mai 29, 2024, 01:03:13 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: strøm til coil  (Lest 4753 ganger)
wv stein
Medlem
***
Innlegg: 109
Bosted: Haugesund


Her er bilen min


Vis profil
« på: september 11, 2012, 09:43:20 am »

får ikke strøm frem til coil. hva er galt? vurderer å ta lednig fra batteri til coil.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 11, 2012, 09:52:05 am »

Arrester meg gjerne, men vil ikke da coilen ødelegges?

Coilen etter mitt hode lades opp når den står tilkoblet +.

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« Svar #2 på: september 11, 2012, 12:53:34 pm »

Coilen skal ha konstant pluss inn, det er samme strømmen som går til chocken og cut off, den som brytes er jordinga som er via stiftene, så hvis tenning står på og stiftene er "sammen" så vil coil gå åt skogen.

Hvis du ikke har støm til coil ville jeg sjekket sikkeringer og evt tenningslåsen din.
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 11, 2012, 13:19:02 pm »

Coilen skal ha konstant pluss inn, det er samme strømmen som går til chocken og cut off, den som brytes er jordinga som er via stiftene, så hvis tenning står på og stiftene er "sammen" så vil coil gå åt skogen.

Hvis du ikke har støm til coil ville jeg sjekket sikkeringer og evt tenningslåsen din.

Når tenningen er på ja?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« Svar #4 på: september 11, 2012, 16:05:52 pm »

Coilen skal ha konstant pluss inn, det er samme strømmen som går til chocken og cut off, den som brytes er jordinga som er via stiftene, så hvis tenning står på og stiftene er "sammen" så vil coil gå åt skogen.

Hvis du ikke har støm til coil ville jeg sjekket sikkeringer og evt tenningslåsen din.

Når tenningen er på ja?
Ja, så om han har tenkt å kople dirkete fra batteriet så må han kople via tenningsnøkkelen, eller en egen bryter slik at han får stoppet motoren.
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« Svar #5 på: september 11, 2012, 16:11:43 pm »

prøvd å bytte coilen da? kan ha svidd seg,min hadde gjort det Rekker tunge
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #6 på: september 11, 2012, 16:18:53 pm »

Coilen skal ha konstant pluss inn, det er samme strømmen som går til chocken og cut off, den som brytes er jordinga som er via stiftene, så hvis tenning står på og stiftene er "sammen" så vil coil gå åt skogen.

Hvis du ikke har støm til coil ville jeg sjekket sikkeringer og evt tenningslåsen din.

Når tenningen er på ja?
Ja, så om han har tenkt å kople dirkete fra batteriet så må han kople via tenningsnøkkelen, eller en egen bryter slik at han får stoppet motoren.

tenningslåsen min sluttet brått og gi strøm til coil,,la opp en ledning, med en liten vippebryter rett fra batteri.
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
kojo
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: februar 13, 2013, 20:01:12 pm »

Hei, plukker opp denne tråden igjen.

Jeg tjuvkobla innslaget på starteren min med en trykkbryter rett på batteriet da det var dårlig kontakt et eller annet sted på ledningen fra tenningslåsen.

Da jeg hadde gjort dette gikk starteren fint, men det var fortsatt trøbbel med å få start. Jeg kikket i motorrommet, og der så jeg en blå ledning som kom ut i en "strømpe" sammen med flere ledninger oppe til venstre i motorrommet, som ikke var koblet til noe. På startreléet (?) (den boksen mellom generatoren og startmotoren på dette diagrammet: http://www.ramva.org/dragenwagen/pics/start%20circuit1.jpg) var det en pol som ikke var tilkoblet noe, så jeg prøvde å sette den blå ledningen på den polen.

Fortsatt ingen start, og ingen gnist i pluggene. Åpnet fordeleren, og der kom det røyk ut. Stifta var glovarm, så jeg tok den ut. kontaktpunktene var litt irra, og den brune plast-dingsen som skal sørge for at stiften "åpner" seg var smeltet.

Kan den blå ledningen jeg satte på forårsaket en kortslutning? Coilen var litt varm, og denne plastdelen på stiften var som sagt smeltet helt. Kan jeg ha kortsluttet noe annet da jeg kobla innslaget på starteren rett på batteriet? Jeg lot forøvrig den gamle ledningen fra tenningen til innslaget bare henge og dingle...
Loggført
boble alf
Juniormedlem
**
Innlegg: 65
Bosted: ELVERUM



Vis profil
« Svar #8 på: februar 15, 2013, 20:19:17 pm »

hei. jeg hadde samme problem på min 1303s å da var det sikring som var i stykker.
Loggført
kojo
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: april 18, 2013, 15:32:54 pm »

Jeg kuttet den blå ledningen og lot den være og byttet stift, nå fungerer alt som det skal Glad Dvs, untatt det siste hakket på tenningslåsen, da jeg har koblet på startknapp i stedenfor. Lurer fortsatt på hvor den blå ledningen egentlig hører hjemme....
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!