

Bilen er en 80mod transporter luftkjølt. Orginalmotor er en 2l CU. Bygget om til Reimo camper.
Bilen ble en gang på 80/90 tallet bygget opp med en overhalt 2,7l porschemotor fra 74' med tilhørende 915' kasse.

Noen bilder av bilen når den ble hentet i okt/nov i fjor.
Legger også inn litt bilder senere fra resten av prosjektet







Har skjedd litt siden da. Hevetak er skiftet. Innredning er tatt ut, coachpanel er tatt av og turboatle har sveist hull for meg. Jimmi og lokøyen har også hjulpet mye med bilen. Skal montere bilen snart. Blir lakka i fargen L90D pastellweiss. Nye pakninger og deler sjenerelt. Skal og bestille wiregearing da en må røre litt etter gira nu.
Uansett håper dette kan falle litt i smak Glad

Edit1:
Blir ronal 16" på bilen. 2x8. 225.45 forran  og 2x9 245.50 bak?




Edit2:
Litt mer bilder fra ribbinga av bilen. Her uten coachpanel og glassfiber. Usikker på om det skal bli svarte fangere eller chrom.












Edit3:
Fikk snust opp litt gamle bilder:
Dette er utgangspunktet mitt!:




« Siste redigering: september 11, 2012, 22:05:30 pm av Torkelnielsen » Loggført

Har hatt altformange T3. 34 stk..
Akkurat nå: Luftkjølt reimo camper fra 1980:)
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #1 på: september 09, 2012, 16:27:33 pm »

Tøff bil !! var vel den som gikk i hamar distriktet den der , i tilfelle har jeg den på film fra stripekjøring på Lånkebanen i stjørdal .

Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
Torkelnielsen
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: Klepp



Vis profil
« Svar #2 på: september 09, 2012, 16:45:58 pm »

Tøff bil !! var vel den som gikk i hamar distriktet den der , i tilfelle har jeg den på film fra stripekjøring på Lånkebanen i stjørdal .

Pitt

Er dette noe du tilfeldigvis har i .avi format slik jeg kan få sett en gang? Gikk vell på hamar i noen år. Hørte vage rykter om at den kjørte fra noen trimma bobbler med oppvasken ennå liggende i kummen Osteaktig
Loggført

Har hatt altformange T3. 34 stk..
Akkurat nå: Luftkjølt reimo camper fra 1980:)
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 09, 2012, 16:54:51 pm »

Tøff bil !! var vel den som gikk i hamar distriktet den der , i tilfelle har jeg den på film fra stripekjøring på Lånkebanen i stjørdal .

Pitt

Er dette noe du tilfeldigvis har i .avi format slik jeg kan få sett en gang? Gikk vell på hamar i noen år. Hørte vage rykter om at den kjørte fra noen trimma bobbler med oppvasken ennå liggende i kummen Osteaktig

Nå skal ikke jeg strø salt i såret, men 165 HK på litt over 1400 kg er nå ikke så voldsom.
MEN, det er bedre enn en orginal transporter/Caravelle :-)
Kul bil da. Bra den kommer på veien igjen
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 09, 2012, 22:03:15 pm »

Tøff bil !! var vel den som gikk i hamar distriktet den der , i tilfelle har jeg den på film fra stripekjøring på Lånkebanen i stjørdal .

Pitt

Er dette noe du tilfeldigvis har i .avi format slik jeg kan få sett en gang? Gikk vell på hamar i noen år. Hørte vage rykter om at den kjørte fra noen trimma bobbler med oppvasken ennå liggende i kummen Osteaktig

Nå skal ikke jeg strø salt i såret, men 165 HK på litt over 1400 kg er nå ikke så voldsom.
MEN, det er bedre enn en orginal transporter/Caravelle :-)
Kul bil da. Bra den kommer på veien igjen

Er vel camperen som "Elwood" eller Bjørn Inge hadde en gang i tiden dette. Det er faktisk ikke 165 hk heller, men en 150 hk 2,7 liter, og som Bjørn Inge sa til meg på Mantorp en gang da han hadde denne nedover : " Den går ikke fælt, men den går akkurat så bra som en slik camper/bil burde gjøre"
Tipper "Elwood" har noe utfylllende info om denne her.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #5 på: september 10, 2012, 06:57:22 am »

Her er det mange gode minner:). Tror det er den mest ubehagelige turen jeg har hatt fra Hamar til mantorp noen gang:)
Loggført

Mvh

Marius
Torkelnielsen
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: Klepp



Vis profil
« Svar #6 på: september 10, 2012, 17:36:27 pm »

Har snakka med både Elwood og han som bygga bilen. Er 150hester.

Bilen har blitt lakka i helga som var. Alt av dører blir tatt uti uka.
Har ikke fått bestillt noe wiregearing ennå men det kommer. Skal også bygge deler/om ikke hele framstillinga om til 90mod coach. Moderat senk må også til. Har nå kjørt opp mot 30 t3er å syntes ikke dette var så mye værre en allt annet;)

Har også liggende komplette skivebremser hele bilen rundt, med tuf papirer opp til 180 hester (oettinger). Gleder meg til å få bilen ferdig uansett.

Fortell marius Glad hehe
Loggført

Har hatt altformange T3. 34 stk..
Akkurat nå: Luftkjølt reimo camper fra 1980:)
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #7 på: september 10, 2012, 17:49:58 pm »

Er ikke vanskelig å få 180-190 hk i denne maskinen. Få tak i "s-kammer" og øk den ganske så lave komp´en  , så er du der. Har ikke kjørt VW bus med disse motorene, men har kjørt 911 med 150 hk 2,7 og 2,7s med 190 hk, og det er utrolig stor forskjell på de. Hvis du i tillegg får noen til å porte toppene dine så havner du på rundt 200 hk.
S-kammer er ikke veldig vanskelig å få tak i, og komp. ordner du enten med  fresing av topper eller bytte av stempler til "s-stemmpler".

Dette er en "ekte" energi-krise-motor (laget i 74/75), men det komiske er at dem senket komp. for mindre hk, men som ga utslag i høyere bensinforbruk  Øyerulling
Er det ikke montert hydrauliske kjedestrammere, så bør du sjekke om kjedestrammerne er ok. De har en tendens til å gå åt skogen på disse motorene.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Torkelnielsen
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: Klepp



Vis profil
« Svar #8 på: september 10, 2012, 17:58:44 pm »

Takker så mye for tips. Litt mer feedback her en på vwbus forumet ang trim etc. Skal laste opp mer bilde når jeg har noen / holde dere oppdatert. Motormessig mer jeg litt blank men må bare finne noen porsche folk på vestlandet.
Sitter på flyet fra grancanaria, så blir litt kryptiske svar via ipad;)
Loggført

Har hatt altformange T3. 34 stk..
Akkurat nå: Luftkjølt reimo camper fra 1980:)
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #9 på: september 10, 2012, 18:24:30 pm »

Når jeg tenker meg om er kanskje "E-kammene" bedre for din del da dem har bedre bunndrag, men gir samtidig mer skyv enn de du har.

Ser at det allerede er byttet ut 5-bladsvifta til 11-blads, noe som er viktig på magnesiumblokka di. Ellers lønner det seg å fjerne rørene fra varmeboksene til toppene som er på disse motorene da dette gjør at toppene dine får overoppheting.(Som var en eller annen idiotisk løsning fra Porsche for å få toppene varmere og i hvertfall "tenkt" mer effektiv forbrenning  Øyerulling ) Siste ting som er verdt å sjekke før du putter inn igjen motoren er å sjekke pinnebolter. Disse ryker ofte på disse motorne og du får sylinderlekkasje med tilhørende oljesøl og effekttap.
Dette problemet hadde Porsche på 911-motorene sine i bare litt over 10 år  Osteaktig

Er ikke MYE feil med disse motorene, men to-tre ting som drar med seg en del. Case-savers med nyere pinnebolter,fjerning av rør til topper og sjekke kjedestrammere, så er disse motorene mere driftsikre med ganske så billige / enkle grep.
« Siste redigering: september 10, 2012, 18:27:54 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Torkelnielsen
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: Klepp



Vis profil
« Svar #10 på: september 10, 2012, 18:48:49 pm »

Motor står faktisk i bilen ennå. Skal få fjerna disse. Må høre med elwood/han som bygga motoren ang hyd.løftere, Han som bygga snakka om at toppene var porta. Har gått utenom CDI boksen (alukjøleribbe). Er fordeler med stift, og en 2,1l coil. Hadde ingen tegn til liv eller slikt med delene som stod der "orginalt"

Prøve å trekke om litt av det elektriske underveis. Beste hadde vert å få bilen godkjent, så den kan bytte garasje uten altforstore problem.

Takk så mye igjen. Learning by doing:)
Loggført

Har hatt altformange T3. 34 stk..
Akkurat nå: Luftkjølt reimo camper fra 1980:)
Torkelnielsen
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: Klepp



Vis profil
« Svar #11 på: september 11, 2012, 20:47:05 pm »

Fornøyd Osteaktig
Litt småplukk noen plasser, men ikke så mye.
Gleder meg til resten av bilen er ferdig lakka:D



















Loggført

Har hatt altformange T3. 34 stk..
Akkurat nå: Luftkjølt reimo camper fra 1980:)
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #12 på: september 13, 2012, 06:00:28 am »

Har snakka med både Elwood og han som bygga bilen. Er 150hester.

Bilen har blitt lakka i helga som var. Alt av dører blir tatt uti uka.
Har ikke fått bestillt noe wiregearing ennå men det kommer. Skal også bygge deler/om ikke hele framstillinga om til 90mod coach. Moderat senk må også til. Har nå kjørt opp mot 30 t3er å syntes ikke dette var så mye værre en allt annet;)

Har også liggende komplette skivebremser hele bilen rundt, med tuf papirer opp til 180 hester (oettinger). Gleder meg til å få bilen ferdig uansett.

Fortell marius Glad hehe

Flott vogn, henter meg en likedan, nå i helgen Osteaktig
skulle likt og visste hvor du skaffet deg disse bremsene??
Rune.
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #13 på: september 13, 2012, 08:06:08 am »

Det er fantastisk og se at denne bilen blir tatt så godt vare på.
Når det gjelder turen til Mantorp var det mye som bidro der:)Været var helt topp, masse luftkjølte biler, mange gode venner osv.
Når det gjelder bilen var noe som gjorde at den gikk kun få minutter om gangen.
Bjørn Inge (Elwood) kjørte det bilen holdt i den stundet den gikk for så og vente noen minutter. Og at noen vil ha dette til at 150 hk på en buss ikke er så mye. God jul!
Det rekker i massevis:) Tror jeg sliter med nakken ennå. Bilen er bare helt enestående:)
Loggført

Mvh

Marius
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #14 på: september 13, 2012, 08:08:42 am »

150 i buss rekker i massevis. Det rekker faktisk til å kjøre 15,91 på kvartmila  Osteaktig
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Torkelnielsen
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: Klepp



Vis profil
« Svar #15 på: oktober 01, 2012, 19:44:01 pm »

Smått begynnt med montering Glad





Kjekt å skru på nylakka bil. Silkehansker...

Bestillt cableshift fra cableshift.com. Gleder meg til å prøve dette!!
Loggført

Har hatt altformange T3. 34 stk..
Akkurat nå: Luftkjølt reimo camper fra 1980:)
Torkelnielsen
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: Klepp



Vis profil
« Svar #16 på: august 12, 2013, 21:39:15 pm »

Bilder Glad Nærmer seg noe nå, handla plutselig ei 74boble.. Glad































Loggført

Har hatt altformange T3. 34 stk..
Akkurat nå: Luftkjølt reimo camper fra 1980:)
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!