april 29, 2024, 17:46:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Papir papir papir.... begynner snart med oregami!=)  (Lest 5279 ganger)
FrøkenBruland
Medlem
***
Innlegg: 160
Bosted: Askøy



Vis profil
« på: september 11, 2012, 19:11:53 pm »

Kjøpte min første Boble for et par uker siden- og er nå STOLT eier av en 56 oval!!!;D

Men ser nå at jeg har en liten jobb foran meg med å få tak i papirer på diverse... Vil jo ikke risikere å bli stoppet på finværsdagene som det er så altfor få av her på vestlandet! Blunker

Må visst ha papirer på Puma forstillingen, noe jeg ble fortalt at Møller kunne skaffe meg uten særlig store problemer. Ringte Møller i dag og han ante ikke hva jeg snakket om... Fikk nr til importøren for VW og beskjed om å ringe der. Morgendagens oppdrag etter eksamen(vet ikke hva som er viktigst he he)!  Gliser

Traff på en på Facebook "vi som liker bobler" som kunne ev sende kopi til meg av sine papirer. Men er dette godt nok?

Lurer også på om de vil henge seg opp i spissingen på dekkene- så må vel kanskje ha papirer på dette og da eller??? Og da kommer de kanskje til å spørre etter papirer på dekkdimensjonen også??? Blir ikke helt klok... Hæ
Må bilen vises på biltilsynet med alle disse papirene eller er det nok å ha de i bilen?

Noen som kan gi meg en liten pekepinn på hvor- hva og hvordan?


* Bobbelen bak.jpg (93.01 KB, 800x495 - vist 209 ganger.)

* Bobbelen bak.jpg (93.01 KB, 800x495 - vist 189 ganger.)
Loggført

Ingenting er umulig- det umulige tar bare litt lengre tid!
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #1 på: september 11, 2012, 20:23:51 pm »

Grattis med Uberfet oval!!! Gliser

Ja kopi er godt nok! Som nevnt i en annen tråd her nylig er det vanlig at biltilsynet krever at du sveiser fast justeringsskruen på pumaen slik at den ikke kan justeres etter godkjenning!

Dette med dekk er vel det flere svar på! De vil henge seg opp i det om dekkdim som er på bil ikke stemmer overens med det som står i vognkort...
Du kan jo søke om å få det endret men da og er det rettningslinjer du må følge!
Eneste papiret du kan ha på dekk, som er gyldig, er vognkort!
Skriftlig søknad til bt er vel det beste!

hjelper ikke å ha dokumentasjon i det hele tatt uten godkjenning! Bilen må inn til kontroll med papirer og evt søknad i forveien!
« Siste redigering: september 11, 2012, 20:33:23 pm av OldBug » Loggført
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: september 11, 2012, 21:00:46 pm »

Sjekk mailen din.
Loggført
FrøkenBruland
Medlem
***
Innlegg: 160
Bosted: Askøy



Vis profil
« Svar #3 på: september 11, 2012, 21:22:13 pm »

Glimrende!!! Her ramlet det inn papirer i mailboxen min! Tusen takk! Gliser

Skal ta noen telefoner, sende søknad og bestille en 4 hjulskontroll (kanskje til våren den siste der da.) Tusen takk for svar!

Og det var flere som lurte på om jeg skulle melde meg inn i vwacb- har gjort det, og fikk to flotte blader i posten!
Gleder meg til å bli kjent med miljøet!!!=)
Loggført

Ingenting er umulig- det umulige tar bare litt lengre tid!
ts
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #4 på: september 12, 2012, 09:25:14 am »

Før du gjør noe som helst!!! Har du blitt innkalt til biltilsynet? Eller er det noe problemer med registreringen?

 Hvis ikke er det bare å kose seg! Gliser Og du trenger ikke å tenke på dette før du eventuelt blir stoppet og innkalt for kontroll. Når du har en 56 modell slipper du også pkk/eu-kontroll, så du må bli stoppet langs veien av feil politi eller biltilsynet selv før dette blir noe problem..
Loggført

57 - 117 Oval Ragtop - Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #5 på: september 12, 2012, 09:30:09 am »

At biltilsynet kan avskilte deg ved eventuell teknisk kontroll betyr ingen ting. Litt kjedelig vis du er noen mil unna heimen....
Vis du har den dokumentasjonen du trenger for godkjenning hos biltilsynet ville jeg gjort dette ganske fort.
De ønsker som regel 4 hjulskontroll samt lysjustering.

Da kan du bare kose deg:)
Loggført

Mvh

Marius
ts
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #6 på: september 12, 2012, 09:45:13 am »

Hør litt angående erfaringer med biltilsynet i bergen på forumet til vwacb først  Blunker
Loggført

57 - 117 Oval Ragtop - Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #7 på: september 12, 2012, 09:49:33 am »

Men å bare kose seg er jo en ting, men om det skulle skje noe har vel man et problem!?
Det er jo ikke bare ved motorelaterte ting dette gjelder!?

Hvis hun skulle totalvrake bilen, kan vel forsikringsselskap anke på at bilen er "ombygget"(ikke godkjent med endringer i forstilling)
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #8 på: september 12, 2012, 09:55:27 am »

han skulle kose seg ETTER at ting var godkjent:)
Loggført

Mvh

Marius
FrøkenBruland
Medlem
***
Innlegg: 160
Bosted: Askøy



Vis profil
« Svar #9 på: september 12, 2012, 14:07:54 pm »

He he trenger ikke kjøre rundt for å kose meg med bilen- bare tar med meg kaffekoppen og en røyk å setter meg i garasjen jeg!=) Men er jo selvfølgelig utrolig greit å kunne kjøre rundt og!!!

Har ikke fått spm fra bts, og vognkortet mitt fikk jeg i dag (happyhappy!!!), men vi har veldig ofte besøk av bts på øyen her... Så har egentlig bare lyst å ha det i orden!=)

Ang forsikring aner jeg ikke hva de kan si om uhellet er ute...  men er vel typisk at de da hadde krevd papirer ja...

Skal høre litt rundt på bergensforumet hvordan bts her er- (venter fremdeles på sånn avklaringskodegreie...) Vet min bror dro sin 70 talls datsun til Stord (2 timer vekke) fordi bts i bergen var så firkantet- der gikk det igjennom med en gang.

Har fått tak i pumapapirene, så er ev en sånn 4hjulstest for å sjekke spissingen, og ev papirer på dette og dekkdimensjonen. Dimensjon i dag er 195-65-15 og 165-50-15. I vongkortet står det 5-60-15.
Har som sagt liiite peiling på dette me dekk og spissing og sånt...





Loggført

Ingenting er umulig- det umulige tar bare litt lengre tid!
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #10 på: september 12, 2012, 14:17:32 pm »

han skulle kose seg ETTER at ting var godkjent:)
Hehe. tenkte mer på svaret til ts... Har gjort dette selv og det gikk heldigvis bra. Men med en så fin oval ville jeg ikke tatt kjangsen! ville hett Alt i orden og en skikkelig forsikring!!! Blunker

Men du skriver han? Er Frøken bruland en han? Er det bilen som heter frøken kansje? Gliser

Politiet på askøy er skikkelig på trynet! Har vanligvis en positiv innstilling til Onkel, men på askøy blir man stoppet over en lav sko! Har selv blitt trakkasert en del der!
Dekk, senking og slikt er ting de stresser mye med! Tror ikke de kan avskilte på grunnlag av feil dekkdim men de gir deg lett et krav om å bytte og så vise bil hos bt! Dette har jeg vært igjennom! "2ndre gangen det skjedde fikk jeg bot!

(vet ikke om dette stemmer da jeg ikke har hatt mye med bt å gjøre selv, men har hørt at noen vistnokk har fått endret dekkdim i vognkort uten å måtte vise bil!)
« Siste redigering: september 12, 2012, 14:29:24 pm av OldBug » Loggført
FrøkenBruland
Medlem
***
Innlegg: 160
Bosted: Askøy



Vis profil
« Svar #11 på: september 12, 2012, 14:56:32 pm »

Hahaha nei-nei ingen bil som går under frøken her Gliser Gliser og han er hun- ergo er jeg en jente på snart 30 Blunker

Polititet på askøy har altfor lite å gjøre på, her er viktigste misjon at rånerene skal til livs! Uheldigvis går det utover oss andre ikkerånere som kjører pent rundt i sommerhalvåret med litt for store dekk enn hva et papirstykke tilsier...
Har blitt stoppet mang en gang av de tullingene her ute, så er HELT enig med deg! Glad
Skal ta en tlf til bts i morgen å høre hva de mener.

Krysser fingrene for at jeg aldri trenger å bruke forsikringen- har den beste frende kunne tilby- men tenk om man ikke fikk dekket noe pga at det stod på noen timers papirarbeid... Uffnei.... Tvilende

Men er du fra øyen eller??? Gliser
Loggført

Ingenting er umulig- det umulige tar bare litt lengre tid!
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #12 på: september 12, 2012, 19:10:28 pm »

Nei riktig, litt for stor kjangs å ta! Godt å ha ting på stell!
Håper også at du slipper å bruke forsikring!!! Blunker

Er nesten fra øyen, har familien der ute, og hadde skru-lokalet der ute! Gliser
så si ifra om du trenger hjelp på noen måte! Jeg hjelper om jeg kan! Blunker
Loggført
FrøkenBruland
Medlem
***
Innlegg: 160
Bosted: Askøy



Vis profil
« Svar #13 på: september 12, 2012, 20:16:23 pm »

Ja det kan godt være jeg gjør! Glad Takk for det! Gliser
Mulig du kjenner min kjære bror da- Fredrik Turbofun Bruland? Han har jo drevet mye virksomhet her ute med vw...
Loggført

Ingenting er umulig- det umulige tar bare litt lengre tid!
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #14 på: september 12, 2012, 20:25:09 pm »

har hørt om han, men har ikke truffet ham! Blunker
Loggført
FrøkenBruland
Medlem
***
Innlegg: 160
Bosted: Askøy



Vis profil
« Svar #15 på: september 12, 2012, 20:28:44 pm »

Oki, måtte bare høre! Gliser
Loggført

Ingenting er umulig- det umulige tar bare litt lengre tid!
heljo
Juniormedlem
**
Innlegg: 74
Bosted: lavik, sogn


Vis profil

« Svar #16 på: september 28, 2012, 09:43:57 am »

Eg trur eg anbefalar ein tur til BT på Voss for å få ting ordna.
Loggført
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #17 på: september 28, 2012, 14:52:01 pm »

Eg trur eg anbefalar ein tur til BT på Voss for å få ting ordna.
x2
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #18 på: september 28, 2012, 16:23:47 pm »

kan ikkje skjønna att dei gamle krokane her kan vera lettare å ha me å gjera enn andre plassar..  Rekker tunge
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #19 på: september 28, 2012, 20:31:36 pm »

kan ikkje skjønna att dei gamle krokane her kan vera lettare å ha me å gjera enn andre plassar..  Rekker tunge

Hentet en Golf GTD fra Tyskland for noen år siden og fikk noen problemer ved registrering. Tilsynet i Bg var håpløse, men de på Voss ordnet saken...
Kanskje de har litt respekt for folk fra storbyen... Blunker
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
FrøkenBruland
Medlem
***
Innlegg: 160
Bosted: Askøy



Vis profil
« Svar #20 på: september 28, 2012, 20:35:39 pm »

He he ja kanskje det! Gliser Har sendt en mail til bt via en annen med en rekke spm litt sånn generelt (kan ikke linkes tilbake til meg he he) så får vi se hva/om de svarer... En tur til voss en godværsdag har jeg neimen ikke noe imot! Gliser 
Loggført

Ingenting er umulig- det umulige tar bare litt lengre tid!
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #21 på: september 29, 2012, 16:32:41 pm »

Svarer gjør de nok unsett! Hv de svarer er en annen ting;)
Er noen timers kjøretur men noen kamerater av meg har fått godkjent ganske hårreisende ting i haugesund!! Blunker
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!