april 20, 2024, 09:38:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: invendig din westy.  (Lest 3375 ganger)
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« på: september 10, 2012, 16:17:06 pm »

er det noen som kan legge ut bilder av hvordan det ser ut oppi deres/andres pop-top, trenger litt bilder av hvordan canvasen er festet oppi topp og på stål taket, og hvis du har utrullbar enkel seng, hvis meg gjerne hvordan denne er festet.
Loggført
Buss Marius
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Majorstuen


Vis profil

« Svar #1 på: september 17, 2012, 15:48:05 pm »

Hvis du har utrullbar enkel seng så skal du ha et fronthengslet tak av typen levert fra 67 tom 73 stemmer det? litt lettere å forholde seg til front og bakhengslett tak.

Det er forøvrig ikke mye jeg synes veldig rart på en bus men Early bay med bakhengslett tak blir litt galt for meg. Det og feil fangere.
Loggført

Vokst opp med verdens mest velutstyrte T2b -71 (74-81) og en kjedelig 77 T2b (81-88) Har 85 T3 camper 112hk
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #2 på: september 17, 2012, 17:04:55 pm »

det jeg har er fra en early bay, men når jeg ser på thesamba ser jeg mange latebayer med fronthengsla tak, og da er det jo en grunn til og bli forvirra?  også utrullbar seng/hammock
Loggført
RuneA
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted: Oslo/Tallinn



Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 18, 2012, 10:15:42 am »

Det var fronthengslet på 1973 førsteårs latebay.
Loggført



1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #4 på: september 18, 2012, 10:44:58 am »

Det var fronthengslet på 1973 førsteårs latebay.
fikk nytt volksworld camper&bus blad i posten nå og der var det et par latebayer fra 72. med fronthengsla tak.
Loggført
RuneA
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted: Oslo/Tallinn



Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 18, 2012, 10:53:27 am »

Det var fronthengslet på 1973 førsteårs latebay.
fikk nytt volksworld camper&bus blad i posten nå og der var det et par latebayer fra 72. med fronthengsla tak.
72 er før 73, så da hadde de jo fronthengslet. Men latebay 72 er vel egentlig 73 modell å regne, mulig registrert i 72 da de er produsert etter august 72.

Men for å svare på hva du egentlig lurte på. Er det ingen som har fronthengslet tak i området ditt? Må være lettere å se det med egne øyne, enn på noen bilder.
Loggført



1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #6 på: september 18, 2012, 14:27:26 pm »

joda det er en som jeg skal se litt på  Blunker rl. også har det kommet en til vinterlagring jeg skal bruke noen timer på og måle litt.
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 02, 2012, 19:54:43 pm »

Jeg laget "continental bed" i min Early for å få plass til to gutter "på taket"
Listene på bildet, kanvasen er ligger under listen, den er skrudd og så er det kappet bort overflødig kanvas på innsiden

Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #8 på: oktober 03, 2012, 07:56:35 am »

Tøft tmatre  Glad  sendt deg pm
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 03, 2012, 15:14:16 pm »

Og her er tråden som var min inspirasjon, det er mye bilder der, også av løsningen uten canvas stoffet montert :-)
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=275900&postdays=0&postorder=asc&highlight=continental+bed&start=0

Da taket mitt er trekt med "hull vinyl" limte jeg det under senga. Oppå er det ekstremt lite plass, så i stede for skum gummi bruker jeg selvoppblåsbare madrasser
Det bakerste blanke "foten" er jeg ikke happy med, da jeg måte banke den flat for å kunne lukke "pute luken" men det viser ikke i lukket stilling
Er brukt vanlig 19mm kryssfiner. Den ligger så nære taket at den dunker nedi når mine 0.1tonn er oppå der, men ingen problemer når de to guttene sover der (9 og 12 år)

Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!