april 29, 2024, 00:21:23 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: [LØST]Bytte av fordeler... og tilhørende trøbbel.  (Lest 1666 ganger)
Wollert
Nybegynner
*
Innlegg: 46
Bosted:


Vis profil

« på: september 15, 2012, 15:18:22 pm »

Hei...

Jeg har akkurat satt inn ny fordeler, men får ikke antydning til tenning på noen av sylindrene. Jeg satte stiftåpningen til 0,40mm (når den er på max åpning), og trakk så pluggledningene etter denne modellen :

Motor:
3       1
4       2

Fordeler:
3    2
4    1

Jeg har satt fordeleren i circa posisjon, og (siden jeg var alene) dreide så fordeler ca 2mm for hver gang jeg forsøkte å starte.... det rare er at det som nevnt ikke er noe som tilsier at det skjer NOE .....og før dere spør, "JA" den var koblet til coilen Glad

....satte så den gamle fordeleren tilbake (med defekt kondensator på), og jeg får da tenning på en eller to sylindre i korte øyeblikk. Dette testet jeg ikke så nøye.

Er det noen som har tips ?

-Thomas
« Siste redigering: september 17, 2012, 18:51:01 pm av Wollert » Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #1 på: september 15, 2012, 15:45:15 pm »

Sikker på at du har fått fordelerakslen heilt i bånn, sånn at den faktisk roterer? Av med fordelerlokket ta bilde, dra på starter'n og sammenlign stilling irl med bilde. Du burde ikke klare å treffe helt på samme punkt.
Loggført

Seaside VW Klubb
vwsteinar
Seniormedlem
****
Innlegg: 262
Bosted: Sunndalsøra

-62 T1, -80 T25, -65 T3 Racerbil.


Vis profil

« Svar #2 på: september 15, 2012, 16:16:40 pm »

Hvis stift og kondensator er røket, er det mulig coilen også er gåen. Har opplevd det et par ganger.

vwsteinar
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: september 15, 2012, 17:13:18 pm »

Har også vært ute for at rotor ikke peker samme sted på forskjellige fordelere.
Se hvor rotor peker på gammel fordeler og bytt til den nye uten å rotere på motoren. Peker rotor mot samme sted?
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Wollert
Nybegynner
*
Innlegg: 46
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: september 16, 2012, 16:41:41 pm »

Gullik - Jeg har sjekket rotoren, og den får jeg ikke dratt rundt med hånda. Den er festet "i bunn", slik at den treffer sporet sitt.

Jeg skal prøve å skaffe meg en coil til, og se om det er denne som har tatt kvelden. Takk for tips, og om noen har flere forslag, så fyr løs Glad
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #5 på: september 16, 2012, 18:10:32 pm »


Fordeler:
3    2
4    1


Denne oppskriften virker bare viss du er sikker på at alt er originalt.
Det sikreste er å finne TDC på sylinder 1 (ved å sjekke at ventiler er lukket og stempel på topp) og så se hvor rotor peker. Der hvor rotor peker skal pluggledning 1 festes.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Wollert
Nybegynner
*
Innlegg: 46
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: september 17, 2012, 18:54:49 pm »

Hei igjen

Problemet er nå løst, det viste seg at jeg hadde feil på tenningsrekkefølgen. Jeg sjekket ventilløftere og fant ut at det hele var ... rett og slett feil Glad

Saken er løst nå, og den går nydelig. Siden jeg ble i så godt humør, justerte jeg opp forgasser (med denne fremgangsmåten), og resultatet ble veldig bra.

Takk for all hjelp, jeg kommer nok snart tilbake med flere spørsmål:)

-Thomas
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!