mars 28, 2024, 11:33:33 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: bredding av stålfelg  (Lest 5504 ganger)
Randeberg
Medlem
***
Innlegg: 166
Bosted: Stavanger, Rogaland



Vis profil
« på: september 16, 2012, 19:03:51 pm »

god kveld folkens. tenkte jeg skulle sende to av stålfelgene mine inn til sunnaas for bredding i løpet av neste uke, men usikker på hvor mye jeg kan og eller vil bredde dem. noen her som har erfaring innen emnet? er en orginal 65 boble det er snakk om. vil ikke bredde dem såpass mye at det ser overkill ut, holde dem innenfor hjulbuen men at det alikevell ser bra ut. kommer nok til å senke bobla også i en ikke så alt for fjern fremtid. en ting til, hvordan er det vanligst å bredde? innover eller utover? synes det ser sykt bra ut med god brønn i felgene!

Kjell
Loggført
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #1 på: september 16, 2012, 20:19:12 pm »

6,5 går vel bra. Mine er hovedsaklig breddet utover med går under skjerm på 66mod... Godt med brønn altså!
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: september 17, 2012, 00:29:12 am »

søk på annonser på the samba etter deep wheel vw, eller vw deep wheel , han har ramsa opp kva av bredder som funkar på den og den modellen ved sånn og sån senk. i tilleg til diverse bilder og dekkstørrelser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
kriss
Juniormedlem
**
Innlegg: 63
Bosted: råholt



Vis profil
« Svar #3 på: september 17, 2012, 07:33:40 am »

6" på sunnaas betalte jeg 1500,- felgen. over det måtte han skjøte og da ble det dyrere. breddet mine bare utover og det ble fet kant.  Gliser
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #4 på: september 17, 2012, 08:46:53 am »

6" på sunnaas betalte jeg 1500,- felgen. over det måtte han skjøte og da ble det dyrere. breddet mine bare utover og det ble fet kant.  Gliser

De sier mye rart og blir stadig dyrere;-)
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Randeberg
Medlem
***
Innlegg: 166
Bosted: Stavanger, Rogaland



Vis profil
« Svar #5 på: september 17, 2012, 15:33:18 pm »

6" på sunnaas betalte jeg 1500,- felgen. over det måtte han skjøte og da ble det dyrere. breddet mine bare utover og det ble fet kant.  Gliser

De sier mye rart og blir stadig dyrere;-)

fikk mail av sunnaas, di sa 1100 pr felg opp til 6.5" til meg. så felgene sendes i løpet av uka Blunker takk for tips folkens!
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #6 på: september 17, 2012, 16:19:47 pm »

får du noko form for garanti på dei felgane frå sunnaas ? tenker på att dei er utan kast til sides og opp-ned (eller elipsekast vist du skjønner)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
kriss
Juniormedlem
**
Innlegg: 63
Bosted: råholt



Vis profil
« Svar #7 på: september 17, 2012, 18:39:56 pm »

1100.- inkl mva? ja da er det bare å kjøre på 6,5" da  Gliser Går fint innunder skjermen om du senker den et hakk!  Blunker bak siden på senteret ser ut til å ha blitt planslipt etter at det ble sveiset inn i banen, ikke no kast i det heletatt  Glad
Loggført
Randeberg
Medlem
***
Innlegg: 166
Bosted: Stavanger, Rogaland



Vis profil
« Svar #8 på: september 17, 2012, 21:09:06 pm »

1100.- inkl mva? ja da er det bare å kjøre på 6,5" da  Gliser Går fint innunder skjermen om du senker den et hakk!  Blunker bak siden på senteret ser ut til å ha blitt planslipt etter at det ble sveiset inn i banen, ikke no kast i det heletatt  Glad

sa han ikke noe om. men blir verdt det uansett! 400 kroner mer kan jeg leve med
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #9 på: september 18, 2012, 10:54:58 am »

Sunnås er sikkert flinke, men de sliter med akkurat samme problem som oss garasjesveisere, de kan ikke levere felger som er lovlige Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Randeberg
Medlem
***
Innlegg: 166
Bosted: Stavanger, Rogaland



Vis profil
« Svar #10 på: september 19, 2012, 21:27:30 pm »

Sunnås er sikkert flinke, men de sliter med akkurat samme problem som oss garasjesveisere, de kan ikke levere felger som er lovlige Glad

hva er grunnen til at det ikke er lovlig? det er jo faktisk mulig å bevise hva felgene tåler
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #11 på: september 19, 2012, 22:12:34 pm »

Mulig å bevise ja, men så prosessen for å kunne få godkjent en felg som er kuttet opp og satt sammen igjen er tung.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
1302super
Medlem
***
Innlegg: 187
Bosted: ski


Vis profil

« Svar #12 på: september 20, 2012, 00:13:19 am »

søk på annonser på the samba etter deep wheel vw, eller vw deep wheel , han har ramsa opp kva av bredder som funkar på den og den modellen ved sånn og sån senk. i tilleg til diverse bilder og dekkstørrelser

har du en link på dette? Glad
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #13 på: september 22, 2012, 19:37:56 pm »

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1172589
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #14 på: september 22, 2012, 22:50:52 pm »

OMG!!! Kamo bobla med 7" rundt hele var ikke feil!
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Randeberg
Medlem
***
Innlegg: 166
Bosted: Stavanger, Rogaland



Vis profil
« Svar #15 på: september 23, 2012, 14:59:03 pm »

Mulig å bevise ja, men så prosessen for å kunne få godkjent en felg som er kuttet opp og satt sammen igjen er tung.

men hvis jeg får NDT på jobb til å gå over sveisene og lage papirer på at sveisene er OK, er det godt nok for BT?
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #16 på: september 23, 2012, 17:48:21 pm »

Tror neppe det. Idiotisk nok kreves det ofte at bærende konstruksjoner på bil sveises på et godkjent bilverksted....... Regler som er laget av kontorister er ganske flotte Blunker
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Randeberg
Medlem
***
Innlegg: 166
Bosted: Stavanger, Rogaland



Vis profil
« Svar #17 på: september 24, 2012, 14:45:14 pm »

Tror neppe det. Idiotisk nok kreves det ofte at bærende konstruksjoner på bil sveises på et godkjent bilverksted....... Regler som er laget av kontorister er ganske flotte Blunker

gir sunnaas en telefon i morgen å hører med dem. hvis de driver daglig med bredding o.l. så bør de ha papirarbeidet i orden, forhåpentligvis.
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #18 på: september 24, 2012, 17:35:15 pm »

Blir spennende å høre svaret Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Randeberg
Medlem
***
Innlegg: 166
Bosted: Stavanger, Rogaland



Vis profil
« Svar #19 på: september 25, 2012, 14:17:05 pm »

Blir spennende å høre svaret Glad

nei, felgene som sunnaas sveiser blir ikke levert med noen form for papirer eller godkjenning. har sendt mail til BT ang hva som kreves. satser på en liste over godkjendte verksteder som bredder.

det er ikke noen her på forumet som vet noe som helst i denne saken? noen som kjører på lovlig bredda felger?
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #20 på: september 25, 2012, 19:07:25 pm »

Ingen i Norge kan forsvare å kaste bort millioner av kroner på godkjenning av noe som er så lite etterspurt og som er til en så begrenset del av bilhobbyen. Det du er inne på nå er selve roten til hvorfor jeg mere eller mindre har sluttet å bredde felger på bestilling. Slike spørsmål om papirer etc er nok til å knekke en ellers så breikjeftet nordmann Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #21 på: september 25, 2012, 19:52:36 pm »

Muligens tilfeldigheter, men jeg har faktisk fått godkjent bredda stålfelger hos BT. Ikke ved kapping og innsveising av bånd på felgbanen dog, men ved center-overflytting til bredere baner. Jeg forklarte at dette var felgebaner fra pontiac firebird, med boble center, rettet og sveist som enhver orginal stålfelg er..... Og det godkjente de gitt. Men kanskje bare flaks?
Loggført
Randeberg
Medlem
***
Innlegg: 166
Bosted: Stavanger, Rogaland



Vis profil
« Svar #22 på: september 25, 2012, 20:04:57 pm »

Muligens tilfeldigheter, men jeg har faktisk fått godkjent bredda stålfelger hos BT. Ikke ved kapping og innsveising av bånd på felgbanen dog, men ved center-overflytting til bredere baner. Jeg forklarte at dette var felgebaner fra pontiac firebird, med boble center, rettet og sveist som enhver orginal stålfelg er..... Og det godkjente de gitt. Men kanskje bare flaks?

muligens verdt et forsøk Osteaktig mener å ha hørt at han ene karen på BT her i Stavanger er boblekar selv.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!