juni 05, 2024, 14:04:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: stabstag for senka 1302  (Lest 1352 ganger)
1302super
Medlem
***
Innlegg: 187
Bosted: ski


Vis profil

« på: september 10, 2012, 23:27:35 pm »

Noen som har stabstag forran for senka 1302 liggende som dem ikke trenger? Glad
Loggført
1302super
Medlem
***
Innlegg: 187
Bosted: ski


Vis profil

« Svar #1 på: september 11, 2012, 21:45:14 pm »

bump:)
Loggført
1302super
Medlem
***
Innlegg: 187
Bosted: ski


Vis profil

« Svar #2 på: september 15, 2012, 17:03:00 pm »

babumpibump
Loggført
1302super
Medlem
***
Innlegg: 187
Bosted: ski


Vis profil

« Svar #3 på: september 30, 2012, 10:41:52 am »

ingen som har dette altså? Glad
Loggført
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #4 på: oktober 01, 2012, 07:54:29 am »

Har selv prøvd å få tak i dette brukt men det er ikke så lett nei.
Det endte med at jeg bestilte stabstaget nederst på siden her:
http://www.vwcustomspeed.com/luftkylt/luft_framvagn.html
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
1302super
Medlem
***
Innlegg: 187
Bosted: ski


Vis profil

« Svar #5 på: oktober 01, 2012, 08:07:58 am »

Ja ser nok ut til at jeg må gjøre det jeg også Blunker ble det mye i frakt? Syns du det ble forskjell å kjøre etterpå? Eller er det kun for at forstillinga ikke skal få så mye juling? Syns det er litt delte meninger på forumet om dette. Noen sier den ble helt jævelig å kjøre etterpå. Men det er vel noe man må ha når man senker 02/03 en del?
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 01, 2012, 08:37:10 am »

Senka min 02 mye for mange år siden, men brukte std stabstag uten noe som helst problem. Min bil var lav, vi snakker om ca 5cm under rammehodet. En annen ting man skal være obs på er at et grøvre/stivere stabstag foran ikke er og anbefale på disse bilene. Unntaket er om man også setter på et bak, da kan det funke med grøvre foran. Jeg ville nok heller gått for et stag bak før jeg gjorde noe med det foran....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
1302super
Medlem
***
Innlegg: 187
Bosted: ski


Vis profil

« Svar #7 på: oktober 01, 2012, 16:34:18 pm »

men jeg tror ikke det er noe grøvere dim på de, er bare at de som er lagd for senka bil har en annen vinkel. eller tar jeg feil? hva er dim på stabstaget org? de nye som jeg har tittet på er 22mm.
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #8 på: oktober 01, 2012, 16:45:37 pm »

Tror originalt er tynnere, men det er uansett ikke bare tykkelsen som spiller inn. Stålblandingen og hvordan staget er konstruert spiller også inn på egenskapen.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #9 på: oktober 01, 2012, 19:44:15 pm »

Husker dessverre ikke hva frakten ble, bare at det ble sendt med tollpost.
CSP staget er 22mm, mens originalstag er 19mm. Når man senker med originalstag så får man litt mindre castervinkel.
CSP staget er littegrann kortere enn det originale så man får castervinkelen på plass igjen. Også følger det med røde urethan foringer hvis jeg ikke husker feil.
Bilen min har stabstag bak også så jeg kan dessverre ikke si noe om hvordan det er med bare tjukkere stag foran.
Bare at det kjennes mer stabilt og presist enn da alt var helt originalt.
Hvis man vil ha litt mer castervinkel uten å bytte stabstag så går det an å sette på et par sånne:
http://toplineparts.com/products/casterfix.htm 

Bruker både stag og caster-fix foringer på min 1302 som står med nesa i bakken og bakenden i været.
Synes det funker ganske bra. I hvertfall til "fartsgrensekjøring".
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!